Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@16:50:02 GMT

دیوانعالی کشور: لغو حکم قصاص پسر14ساله قانونی نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۸۶۳۱

ایران نوشت:پسر نوجوانی که برای کشتن دوستش، دو سال نقشه کشیده و سرانجام او را از پا درآورده بود، درحالی با حکم قضات دادگاه کیفری از قصاص گریخته بود که دیوانعالی کشور این حکم را نقض کرد.

چرا که آنها معتقدند، عامل قتل، هنگام ارتکاب جنایت از رشد عقلی کافی برخوردار بوده است. بدین‌ترتیب عامل جنایت بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح دیروز متهم نوجوان از کانون اصلاح و تربیت به شعبه هفتم دادگاه کیفری انتقال یافت و برای دومین بار پای میز محاکمه ایستاد.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، بیست و هفتم آبان سال 93، مأموران پلیس شرق تهران، به دو پسر نوجوان مشکوک شدند که در حال انتقال یک کیسه پلاستیکی بزرگ بودند.مأموران گشت وقتی دهانه کیسه پلاستیکی را باز کردند در کمال ناباوری با جسد پسر نوجوانی روبه‌رو شدند و بلافاصله هر دو را دستگیر کردند.رامین – 14 ساله – در نخستین بازجویی راز جنایت را فاش کرد و بازپرس جنایی او را به اتهام قتل محمد به کانون اصلاح و تربیت فرستاد ولی دوست همراهش را بی گناه شناخت.

عامل جنایت، پس از محاکمه در دادگاه کیفری، با توجه به سن اندکش به پرداخت دیه و زندان محکوم شد. اما این حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور نقض شد و او بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.

صبح دیروز رامین در شعبه هفتم دادگاه کیفری که به ریاست قاضی امین مقدم زهرا و با حضور قاضی حسینی – مستشار دادگاه – تشکیل جلسه داده بود به دفاع از خود پرداخت.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را بیان کرد و آنگاه اولیای دم (پدر و مادر مقتول) از قضات، خواستار صدور حکم قصاص قاتل فرزندشان شدند. سپس متهم پای میز محاکمه ایستاد تا به سؤالات قضات پاسخ دهد.

چرا دوست خود را کشتی؟
پنج سال پیش و درست روز تولدم درحالی که به خاطر مصرف مشروبات الکلی در حال طبیعی نبودم، از سوی یکی از دوستانم مورد تعرض قرار گرفتم. به همین خاطر تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم.

چطور از این موضوع باخبر شدی؟
بعد از چند روز یکی از دوستانم موضوع را برایم تعریف کرد.

چطور نقشه قتلش را طراحی کردی؟
سعی کردم بیشتر با او رفاقت کنم و یک روز که در پارک بودیم و سالروز تولدم هم بود شوخی شوخی یک تسمه به گردنش انداختم و خفه‌اش کردم.

چرا موضوع قتل را به دوست دیگرت اطلاع دادی؟
به حمید اطلاع دادم تا به او نشان بدهم که انتقام خود را گرفته‌ام. بعد وقتی داشتیم جسد را به بیرون شهر منتقل می‌کردیم مأمور پلیس ما را دید و قضیه لو رفت.

اتهام‌ات را قبول داری؟
بله قبول دارم.

آیا کسی در کشتن مقتول کمکت کرد؟
نه، هرگز. من به تنهایی او را کشتم.

پشیمان هستی؟
بله در این مدت که در کانون اصلاح و تربیت بودم فهمیدم که چه اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام. ولی افسوس که دیر شده است!

در این جلسه، نماینده کانون اصلاح و تربیت که در جلسه رسیدگی به پرونده حضور داشت گفت: متهم نوجوان شخصیت نابهنجاری دارد و رفتارهای خشونت‌گرانه‌اش حاکی از این موضوع می‌باشد که نیازمند بررسی است.
در پایان جلسه محاکمه، دادرسان دادگاه وارد شور شدند تا رأی خود را درباره متهم صادر کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این جلسه که با حضور مدير عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برگزار شد، معاون برنامه‌ريزي و توسعه سرمایه گذاری به ارائه گزارش وضعيت اعتبارات و تشريح الزامات قانوني و محدوديت‌هاي پيش رو پرداخت.

در ادامه این جلسه مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تاكيد بر اهميت موضوع، بر ضرورت توجه به الزامات قانوني و تمركز بر انجام اقدامات مورد نياز جهت جذب بهينه و به موقع اعتبارات با رويكرد معطوف به اهداف در نظر گرفته شده، تاكيد کرد.

این جلسه با تشريح و بررسي تخصصي موضوع و بيان ديدگاهها و پاسخ به سوالات حاضرین، ادامه يافت.

 

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود