Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@23:50:12 GMT

ساخت آسپرین جدید با کمک سم مار!

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۸۰۰۵

ساخت آسپرین جدید با کمک سم مار!

به گزارش سرویس گوناگون جام نیوز، براساس تحقیقات جدید، سم گونه‌ای مار بومی جنوب شرقی آسیا به نامTropidolaemus waglerix می‌تواند جایگزین آسپرین شود زیرا این سم دارای پروتئینی موسوم به trowaglerix است که بدون عوارض جانبی خون را رقیق می‌کند.

تیم علمی این پروتئین را با خون ترکیب کردند و آن را به موش‌ها دادند؛ نتایج نشان داد فرآیند شکل‌گیری لخته خونی در این موش‌ها در مقایسه با موش‌هایی که پروتئین را دریافت نکرده بودند، کندتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروتئین همچنین موجب خونریزی بیش از حد در موش‌ها نشد در حالی که درمان‌های موجود چنین عوارض جانبی را به دنبال دارند.

دانشمندان با استفاده از این یافته‌ها، دارویی تولید کرده‌اند که پروتئین موجود در آن با نوعی گیرنده موجود (به نام GPVI) بر روی سطح سلول‌های تشکیل‌دهنده لخته‌ خون تعامل برقرار می‌کند و فعالیت آن‌ها را مسدود می‌کند.

در حال حاضر، داروهای رقیق‌سازی خون به نام داروهای ضدپلاکت مانع از چسبیدن گلبول‌های خون به یکدیگر و شکل‌گیری لخته می‌شوند. چنین داروهایی معمولا برای درمان افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی به کار می‌روند و عوارض جانبی خاص خود را به دنبال دارند.

جزئیات این دستاورد علمی در journal of Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology منتشر شد.

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف و ضبط ۱۳۰ قورباغه سمی در فرودگاه (فیلم) لحظه حیرت انگیز شکار قورباغه توسط مار چمنی (فیلم) شکار باورنکردنی یک پرنده توسط قورباغه (فیلم)

دیگر خبرها

  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید
  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • این قورباغه‌ طلایی سمی‌ترین موجود جهان است
  • این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)