Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، موضوع برنامه شب گذشته «فقر فرهنگی» بود. در این برنامه مهران مدیری به چند نمونه فقر در فرهنگ اشاره کرد. او همچنین قسمتی از استندآپ خود را در مورد فرهنگ کتاب خواندن در کشورمان اجرا کرد.

در قسمتی از برنامه مدیری به نحوه نوشتن نادرست در فضای مجازی اشاره کرد و با شوخی گفت: «بزرگترین معضل حال فرهنگی ه کسره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
«مهمان داریم چه مهمانی! از خوب‌های موسیقی کشورمان، خوش سلیقه، جوان و آینده دار» با این معرفی، طاها پارسا شجاع نوری و میلاد باقری از گروه دنگ شو به روی صحنه آمدند و قطعه‌ای زیبا و کوتاه به صورت زنده برای بینندگان اجرا کردند.
طاها در ابتدای برنامه گفت: خوانندگی را زیاد دوست ندارد با این حال در این مسیر قرار گرفته است و به فیلمسازی علاقه بیشتری دارد.
میلاد نیز، چگونگی ورود خود به عرصه موسیقی را اینگونه توضیح داد: خانواده‌ام موسیقی را دنبال می‌کردند. آموزش آواز کلاسیک را با مهدی شمس نیک‌نام شروع کردم. بعد از آواز کلاسیک، آواز ایرانی را از برادرم آموختم. پاپ را به صورت شخصی کار کردم و خیلی علاقه به اپرا و کلاسیک دارم.
طاها شجاع نوری در مورد رفیق خواننده خود گفت: میلاد در تحریر خسیس است و به موقع تحریر می‌زند. یکی از شانس‌های ما این بود که از اول با خواننده‌های خوب کار کردیم.
مهران مدیری پرسید: تغییر زیادی از ابتدای گروه در اعضا داشتید؟
طاها جواب داد: اصل گروه ما از من و برادرم تشکیل شده است. در بخش خواننده از اینکه صداها و اسم‌هایی که قبلا وجود نداشته را معرفی می‌کنیم، خوشحالیم. ممکن است خودشان روی صدایشان مدعی نباشند ولی من مدعی هستم. میلاد بهترین خواننده از نظر نقش پذیری است.
میلاد باقری در مورد کار گروهی در ایران گفت: کار گروهی در ایران سخت است و فرهنگ آن هنوز جا نیفتاده است.
وی ادامه داد: معضل در زمینه گروه این است که آدم‌ها به هم بها نمی‌دهند. چون هر آدمی دوست دارد خودش سوپراستار شود و چهره شدن را دوست دارند. ایران بیشتر خواننده محور است. شاعری که زحمت می‌کشد دیده نمی شود با اینکه او هم حقوقی دارد. ما به هم احترام نمی‌گذاریم.
مهران مدیری با بیان اینکه طاها فرزند آقای شجاع نوری تهیه‌کننده کشورمان است، به طاها گفت: دلیل علاقمندی تو به فیلمسازی می‌تواند پدرت باشد؟
طاها جواب داد: فیلم‌های زیادی ساختم. ولی از جایی استیج موسیقی من را به سمت خود جذب کرد و نتوانستم هیجان آن را بدهم و هیجان فیلمسازی را بگیرم.
طاها شجاع نوری در قسمتی از برنامه یادی از مرحوم افشین یدالهی کرد و گفت: آخرین آهنگ آلبوم جدید ما «آخر قصه» کار افشین یدالهی است و من می‌خواستم آقای یدالهی خودشان بخوانند که گروه مخالفت کرد و چند وقت بعد فوت کردند.
مدیری نیز درباره مرحوم یدالهی گفت: من دوستی بیست ساله با افشین داشتم و شعر اکثر کارهایم را او سرودهد است. مرگ وی هنوز برایم باور کردنی نیست.
میلاد باقری در خصوص فقر فرهنگی در موسیقی بیان کرد: دوران خوبی در موسیقی نداریم و فقر فرهنگی وجود دارد. ما که تریبون بزرگتری به اسم استیج دستمان است وظیفه بزرگتری داریم. انتخاب شعر و موسیقی خوب و احترام به شنونده وظیفه ماست.این خواننده همچنین در پایان برنامه درخواستی از موزیسین‌های کشور داشت و گفت: من کرمانشاهی هستم یعنی از منطقه کردنشین. دوست دارم به بچه‌های شهرستان‌ها امکان این داده شود که از امکانات و تربیت موسیقی استفاده کنند. هنرمندان کشور این محبت را بکنند و به موسیقی شهرستان بیشتر بها بدهند.
طاها شجاع نوری در مورد احساس خوشبختی گفت: «هیچ وقت آنقدر تاریک نیست که نتوانی آواز بخوانی».
طاها در ادامه برای «موزه دورهمی» بخشی از سازش را و میلاد یکی از کارهایش که یک موسیقی شیرازی است را تقدیم کردند. سپس میلاد باقری قسمتی از این موسیقی شیرازی را به صورت زنده اجرا کرد.
در پایان دو خواننده آهنگ «آخر قصه» را در برنامه «دورهمی» به روی صحنه بردند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، روز یکم، اردیبهشت ماه به مناسبت بزرگداشت سعدی برنامه‌های «کوک آوا و مشتاق دیدار» را با موضوع آثار سعدی راهی آنتن می‌کند.

روز شنبه برنامه موسیقی محور کوک آوا با ترانه‌هایی از اشعار سعدی پخش می‌شود.

«کوک آوا» یکی از برنامه‌های موسیقی‌محور این شبکه رادیویی است که با ترکیب متن، ترانه و موسیقی یک بسته شنیداری را پخش می‌کند. «کوک آوا» برنامه‌ای است که قطعات موسیقی باکلام را بر اساس یک مضمون مشترک انتخاب و بخش‌هایی از آنها را پخش می‌کند.

این برنامه موسیقی محور هر روز ساعت ۶:۱۵ به تهیه‌کنندگی انسیه شمس‌اللهی پخش می‌شود.

«مشتاق دیدار» یکی از برنامه‌های ادبی این شبکه رادیویی است که با روایت امیرحسین مدرس داستان‌های عامیانه را روی آنتن می‌برد.

این برنامه روز شنبه با روایت حکایت های سعدی همراه شنوندگان می شود.

«مشتاق دیدار» هر روز ساعت ۱۳ به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین و امیرحسین مدرس تقدیم مخاطبان می شود.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا
  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد