Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@19:12:04 GMT

52 نکته براي شادي و افزايش بهره وري

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۷۸۵۳

خبرگزاري آريا -




مطمئناً شادي و لذت بيشتر در زندگي، آرزوي همه افراد است. اما آيا کتابي وجود دارد که بتواند راهنماي جامعي براي همه ما باشد؟ مطمئناً نه. اين مطلب نيز تنها ليستي از نکاتي است که مي تواند به بسياري از مردم در زندگي کمک کند. بعضي از نکات موارد کلي و عمومي است که ما اغلب فراموش مي کنيم. شما مي توانيد به اين مطلب به عنوان يک راهنما که در واقع نکاتي را به شما يادآوري خواهد کرد نگاه کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين نوشته يک راهنماي گام به گام نيست؛ همچنين نيازي به يادگيري و انجام کليه نکات نمي باشد. اما قريب به اتفاقشان ممکن است برايتان مفيد باشند. قبل از اشاره به اين نکات، لازم است از چند مورد براي برگزيدن نکته هاي مفيد آگاه باشيد:

تنها، نکاتي را که تصور مي کنيد براي شما مفيد هستند برگزينيد و انتخاب کنيد. در اينجا 52 نکته وجود دارد که تک تک آنها ممکن است براي همه کاربرد پذير نباشند. اما اميد مي رود، هر کس بتواند حداقل 10 مورد را انتخاب و به آنها عمل کند.

نيازي نيست که همه نکات را در يک زمان انجام دهيد. ابتدا يک مورد را انتخاب کنيد و آنرا در يک مدت زمان معين انجام دهيد. اول بر روي يک نکته تمرکز کنيد و سپس به سراغ بعدي برويد. تلاش براي پذيرفتن تمام تغييرات به يکباره بسيار مشکل است. تجربه. نکته اي را امتحان کنيد و اگر جواب نداد ديگري را امتحان کنيد. زندگي يک تجربه است. براي هيچ نکته اي تضميني وجود ندارد. اما بسياري از آنها به احتمال زياد در شما شادي و نشاط ايجاد خواهد کرد. همه اين نکات براي همه افراد کاربردي نمي باشند. برخي از مهمترين آنها در زير آورده شده است.


1- سحرخيز باشيد: اقرار مي کنم که اين نکته براي همه کارساز نيست. و ممکن است براي شما نيز کارساز نباشد. اما من آنرا يک تغيير شگفت انگيز در زندگي خود مي دانم. عادت به سحرخيزي، آغاز روزهاي مرا بسيار مثبت تر ساخته است. و من اکنون زمان و انرژي بيشتري براي نوشتن، تمرين و تفکر دارم.

2- کمتر کار کنيد: اين نکته هم يکي از نکات شادي آفرين است و باعث افزايش بهره وري خواهد شد. کمتر کار کردن شما را شادتر مي کند به اين دليل که زندگي شما گيج کننده و پر استرس نخواهد شد. شما زمان بيشتري براي عزيزانتان و براي زندگي کردن خواهيد داشت. همچنين يکي ديگر از نکات افزايش دهنده بهره وري اين است که بر انجام وظايف اساسي تمرکز کنيد و کارهاي ديگر را حذف کنيد. با اين عمل تعداد کارهايي که انجام مي دهيد کمتر مي شود ولي فعالتر خواهيد بود.

3- سرعت خود را کاهش دهيد: به نظر من اين عادت به تنظيم سرعت کار کردن بايد در مردم ايجاد شود. در واقع تصور مي شود اگر سرعت انجام بعضي کارها را کاهش دهيد، زندگي لذت بخش تر خواهد شد و با ملايمت بيشتري کار مي کنيد. شما مي توانيد کارهاي بيشتري انجام دهيد حتي اگر کمتر کار کنيد! و زماني که کار نمي کنيد، بايد سعي کنيد به حالت آرامش بازگرديد. رانندگي آهسته، آرام راه رفتن، آرام غذا خوردن نمونه هايي از اين کارها است.

4- تمرين بردباري: اگر شما به راحتي عصباني مي شويد و کنترل خود را از دست مي دهيد مي توانيد با توجه به اين نکات صبورتر باشيد. با توسعه اين مهارتها، زندگي شما متعادل تر و روان تر و شادي شما بيشتر خواهد شد. بردباري يک مهارت است و مانند صفات ذاتي غير قابل تغيير نيست.

5- مهرباني را تمرين کنيد: اين نکته مي تواند يکي از مهمترين نکاتي باشد که بايد آن را رعايت کنيد. بخش اول از مهربان بودن همدلي است و اين توانايي به ما کمک مي کند که بتوانيم ديگر احساساتمان را با تمرين گسترش دهيم و درد و رنج افرادي را که به آنها علاقه منديم تصويرسازي کنيم. سعي کنيد دليل درد و رنج و احساسات دروني و علت واکنش آنها را درک کنيد. با انجام اين تمرين شما مهارتي را که مي تواند پيش درآمدي براي ديگر مهارتها باشد را تمرين مي کنيد. سعي کنيد از درون اکثر افرادي که با آنها برخورد مي کنيد، آگاه شويد. سعي کنيد از گذشته آنها و طريقه برخوردشان با زندگي اطلاع يابيد. زماني که شما اين مهارت ارزشمند را گسترش مي دهيد نيم ديگري از مهرباني را ياد مي گيريد. تلاش در جهت درک کردن و کمک به ديگران و کاهش درد و رنج آنها در واقع اقدام به مهرباني است. اين چيزي است که مي تواند شادي حقيقي را به زندگي شما و اطرافيانتان هديه کند.

6- علايق خود را کشف کنيد: يک نکته ضروري ديگر. اين نکته ممکن است در ليست اولويتهاي من رتبه دوم را داشته باشد. کاري را پيدا کنيد که به انجام آن علاقمنديد. با اين عمل زندگي شما فوق العاده بهتر مي شود. مثلاً ممکن است شما عاشق کارتان باشيد، چيزي که 40 ساعت يا بيشتر در طول هفته را به آن اختصاص مي دهيد. با اين کار مطمئناً امروز و فردا کردن و استرستان کمتر خواهد شد و مطمئناً کاري که ارائه مي کنيد رضايت بخش تر خواهد بود. به شغلتان و خودتان افتخار و شادماني بيشتري را درون خود حس مي کنيد.

7- وزن کم کنيد: اگر اضافه وزن داريد، براي سلامتي و ظاهر بهتر، سعي کنيد وزن خود را کم کنيد. هرچند که وزن کمتر، بر داشتن احساس بهتر نسبت به بدنتان بسيار موثر است، ولي توصيه مي شود که با رضايت به خود نگاه کنيد. حتي اگر اضافه وزن داريد احساس منفي نسبت به خودتان نداشته باشيد. سعي کنيد کاهش وزن را با وسواس بيش از حد انجام ندهيد. به تدريج وزن کم کنيد و از اين کار لذت ببريد. دو نکته بعدي بهترين روشهاي انجام اين کار هستند. شايد مطالعه اين مطلبنيز در اين زمينه به شما کمک کند.

8- ورزش: اين نکته را به يک عادت روزانه تبديل کنيد. علاوه بر تناسب اندام، ورزش کردن به خودي خود لذت بخش است و در طول روز نيز احساس بهتري به ما مي دهد. در حين ورزش زمان مناسبي براي فکر کردن خواهيد داشت. بعد از اتمام ورزش نيز احساس بسيار خوبي در مورد خودتان داريد.

9- خوردن غذاهاي سالم: رژيم گرفتن، چندان توصيه نمي شود. مگر در موارد خاص. رژيم بسيار محدود کننده است و بعد از مدتي از آن خسته مي شويد و آنرا کنار مي گذاريد. شايد بهتر باشد به جاي رژيم گرفتن و تغيير همه چيزهايي که مي خوريد، کمي در خوراک فعلي خود تغيير حاصل کنيد. تغيير در رژيم غذايي و داشتن يک تغذيه سالم، به کاهش وزن شما کمک مي کند و طول عمر را نيز افزايش مي دهد.

10- مديتيشن: شايد شما هم مانند من به تغيير و تحولات عصر جديد عادت نداشته باشيد. اما مديتيشن به عنوان يکي از اين موارد، مي تواند روش بسيار ساده اي براي ريلکس شدن و رسيدن به آرامش، باشد که براي بهبود سلامت، عقل و تفکر نيز موثر است.

11- مرتب و منظم باشيد: رعايت اين مورد شايد براي بسياري از افراد آنچنان هم ضروري نباشد. شايد شما از يک زندگي شلوغ و اين که دائماً در حال پيدا کردن وسايل خود باشيد، لذت ببريد. اما از نظر کساني که زندگي مرتب و نامرتب را تجربه کرده اند، مرتب بودن بهتر است.

12- مثبت فکر کنيد: اين نکته يکي ديگر از مهمترين نکات در اين ليست است. نگرش مثبت در زندگي، مي تواند يکي از موثرترين تغييرات مفيد در زندگي شما به حساب آيد. ياد گرفتن اينکه چگونه مثبت فکر کنيم مهارتي است که زندگي افراد بسياري را تغيير داده است. رعايت اين نکته، انجام تمام نکات ديگر در اين ليست را امکان پذير مي کند.

13- امور مالي خود را ساده تر کنيد: تعداد حساب هاي بانکي خود را کاهش دهيد، تعداد کارت هاي اعتباري خود را کاهش دهيد، کمتر خرج کنيد و سعي کنيد فاکتورهاي پرداختي خود را کم کنيد. امور مالي خود را به صورت خودکار در آوريد. ساده انگاشتن مسائل مالي تا حد زيادي منجر به کاهش استرس مي شود.

14- زندگي را ساده بگيريد: سخت نگيريد. افرادي که زندگي را ساده مي گيرند، لذت بيشتري از زندگي شان مي برند. وسايل و وظايف کمتر تا زندگي را براي تان لذت بخش تر مي کند.

15- آنچه داريد را بپذيريد: مشکل بسياري از افراد است که اغلب فکر مي کنند خوشحالي زماني به دست مي آيد که حتماً به مقاصد خاص و مهمي که در ذهن دارند دست يابند. مثل رسيدن به شغل مناسب و خانه اي که در روياهاي شان ساخته اند. متأسفانه رسيدن به اين روياها مدت زمان زيادي طول مي کشد و زماني که به آن مي رسيد احتمالاً روياهايتان تغيير يافته و روياهاي جديدي در سر داريد، پس آنطور که بايد از آن لذت نخواهيد برد. به جاي آن سعي کنيد از آنچه که هستيد و چيزهايي که داريد لذت ببريد. براي انجام اين کار به جاي مقايسه خود با افرادي که از شما بالاترند، خودتان را با کساني که زندگي سختي دارند و با آن در حال مبارزه هستند، مقايسه کنيد. اين مقايسه منجر به درک بيشتر حس خوشبختي و احساس شادماني از وضع فعلي تان مي شود.

16- سرنوشت خود را پيش بيني کنيد: سرنوشت شما چگونه خواهد بود؟ در آينده چه کارهايي انجام خواهيد داد و زندگي شما را به کجا مي برد؟ با روز و شب خود چه مي کنيد؟ سعي کنيد تصوير ذهني واضحي از آينده تصور کنيد و آنرا جايي يادداشت کنيد. حال يک قدم جلوتر رويد و سعي کنيد آنرا به حقيقت تبديل کنيد و راههاي مختلف را براي رسيدن به آن امتحان کنيد.

17- اهداف بلند مدت تعيين کنيد: چشم انداز شما از آينده باعث مي شود که براي خود اهدافي بلند مدت مشخص کنيد. از ميان اهدافي که در سر داريد يکي را به دلخواه انتخاب کنيد و تمام تمرکز خود را بر روي آن بگذاريد. سعي کنيد طي يک سال آينده به آن دست يابيد. سپس جهت پيش برد اهداف بلند مدت، اهداف ميان مدت براي خود تعيين کرده و تلاش کنيد در چند ماه آينده به آن برسيد. حال مشخص کنيد که براي رسيدن به اهداف ميان مدت در اين هفته و در اين روز چه خواهيد کرد. در هر زمان فقط بر روي يک موضوع تمرکز کنيد و سعي کنيد به آن برسيد و سپس به موضوع بعدي بپردازيد.

18- اهداف خود را مرور کنيد: تعيين هدف بسيار حائز اهميت است. اما در واقع کليد رسيدن به آن، بازنگري و نقد ماهانه و يا هفتگي، و برداشتن گامهايي براي تبديل آن به واقعيت است. بنابراين سعي کنيد مرتباً آنها را مرور کنيد.

19- ماموريت زندگي: اين نکته، مرتبط با پيش بيني سرنوشت اما متفاوت با آن است. فکر کردن به اينکه زماني که مُرديد چگونه از شما ياد مي شود خيلي مهم است. پس مي توانيد زندگي را به گونه اي ادامه دهيد که به چيزي که مي خواهيد منجر شود. تلاش کنيد که با هدف زندگي کنيد و هر روز را با آن هدف شروع کنيد.

20- وظايف مهم خود را به صورت هفتگي و روزانه طرح ريزي کنيد: با انتخاب سه مورد از مهمترين کارهايي که در يک روز قرار است انجام دهيد براي خود هدف روزانه مشخص کنيد و آنها را در اولويت قرار دهيد. جهت رسيدن به نتيجه بهتر همين کار را براي يک هفته انجام دهيد. بزرگترين کارهايي که در اين هفته مي خواهيد انجام دهيد را انتخاب و براي آنها برنامه ريزي کنيد.

21- حفظ تمرکز: يکي از مهمترين کليدهاي رسيدن به هدف، حفظ تمرکز بر روي آن است. انجام اينکار بسيار حائز اهميت است که در يک زمان فقط يک هدف را دنبال کنيد. اگر شما مرتباً هدفتان را به خودتان يادآوري کنيد تمرکز خود را از دست نخواهيد داد. پوستري از هدف فعلي خود تهيه کنيد و آنرا پرينت بگيريد و در معرض ديد قرار دهيد يا براي خود ايميل يادآوري بفرستيد. به هر حال راهي را براي حفظ تمرکز پيدا کنيد. آن زمان است که به عينه شاهد رسيدن به هدفتان خواهيد بود.

22- از سفرتان لذت ببريد: هدفها حائز اهميت اند اما نه به بهاي از دست دادن شادي کنوني. اين مسئله که شما بتوانيد از سفرتان لذت ببريد خيلي مهم است. فراموش کردن اين نکته ريز و مهم بسيار آسان است. پس سعي کنيد مرتب آنرا به خودتان گوشزد کنيد.

23- يک برنامه روتين براي صبح و بعد از ظهر ايجاد کنيد: اين موضوع براي نظم دادن به فعاليت هاي روزانه از اهميت بسياري برخوردار است. کليه اهداف تان را مشخص کنيد و سپس وارد بخش مديريت اهداف شويد. خود را براي يک شروع تازه آماده کنيد. براي مثال در يک بعد از ظهر نه تنها مي توانيد به استراحت و رفع خستگي يک روز طولاني بپردازيد، بلکه مي توانيد به اينکه روزتان را چگونه گذرانده ايد فکر کنيد. بدين ترتيب مي توانيد خود را براي روز بعد آماده کنيد تا چگونگي شروع آن، براي تان گيج کننده نباشد. همچنين، يک صبح روتين راه بسيار مناسبي براي خوش آمد گويي به روز است. زماني است براي ورزش کردن، مديتيشن، تفکر آرام، نوشتن و کارهاي ديگر.

24- روابط دوستانه خود را توسعه بخشيد: اينکه شما دوستان خاصي براي خود داشته باشيد فوق العاده است ولي روابط صميمانه مي تواند با هر کسي در اطرافتان بوجود بيايد. گذراندن زمان با اشخاصي که مي شناسيد، به ايجاد و گسترش رابطه صميمانه تر شما کمک مي کند. اما اگر اين کار را انجام نداده ايد نا اميد نشويد. اين عمل لزوماً نبايد از سوي شما باشد. رابطه صميمانه مي تواند از سوي دوستان، ساير اعضاي خانواده، فرزند، هم اتاقي، همکلاسي و همکاران نيز گسترش يابد. هر شخصي که ما ملاقات مي کنيم بشري است با خواسته هاي مشابه ما، خواسته هايي مانند خوراک، پوشاک، سرپناه، نياز به شاد بودن و ايجاد روابط صميمانه با ديگران. سعي کنيد موضوعات مشترک بين خودتان را پيدا کنيد؛ گشاده رو و صادق باشيد؛ اطلاعات بيشتري از يکديگر بدست آوريد؛ يکديگر را بيشتر بشناسيد و به هم عشق بورزيد.

25- پرداخت و حذف بدهي هاي مالي: اين عمل راه بزرگي براي کاهش استرس و ايجاد امنيت بيشتر است. اگر با بدهي کارتهاي اعتباري خود مشکل داريد و هزينه ها بر شما فشار مي آورد، پيشنهاد مي کنم از شر کارت هاي اعتباري خود خلاص شويد. ممکن است چندين سال طول بکشد ولي شما را از شر بدهي ها خلاص مي کند و خاطرتان آسوده مي شود.

26- از کوچکترين لحظات خوشتان لذت ببريد: شما مي توانيد اين خوشي ها را در هر جايي پيدا کنيد. غذا، غروب آفتاب، ماسه اي که در ساحل دريا بين انگشتانتان مي رود، چمن تازه کوتاه شده، بازي با فرزندتان، يک کتاب خوب، يک تخت گرم و نرم، رقصيدن در باران و موسيقي مورد علاقه تان. شما احتمالاً مي توانيد يک ليست 20 موردي از مواردي که برايتان لذت بخش است را تهيه کنيد و اين لذتهاي کوچک را در روزتان پخش کنيد. بدين صورت زندگي بهتري خواهيد داشت.
شدن لباسهاي تميز، آنها ديگر قابل پوشيدن نيستند. براي مثال سعي کنيد سيستم ساده اي براي اين کار ايجاد کنيد. به محض درآوردن لباسها از تن -چنانچه هنوز تميز هستند- آنها را آويزان کنيد -و درصورتي که کثيف شده اند- در سبد لباسهاي کثيف بگذاريد. حتي مي توانيد دو سبد براي اين کار تهيه کنيد، سبد لباسهاي سفيد و لباسهاي رنگي. وقتي سبدي پر شد لباسهاي آن را بدون دردسر درون ماشين لباسشويي قرار مي دهيد، مي شوئيد، اتو مي کشيد و در کمد لباسها آويزان مي کنيد. بدين ترتيب مراحل بسياري را به صورت خودکار انجام داده ايد، کارتان راحت تر شده و همچنين وقت کمتري نيز صرف کرده ايد.

34- زماني را براي کاهش دادن فشار استرس اختصاص دهيد: ما به ناچار در زندگيمان با مواردي مواجه مي شويم که استرس زيادي به ما وارد مي کنند. شايد در طول يک هفته بارها اين استرس به ما وارد شود. براي حفظ سلامت عقل مي بايست راههايي براي کاهش اين فشار پيدا کنيد و زماني را براي خلاص شدن از اين فشار اختصاص دهيد.

35- در زمان حال زندگي کنيد: زمان درگذر است. قبل از اينکه متوجه شويد زندگي شما مي گذرد. فرزندان شما بزرگ مي شوند و جواني شما گذشته است. اجازه ندهيد زندگيتان دچار لغزش شود. تا جايي که مي توانيد از آن لذت ببريد. به جاي زندگي کردن در گذشته، به آينده فکر کنيد و تلاش کنيد در زمان حال زندگي کنيد.

36- آرامش خود را حفظ کنيد: سلامتِ عقلِ خود را در برابر تمامي چالشهايي که در مقابل شما وجود دارد، حفظ کنيد. رانندگان بي ادب، تحريک همکاران، کامنتهاي منفي وبلاگتان و اعضاي بي ملاحظه از اين جمله اند. اين تمرين مدتي زمان مي برد ولي باعث مي شود پس از مدتي اين مسايل ديگر روي شما تاثير منفي نگذارند و به قولي پوست کلفت مي شويد.

37- با اعضاي خانواده و عزيزانتان وقت بگذرانيد: يکي از مواردي که مي تواند شما را سرشار از شادماني کند، گذراندن وقت با عزيزانتان است. تا آنجا که مي توانيد وقت خود را با عزيزانتان بگذرانيد و از آن لذت ببريد. سعي کنيد هميشه براي اينکار وقت ايجاد کنيد و مشغله را بهانه نکنيد.

38- وقتي ناراحت هستيد سعي کنيد خودتان را بالا بکشيد: هميشه زمانهايي در زندگي وجود دارد که ناراحت يا حتي افسرده مي شويد. سعي کنيد عملي انجام دهيد که شما را از اين وضعيت خارج کند. مثلاً يک دوش آب گرم بگيريد؛ به سر و وضع خود برسيد و ورزش کنيد. هرچند ممکن است حوصله اين کار ها را به هنگام ناراحتي نداشته باشيد، اما بهتر است تلاشتان را بکنيد. شايد بد نباشد براي چند ساعتي از خانه خارج شويد و يا سعي کنيد کاري انجام دهيد.

39- خودتان را با ديگران مقايسه نکنيد: انجام اين مورد بسيار مشکل است. بهتر است که بپذيريد چه کسي هستيد و چه چيزي از زندگي مي خواهيد. وقتي شما خودتان را در مقايسه با يک دوست، همکار يا شخص معروف ببينيد، متوقف مي شويد. متوجه مي شويد که با آنها متفاوت هستيد و نقاط قوت متفاوتي داريد. اين امر بر شما اثر منفي خواهد گذاشت. اما اگر لحظه اي به تمام قابليت هاي مثبتي که در خود مي بينيد فکر کنيد، از اين همه نعمت شگفت زده خواهيد شد.
40- بر منافع تمرکز کنيد نه بر مشکلات: اگر شما در حال انجام کاري هستيد به سختي کار و اينکه علاقه اي به انجام آن نداريد فکر نکنيد. به منفعت کار و اينکه چه فرصتهايي را براي شما ايجاد خواهد کرد فکر کنيد. با تغيير زاويه ديدتان، مي توانيد احساستان را نسبت به مسائل عوض کنيد و راحت تر به آنها دست پيدا کنيد.

41- رومانتيک باشيد: اگر شما آن شخص خاص را در کنارتان داريد راههاي رمانتيک بودن را پيدا کنيد. تازه نگه داشتن روابط مي تواند شگفتي هاي زيادي بيافريند. اينکار به پول زيادي نياز ندارد. براي شروع مي توانيد يکي از اين ايده ها را پياده کنيد. عشقتان را با يک شام عالي و رومانتيک همراه با شمع سورپرايز کنيد. يک روز را فقط به تماشاي ويترين مغازه ها اختصاص دهيد. براي جشن گرفتن منتظر رسيدن مناسبت ها نباشيد و … .

42- بحث کردن را رها کنيد: شخصي را مي شناسم که پنجاهمين سالگرد ازدواجش را جشن گرفت. از او راز ازدواج موفقش را پرسيدم. پاسخ داد: «اگر من تمام طول زندگي را به بحث کردن با همسرم مي گذراندم به اينجا نمي رسيدم.». تصور مي کنم منظور او اين بود که مي بايست از بحث و مشاجره کردن و به دنبال استدلال بودن براي هر موضوعي دوري کرد. اين راهنمايي نه فقط براي کساني که ازدواج کرده اند بلکه براي بسياري از ما مفيد است. در واقع به جاي بحث و مشاجره و به جاي اينکه تلاش کنيم حرفمان را به کرسي بنشانيم بايد به دنبال اين باشيم که يکديگر را بهتر درک کنيم. بايد واقعاً تلاش کنيم که موقعيت طرف مقابل را درک کنيم تا بتوانيم از ديد او به موضوع نگاه کنيم. اين مورد کوچک شادماني بسياري به دنبال خواهد داشت.

43- خودتان را به جريان بسپاريد: اين نکته بسيار شادي آفرين و سودمند است. جاري شدن اصطلاحي است که ما در زماني که به طور کامل بر روي کار يا وظيفه اي متمرکز مي شويم به کار مي بريم. ما آنقدر خودمان را در کار غرق مي کنيم که آهنگ زمان را از دست مي دهيم. داشتن مشغله و فراغت است که ما را به جريان مي سپارد. بر خلاف تصور عام، بزرگترين لذت ها مربوط به زماني نيست که هيچ فکر و مشغله اي نداريم بلکه بلعکس مربوط به زمانهايي است که در چالشهاي بزرگ فکري به سر مي بريم.

44- تک وظيفه: من چند وظيفگي را قبول ندارم؛ دست کم نه بر اساس وظايف روز به روز. به جاي آن بر يک کار تمرکز کنيد. اين عمل باعث مي شود بهره وري شما بيشتر و استرستان کمتر شود. در اين حالت احتمال اشتباه شما کمتر است.

45- صرفه جو باشيد: اين نکته به جاي اينکه هدف باشد يک عادت است. يک روش زندگي، طرز فکري متفاوت و راهي براي معني بخشيدن به زندگي است. اين موضوع بدين معنا نيست که خسيس باشيم و از لذتهاي زندگي دل بکنيم. بلکه به اين معني است که راههاي کم خرج تر را براي انجام کارها پيدا کنيم -از اين روند شاد شويم- و فشارهاي مالي زندگي را کنترل کنيم.

46- کارها را با آرامش و طمأنينه شروع کنيد: از آنجا که قصد شما دستيابي به هدفي است که براي شما اهميت دارد و چيزي است که احتمالاً به آن خواهيد رسيد پس اين هدف مي تواند پيش درآمدي براي رسيدن به اهداف ديگر باشد. حفظ آرامش و طمأنينه در رسيدن به اين هدف به شما کمک مي کند. اين تکنيک، تکنيک ساده ايست ولي حتماً جواب خواهد داد. هنگامي که شروع به ورزش و يا ديگر فعاليتهاي مشابه مي کنيد آهسته شروع کنيد. نيازي به عجله کردن نيست. شما در ابتداي راه هستيد و زندگي همچنان ادامه دارد.

47- برخورد با مخالفان را ياد بگيريد: همه ما در زندگي با افراد مخالف خود برخورد کرده ايم. افرادي که هميشه در حال انتقال انرژي هاي منفي هستند. حتي اگر اين افراد حسن نيت هم داشته باشند، باعث مي شوند احساس بدي پيدا کنيم و يا نتوانيم به هدفمان برسيم. اين افراد معمولاً نيش و کنايه مي زنند و منفي بافي مي کنند. براي رسيدن به اهداف مي بايست نحوه مواجهه با اين افراد را فرا بگيريم.

48- به گردش برويد: امروزه بسياري از ما مدت زمان زيادي را در خانه مي گذرانيم به خصوص اگر کار و کليه سرگرمي هايمان در منزل فراهم باشد. فرزندانمان نيز به همين صورت بار خواهند آمد و با وجود تلويزيون و اينترنت و بازيهاي کامپيوتري روز به روز بد و بدتر مي شوند. سعي کنيد بيشتر به گردش برويد و طبيعت و زيباييهاي جهان اطرافتان را حس کنيد و از فعاليتهاي بدني لذت ببريد.

49- بازنشستگي زود هنگام: اين روش راه مطمئني براي رسيدن به خوشحالي نيست. ممکن است شما بازنشسته شويد ولي بر خلاف تصورتان غمگين و افسرده شويد. اما اگر هدف خاصي را از بازنشستگي زودهنگام تان داشته باشيد، مي تواند برايتان به يک امر لذت بخش تبديل شود. اگر بعد از آن، قصد انجام فعاليت هايي که شما را بيشتر خوشحال مي کند، داشته باشيد، اين کار توصيه مي شود.

50- چيزهاي کوچک را دوست داشته باشيد: مطمئناً موضوعات بزرگ مي توانند لذات بزرگ به همراه داشته باشند اما موضوعات کوچک بسياري نيز در زندگي ما وجود دارد که وقتي به وقوع مي پيوندند، از آنها لذت مي بريم. قدري تأمل کنيد و به کاري که هم اکنون انجام مي دهيد توجه کنيد، به اطرافتان توجه کنيد و ببينيد در اطرافتان چه مي گذرد. سعي کنيد از هر بخش آن که مي توانيد، لذت ببريد.

51- تنبلي کنيد: زمانهايي وجود دارد که بايد بسيار پويا و پر تحرک باشيد و در مقابل زمانهايي هم هستند که مي بايست تنبلي کنيد! من تنبلي را دوست دارم و هر وقت فرصتي پيش بيايد تنبل مي شوم. اين کار از من انسان تنبلي مي سازد؟ قطعاً نه! ولي هر زمان تنبلي به سراغ من بيايد اهميتي نمي دهم. اين امر من را خوشحال مي کند و در اوقات تنبلي از بودن با فرزندانم لذت مي برم و يا سعي مي کنم بيشتر به خودم توجه کنم.

52- به ديگران کمک کنيد: درحاليکه پيدا کردن لذات زندگي يکي از راههاي خوشحال بودن است، انجام کارهايي که به شادي ديگران بيانجامد و باعث شود کمتر رنج بکشند نيز پاداش بسيار لذت بخشي را شامل مي شود. من پيشنهاد مي کنم مواردي از اين دست را پيدا کنيد و مقداري از وقت خود را به آنها اختصاص دهيد. شما حتي ممکن است به کمک کردن به ديگران معتاد شويد. و اين تنها اعتياد مثبتي است که مي توانيد به آن مبتلا شويد.
منبع:سالم زي




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا بالاتر از سطح حمایتی ۲۳۰۰ دلار در اولین ساعات تجارت در روز جمعه قرار دارد. ارزش دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری این کشور پس از گزارش بالا رفتن تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۳۰ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۳ درصدی به ۲۳۴۵ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

به گزارش رویترز، بالا رفتن نرخ تورم در آمریکا ترس از افزایش دوباره نرخ بهره را تشدید کرده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • شادی جنجالی آنتونی در اولدترافورد (عکس)
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳