Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:19:39 GMT

ظرف هاي سوخته را چگونه تميز کنيم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۷۷۹۷

خبرگزاري آريا -


براي پاک کردن لکه قابلمه و ماهي تابه هم مي توان داخل آن ريواس يا پوست سيب پخت

تميز کردن و برق انداختن قابلمه و تابه هاي سوخته يکي از مشکل ترين کارهاي هر خانم خانه داري است. شما به راحتي با روش هاي زير مي توانيد قابلمه و تابه هاي تان را مانند روزاول سفيد و براق کنيد.
براي پاک کردن ماهيتابه يا قابلمه‏ هايي که سوخته و تـَه ‏گرفته، هرگز با قاشق يا ديگر وسايل فلزي به جان آنها نيفتيد، چون نتيجه چيزي جز خراشيده شدن ته ماهيتابه يا قابلمه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براي آن که اين کار را به آساني انجام دهيد به طريقه زير عمل کنيد:
– اگر ميزان سوختگي غذا بسيار زياد بود که بعد از گذشت زمان قادر به شستن آن نبوديد ته ِ ظرف سوخته مقدار زيادي جوش شيرين بريزيد و آن قدر آب به آن اضافه کنيد که فقط مرطوب شود؛ بگذاريد چند ساعت بماند. معمولاً با اين اقدام مي ‏توانيد قسمت سوخته را بلند کنيد و ظرف را به راحتي بشوييد.

_ اگر از ظروف غير تفلون استفاده مي کنيد براي آنکه در حين پختن غذا ظروفتان سياه نشود کمي آبليمو به آنها اضافه کنيد.

– لکه ‏هاي سرسخت را هم از ظروفي که معمولاً غذا به ته آنها نمي‏ چسبد مي ‏توان به روش زير از بين برد: دو قاشق غذاخوري جوش شيرين، نصف فنجان سرکه و يک فنجان آب در آن بريزيد و به مدت 10 دقيقه بجوشانيد.

_ اگر ظروف روي داريد و به دليل جوشيدن آب يا آبپز کردن مواد غذايي ظروف شما سياه شده اند کافيست مقداري آب،نمک و آبليمو داخل آنها بريزيد و آنها را بجوشانيد و بعد ظروف را با مايع بشوييد تا دوباره سفيد شوند.

– هنگام پختن حبوبات داخل قابلمه چند قطره سرکه يا آبليمو به آن اضافه مي کنيم و با اين عمل هم ظرف سفيد مي ماند و هم طعم حبوبات بهتر مي شود.

_ اگر غذاي شما سوخته و ظرف ته گرفته است مقداري آبجوش و سرکه داخل ظرف ريخته و درب آن را ببنديد و 1تا 2 ساعت صبر کرده و بعد آن را بشوييد.

– براي پاک کردن لکه قابلمه و ماهي تابه هم مي توان داخل آن ريواس يا پوست سيب پخت.

– براي از بين بردن لکه قابلمه ها و ماهي تابه هايي که زرد شده است مي توان با ريختن کمي آب و تميز کننده و جوشاندن آب، آن را تميز کرد.

_ اگر ميزان سوختگي غذا بسيار زياد بود که بعد از گذشت زمان قادر به شستن آن نبوديد مقدار زيادي جوش شيرين را در ظرف ريخته و مقدار خيلي کمي آب ( در حدي که مرطوب شود ) به آن اضافه کنيد و نيم ساعت صبر کنيد و بعد با اسکاچ يا سيم ظرفشويي ظرف را به راحتي تميز کنيد.

گردآوري : بخش اسرارخانه داري بيتوته

منبع :mihantaz.com
seemorgh.com



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بولگاری و نازک ترین ساعت مچی مکانیکی جهان‌/ چرخ دنده ها را چطور داخل آن جای داده اند؟! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • بولگاری و نازک ترین ساعت مچی مکانیکی جهان‌/ چرخ دنده ها را چطور داخل آن جای داده اند؟! (عکس)
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟