Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حالی شاهد برپایی بیست و‌ پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن هستیم که سابقه حضور بخش عفاف و حجاب در این نمایشگاه تنها به پنج دوره می‌رسد. بر این اساس بخش عفاف و حجاب از جمله بخش‌های جدید این نمایشگاه محسوب می‌شود اما با نگاهی اجمالی به تحولات صورت گرفته در آن می‌توان نتیجه گرفت که این بخش از تعدادی غرفه که صرفا محدود به عرضه و فروش چادر و روسری بودند به بخشی نمایشگاهی و علمی در حوزه عفاف و حجاب تحول یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین و دومین دوره حضور بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن، غرفه‌های این بخش تنها به فروش پارچه و محصولات محدود عفاف و حجاب منحصر بود. تعداد محدود و مشخصی چادر و پارچه چادری، روسری و مانتو و پوشش‌های بسیار معمولی که هیچ مشخصه خاصی نداشتند و به راحتی در فروشگاه‌های سطح شهر نیز موجود بوده و وجود بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن را عملا فاقد توجیه ارزشمند وجودی می‌کرد.

اما اکنون و پس از گذشت حدود پنج سال از وجود این بخش، با ورود به بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن با انواع و اقسام مدل‌های چادر(تنوعی که تا چند سال پیش غیر قابل تصور بود)، پارچه چادری، انواع پوشش سر، انواع مانتو و لباس‌های حجاب ویژه مجالس و اجتماع، انواع محصولات تکمیلی حجاب و برای اولین بار مانتوهای اجتماع ویژه کودکان و نوجوانان مواجه می‌شویم که از بخش عفاف و حجاب بخشی متنوع و البته جذاب ساخته است که نه تنها غرفه‌های آن صرفا مغازه‌دارها و فروشندگان نیستند؛ بلکه بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب نیز در این نمایشگاه حضور دارند. حضوری که موجب شده بتوانند به صورت مستقیم با مصرف کنندگان محصولات عفاف و حجاب ارتباط داشته و از نیازهای آنها به صورت مستقیم مطلع شوند و دست به تولید محصولات جدید‌تری بزنند.

تنوع محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن فرصت قابل توجهی را برای خانواده‌های متدین تهرانی ایجاد کرده است که بتوانند نیازهای سالیانه خود را به راحتی در یک محل جمع دیده و با قدرت انتخاب بالا خرید کنند و اینک با توجه به تنوع محصولات ارائه شده در این بخش و به خصوص با توجه به کمبود مراکز عرضه مستقیم محصولات عفاف و حجاب در تهران یک توجیه کاملا منطقی یافته و توانسته نیاز بسیاری از خانواده‌ها در طول سال را تأمین کند.

امسال برای اولین بار نمایشگاه قرآن شاهد برگزاری مسابقه زنده طراحی حجاب شامل طراحی چادرهای مجلسی و اجتماع، طراحی پوشش سر و ملزومات حجاب بود که طی آن 35 طراح دست به خلق و ارائه ایده‌های جدید در حوزه حجاب زدند؛ اقدامی که نه تنها زمینه آشنایی تولید کنندگان با طراحان لباس را فراهم می‌کند بلکه خود برگزاری چنین مسابقه‌ای در نمایشگاه قرآن موجب می‌شود بازدیدکنندگان نیز به فکر خلق ایده‌ها و طرح‌های جدید در حوزه حجاب و عفاف باشند و این ایده‌ها را به تولید‌کنندگان ارائه دهند.

متأسفانه در طول برگزاری نمایشگاه قرآن همه ساله شاهد عرضه محصولات مشابه با کم‌ترین ایده‌های نو در بخش‌های مختلف این نمایشگاه هستیم اما این عیب بزرگ در بخش عفاف و حجاب کمتر دیده می‌شود؛ این بخش امسال نیز با طرح نذر حجاب ایده‌ای نو به نمایشگاه قرآن آورده است که طی آن چادرهای کهنه نماز و چادرهای کهنه مشکی با هزینه‌ای بسیار کم با چادرهای نو تعویض می‌شود. طرحی که اجرای آن بسیاری از خانواده‌های مراجعه کننده به نمایشگاه قرآن را با خوشحالی و نونوار روانه منزل‌های خود می‌کند.

برپایی نشست‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی دوخت محصولات عفاف و حجاب، برپایی بخش دوخت رایگان چادر، اجرای طرح نذر حجاب و تعویض چادرهای کهنه با چادرهای نو (در دو بخش چادر نماز و چادر مشکی) از ویژگی‌هایی بخش عفاف و حجاب این دوره از نمایشگاه قرآن است که با توجه به تخفیف‌های نمایشگاهی ارائه شده در آن و استقبال قابل توجه بازدید‌کنندگان از این بخش که آن را از بخش‌های پر مخاطب نمایشگاه کرده است، می‌توان بخش عفاف و حجاب را یکی از موفق‌ترین و البته جوان‌ترین بخش‌های نمایشگاه قرآن دانست. بخشی که در هر دوره طرح‌ها، مدل‌ها و ایده‌های جدیدی برای مخاطبان خود ارائه کرده و با عرضه محصولاتی با مشخصه ایرانی ـ اسلامی حرف جدیدی برای گفتن دارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست با مدیران اقتصادی این استان گفت: حضور سه هزار بازرگان از صد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی همراه است، می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.   حسن نوری‌زاده اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کردند، اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو ۲۰۲۴ داشته باشیم.   در این جلسه توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی جزییات برنامه‌های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را تشریح کرد.   همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • حمایت نمازگزاران خرم آبادی از اجرای طرح نورفراجا
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول