Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سردبیر روزنامه رسالت گفت: اگر تصمیم شورای عالی امنیت ملی درباره حصر سران فتنه نبود، قوه قضائیه به صورت طبیعی وارد عمل می‌شد، فعل سران فتنه بنا به نظر قریب به اتفاق مراجع تقلید چه آن‌ها که در قید حیات هستند و چه آن‌ها که از دنیا رفته‌اند، مصداق اتم محاربه با نظام و مردم و حکم قطعی آن اعدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به نامه هفته گذشته علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به رئیس قوه قضائیه پیرامون اظهارات رئیس دستگاه قضا درباره «حصر سران فتنه» اظهار کرد: آقای علی مطهری متاسفانه گاهی اوقات در حد و اندازه‌های دادستان، قاضی و شاکی ظاهر می‌شوند که این امر معقول نیست.
وی افزود: نمی‌دانیم آقای مطهری چگونه و با استفاده از چه شیوه‌ای رای مردم را ترجمه می‌کنند و می‌گویند «رای اکثریت مردم به یک کاندیدای خاص در انتخابات، در حمایت از رفع حصر سران فتنه بوده است»! ما رئیس جمهور تعیین کردیم، پادشاه که تعیین نکردیم؛ ما در کشورمان اصلی تحت عنوان «تفکیک قوا» داریم.
انبارلویی با بیان اینکه اظهارات آقای مطهری در نامه‌ای که به رئیس دستگاه قضا نوشتند «قرون وسطایی» است، عنوان کرد: طبق دلایلی که آقای مطهری در این نامه بیان کردند، اگر فردا روزی قوه قضائیه خواست یک قاتل را اعدام کند، در صورتی که نصف شهر گفتند او قاتل نیست، دستگاه قضا باید از محاکمه آن قاتل جلوگیری کند.
سردبیر روزنامه رسالت در ادامه با بیان اینکه تصمیم نظام در خصوص حصر سران فتنه بعد از وقایع سال ۸۸ که توسط شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شد، تصمیمی هوشمندانه بود، گفت: این تصمیم هم حرارت فتنه گران را مهار کرد و هم بین آن‌ها و دشمنان قسم خورده ملت ایران فاصله انداخت.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه وظایفی کلیدی در رابطه با تعریف جرم و مجازات دارد و باید به وظایف ذاتی خودش عمل کند، افزود: جرایم مشهود سران فتنه به یکی دو مورد خلاصه نمی‌شود بلکه فهرستی از جنایات متعدد در پرونده سال ۸۸ آن‌ها به چشم می‌خورد؛ وارد کردن چندین میلیارد تومان خسارت به کشور و از دست رفتن جان نزدیک به ۶۰ نفر در جریان آشوب‌های آن سال، از جمله جرایم اساسی فتنه گران به حساب می‌آید.
انبارلویی ادامه داد: تا آنجا که من اطلاع دارم، بنیاد شهید ۲۲ نفر از کشته شدگان آشوب‌های سال ۸۸ را جزو شهدا به ثبت رسانده است؛ این ۲۲ شهید به دستور چه کسانی به شهادت رسیدند؟ آن‌ها را دوباره به دنیا برگردانده می‌شوند؟ سران فتنه چگونه می‌خواهند پاسخ بدهند؟
سردبیر روزنامه رسالت در پایان با بیان اینکه اگر تصمیم شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۸ درباره حصر سران فتنه نبود، قوه قضائیه به صورت طبیعی وارد عمل می‌شد، تاکید کرد: فعل سران فتنه در سال ۸۸ بنا به نظر قریب به اتفاق مراجع تقلید چه آن‌ها که در قید حیات هستند و چه آن‌ها که از دنیا رفته اند، مصداق اتم محاربه با نظام و مردم و حکم قطعی آن اعدام است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر مطهر شهید گمنام پس از تشییع خودرویی از میدان بسیج تا مسجد الرضا (ع) اشکذر، بر روی دستان مردم شهید پرور دارالعباده از مسجد الرضا (ع) تا پارک بزرگ شهر اشکذرنیز تشییع شد.  پیکر پاک این شهید گمنام پس از تشییع باشکوه بر دستان مردم در محل پارک بزرگ شهر، شهرستان اشکذر به خاک سپرده شد. این شهید گمنام ۱۸ ساله و در جزیره‌ی مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسیده است.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مرزبان جلال اعتماد در بانه+فیلم
  • شهید گمنام در رفسنجان آرام گرفت
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در کرمان
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • یادی ازشهدای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه