Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه نخستین پایگاه صنایع دستی در غرب استان اصفهان تا پایان سال فعال می‌شود، گفت: در حوزه صادرات گام‌های بزرگی برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،فریدون الهیاری در آئین تجلیل از حامیان، پیشکسوتان و کارآفرینان صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه روز جهانی صنایع دستی متعلق به هنرمندان اصفهانی است که تاکنون جایگاه ویژه‌ای را در جهان کسب کرده‌اند، اظهار داشت: هنرمندان یکی مفاخر مهم اصفهان شهر هستند و اصفهان اگر در دنیا شهرت و اعتبار دارد، بخش مهمی از این اعتبار را مدیون هنرمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر چه ما در حوزه صنایع دستی در اصفهان به آن افتخار می‌کنیم، حاصل کوشش هنرمندان است، افزود: در دیپلماسی جهانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی اقدامات بزرگ انجام شد که ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی یکی از دستاوردهای این دیپلماسی بود و اصفهان یک شهرت و درخشش بین‌المللی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه باید بر پایه ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی در اصفهان تلاش کنیم که در راستای توسعه اقتصاد استان از آن استفاده کنیم، تصریح کرد: در بخش صنایع دستی استان حدود 40 هزار نَفَر شاغل در این حوزه دارد و آنچه مسلم است که اهدافی که میراث فرهنگی برای توسعه اشتغال استان دارد، جایگاه اصفهان فراتر از این آمارها است.

وی افزود: در بخش اشتغال ظرفیت‌های عظیمی در حوزه صنایع دستی استان وجود دارد و تا کنون گوشه‌ای از آن به نمایش گذاشته شده و باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع زمینه توسعه اشتغال از طریق صنایع دستی را ایجاد کنیم‌.

الهیاری با بیان اینکه در طول 3 سال گذشته تحرک جدی در حوزه صنایع دستی استان آغاز شده، ادامه داد: امسال باید با توجه به نام‌گذاری سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با سعی کنیم تا در حوزه استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه اشتغال استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردها و سیاست‌های حوزه صنایع دستی در استان اصفهان توسعه صنایع دستی روستایی و عشایری است، خاطرنشان کرد: توسعه صنایع‌دستی روستایی و عشایری مورد توجه در برنامه ششم توسعه و سازمان میراث فرهنگی بود که در 3 روستا در استان اصفهان برنامه‌های گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کردیم و در روستاهای هدف گردشگری و صنایع دستی در شرق استان زمینه آموزش و ترویج صنایع دستی را فراهم کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه نخستین پایگاه صنایع دستی در غرب استان اصفهان تا پایان سال فعال می‌شود، گفت: در حوزه صادرات گام‌های بزرگی برداشته شد و حرکت‌های مهمی در زمینه تبلیغ و ترویج صنایع دستی در کشورهای اروپایی انجام شده و امسال هنرمندان اصفهانی به صورت ویژه در نمایشگاه‌های معتبر صنایع دستی بین‌المللی حضور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز اصفهان جایگاه مهمی در ارتقاء اعتبار نمایشگاه‌های بین‌المللی حوزه صنایع دستی دارد که باید از این ظرفیت برای بازاریابی و معرفی آثار استفاده شود.

الهیاری با اشاره به حوزه میراث فرهنگی نیز بیان گرد: در این حوزه اقدامات مهمی در زمینه ثبت حریم انجام شده و استان اصفهان در حوزه مرمت رتبه نخست را در کشور دارد و همچنین در زمینه ثبت میراث ناملموس رتبه نخست را از آن خود کرده است و تحرکات جدی در حوزه ثبت میراث طبیعی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در مباحث میراثی فوق‌العاده بوده، گفت: اتفاقات بزرگی در زمینه تبدیل خانه‌های تاریخی به تأسیسات گردشگری در شهرهای تاریخی استان با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است که امیدوار هستیم این حرکت به توسعه روزافزون اقتصاد استان در محور میراث منجر شود.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی، امروز ۶ اردیبهشت ماه در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تقویت رویدادها متناسب با مزیت‌های رقابتی هر مکان و مقصد گردشگری در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به اهدای دو لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی شهر دژکرد در حاشیه برگزاری این جشنواره مردمی اشاره کرد و گفت: با توجه به قول مساعد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این مهم فراهم و دژکرد، به زودی شهر ملی کیسه بافی ‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اشاره کرد و گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان با تلاش دولت مردمی اخیرا افتتاح شده است و شهردژ کرد در مسیر این آزادراه قرار دارد، با توجه به پیشرفت‌هایی که متصویرم برای این شهر کمک می.کنیم زیرساخت‌های گردشگری در منطقه نیز تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد. همچنین به افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی کمک کردند لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید