Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@02:48:01 GMT

افزایش 4 درصدی ورود پرونده به شعب دیوان عالی کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۸۲۳۴

افزایش 4 درصدی ورود پرونده به شعب دیوان عالی کشور

حجت الاسلام والمسلیمن دکتر شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه از ورود تعداد5/585/489 پرونده درسال95 به دستگاه قضایی خبرداد و گفت: این تعداد پرونده نسبت به سال گذشته0.5 درصد کاهش داشته است. حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اضافه کرد: روند گردش پرونده ها درسال95 در دستگاه قضایی در پرونده های تکراری به رقم 11/944/928 پرونده است که به طور میانگین می توان گفت هر پرونده دو بار بین شعب در جریان بوده است که این تعداد پرونده حجم کار بالای شعب را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد حدود 5 میلیون و 585 هزار پرونده غیر تکراری ( یکتا) بوده است. رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه ادامه داد: در سال 95، تعداد 48 هزار پرونده وارد شعب دیوان عالی کشور شده که در مقایسه با سال 94 ، 4 درصد افزایش داشته و مانده پرونده‌ها نیز 21 درصد افزایش داشته است. وی گفت: ورودی پرونده در دیوان عدالت اداری در سال 95، 139 هزار فقره در شعب بدوی بوده است که 1.8 درصد کاهش نسبت به سال 94 داشته و مانده پرونده نیز 2.79 درصد افزایش داشته است.شعب تشخیص دیوان هم 13 پرونده وارده داشته است که در مقایسه با سال گذشته 64 درصد کاهش داشته است و پرونده شعب تجدیدنظر بالغ بر 54 هزار بوده که 0.61 درصد کاهش داشته است. حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تصریح کرد: هیئت های تخصصی در دیوان عدالت اداری 752 وارده داشته که در مقایسه با سال 94، 7.5 درصد کاهش داشته است. معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: 9 هزار پرونده وارد دادگاه انتظامی قضات شده است که 102 درصد نسبت به سال 94 افزایش داشته است و مانده پرونده 15 درصد کاهش پیدا کرده است. وی تصریح کرد: در سال 95، در حوزه دادسرای انتظامی قضات حدود 5 هزار و700 پرونده وارد دادسرا شده که در مقایسه با سال گذشته، 6 درصد کاهش داشته و مانده پرونده نیز حدود 6 درصد افزایش پیدا کرده است. حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: در سال 95، در حوزه دادگاه‌های تجدیدنظر 778 هزار ورودی پرونده داشته‌ایم که حدود 5 درصد در مقایسه با سال 94 افزایش پیدا کرده است و حدود 15 هزار پرونده به تعداد مانده‌ها اضافه شده است و این نشان دهنده کمبود منابع انسانی و تخصیص‌های ناکافی بودجه است که ما در توسعه دادگاه‌های تجدیدنظر دچار مشکل شده‌ایم. وی بیان کرد: در حوزه دادگاه کیفری یک، حدود 34 هزار پرونده به این دادگاه منتقل شده و مانده پرونده 0.23 درصد افزایش داشته است و در حوزه دادگاه‌های عمومی بیش از 4 میلیون و 400 هزار پرونده وارده داشتیم که در مقایسه با سال 94، 2.5 درصد افزایش داشته است و مانده پرونده نیز حدود 8 درصد کاهش داشته است . معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در سال 95 در حوزه دادگاه‌های انقلاب بیش از 267 هزار پرونده وارد شده که نسبت به سال 94، 2 درصد افزایش داشته است و مانده پرونده نیز در این دادگاه‌ها حدود 3 درصد افزایش داشته است. حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تاکید کرد: در دادسرای عمومی و انقلاب در سال 95، 4 میلیون و یکصدهزار پرونده وارد شده است که حدود 2 درصد در مقایسه با سال 94 افزایش پیدا کرده است؛ مانده پرونده رشد عمدی نداشته است و در حدود 0.5 درصد بوده است. همچنین 3 میلیون و 386 هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شده که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته و حدود21 درصد مانده پرونده‌ها افزایش پیدا کرده است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی