Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود سه سال قبل کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ‌زنی شده ولی در طول این سه سال کوچکترین قدمی برداشته نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، بیت‌الله عبدالهی شامگاه شنبه در جشن گل‌ریزان شهرستان اهراظهار داشت: پیگیری استفاده از ظرفیت‌های معدنی در شهرستان‌های اهر و هریس از وظایف بنده بوده که چه ظرفیت‌هایی در این منطقه داریم و این‌که اقداماتی که باید انجام می‌شد و نشده واقعاً جای سوال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده عواملی وجود دارد که معادن آذربایجان شرقی و شهرستان‌های اهر و هریس شکوفا نمی‌شودافزود: امیدوارم که اشتباه کرده باشم، آذربایجان شرقی بعد از استان کرمان بهترین معادن را دارد و شهرستان اهر جزو شهرستان‌هایی است که بهترین معادن طلا و مس را دارد ولی در این حوزه به شکوفایی نرسیده‌ایم و چرا امکان این به وجود نیامده که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در این منطقه فعال شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معادن یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال برای جوانان است نه ادارات وکسانی که سیستم اداری را بزرگ‌ نمایی کردند در واقع به کشور خیانت کرده‌اند، زمانی در کشور بودجه عمرانی 40 درصد و بودجه جاری 60 درصد بود ولی اکنون متأسفانه بودجه عمرانی کشور 20 درصد و بودجه جاری 80 درصد شده است و هر اندازه‌ای که نفت به فروش برسد و از مردم مالیات اخذ شود به سیستم ناقص اداری منتقل می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه شهرک صنعتی شهرستان اهر بهترین زمینه سرمایه‌گذاری را داردگفت: حدود سه سال قبل کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ‌زنی شده ولی در طول این سه سال کوچک‌ترین قدمی برداشته نشده است و این کم‌لطفی و بی‌توجهی‌ها عمدی است و احتمال می‌دهم که شرکت مس در اختیار برخی مافیا قرار دارد و همین مافیا اجازه نمی‌دهد که چنین کارخانه‌هایی در شهرستان‌ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: چگونه می‌شود که کارخانه‌ای به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ‌زنی شود و در طول سه سال برای احداث آن قدمی برداشته نشود و به اعتقاد بنده آهک هیدراته همیشه مورد استفاده است و این‌گونه نیست که بعد از تولید به فکر بازاریابی برای آن باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات اجتماعی معدن مس انجرد برطرف شده استبیان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بانک صادرات ایران در معدن مس انجرد از سرمایه‌گذاران قدر هستند که اگر مشکل این معدن برطرفشود زمینه اشتغال جوانان ما فراهم می‌شود.

عبدالهی با ذکر اینکه زمینه احداث شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر فراهم استتصریح کرد: شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری در تبریز احداث‌شده و شهرستان اهر با ظرفیت‌هایی که دارد می‌توان با واگذاری زمین برای احداث شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری در این شهرستان اقدام کرد.

وی با اشاره به این‌که اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز از مطالبات دیرینه مردم منطقه ارسباران است، بیان داشت: بر اساس گزارش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جاده اهر – هریس – تبریز یکی از پرخطرترین جاده استان بوده و مسئولان ذی‌ربط قول داده‌اند که امسال 30 کیلومتر از این جاده آسفالت‌ریزی می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این منطقه تنها سه ماه فصل کاری دارد و چه اشکالی دارد که عملیات عمرانی بزرگراه اهر – هریس – تبریز شبانه‌روزی انجام شود، ادامه داد: یکی از مواردی که به جد پیگیری می‌کنمبزرگراه اهر – هریس – تبریز است.

عبدالهی اضافه کرد: بایستی بزرگراه اهر – هریس – تبریز تا مغان ادامه یابد و اگر ادامه هم نیابد اثر اقتصادی برای این شهرستان‌ها خواهد داشت و آن‌طوری که ما انتظار داریم تأثیر اقتصادی نخواهد داشت.

وی بخش عمده‌ای از مشکلات کشور و مردم را فقر و ضعف‌های اقتصادی دانست، یادآور شد: هر اندازه‌ای که مردم در رفاه باشند و جوانان بیکار نباشند جرایمخودبه‌خود ریشه‌کن خواهد شد و امیدوارم در مدتی که خدمتگزار مردم هستم بتوانم برای رفع مشکلات مردم شهرستان‌های اهر و هریس قدم بردارم.

انتهای پیام /

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران

کنستانتینیو چیونگا در دیدار با مسئولان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به تراکتورهای۴۷ و ۷۵ اسب بخار تولیدی تراکتورسازی اشاره کرد و افزود: تراکتور‌های ایرانی از لحاظ کمی و کیفی فراتر از تولیدات بسیاری از کشور‌ها پیشرو در این صنعت است.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصر به فرد دانست و گفت: تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه استفاده می‌شود که بسیار راضی کننده است.

وی روابط کنونی ایران و زیمبابوه را مطلوب دانست و اظهار کرد: این روابط باید در زمینه‌های اقتصادی بیش از پیش توسعه یابد.

کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور کشورمان نیز مذاکراتی داشته است. پیش از این تراکتورسازی ایران آمادگی ایجاد خط مونتاژ در زیمبابوه را اعلام کرده بود.

 تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است و در زمان حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • بغض و تشکر مردم از حضور کولبرها در «نون.خ»/ خط قرمزی که کمک کرد
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند