Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ۲۳ اردیبهشت ماه امسال بود که زلزله ای نسبتا شدیدی به بزرگی ۵ و ۷ دهم ریشتر خراسان شمالی حوالی پیش قلعه را لرزاندکه این زمین لرزه به ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری در این استان خسارت زد.

به گزارش قدس آنلاین، اکنون بعد از گذشت یک ماه از وقوع این زمین لرزه، این خانواده ها اکنون در زیر چادرها زندگی می کنند که، گرمای طاقت فرسا در زیر چادرها که افزایش دما در روزها و ماه های آینده هم تشدید خواهد شد زلزله زدگان روزه دار را نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بجنورد با بیان این که یک لودر برای آواربرداری مناطق زلزله زده کافی نیست از مسئولان استان خواست به فریاد زلزله‌زدگان برسند.

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: شرایط بحرانی پس از زلزله اخیری که در برخی مناطق استان روی داد، نیازمند مدیریت قوی و برنامه‌ریزی‌های دقیق است تا دیدگاه مردم خسارت‌دیده، نسبت به نظام و عملکرد مسؤولان بهتر شود.
وی در ادامه خطاب به مسؤولان استان افزود: ارائه آمار کافی نیست؛ بلکه باید در عمل شاهد خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به مردم زلزله‌زده باشیم.


آیت الله یعقوبی اضافه کرد: نصب و استقرار چادرها و اسکان موقت مردم زلزله‌زده در ابتدای رخ دادن این حادثه اقدام مناسب و لازمی است؛ اما اگر سکونت انسان‌ها در این چادرها ادامه‌دار و طولانی باشد، امنیت و بهداشت آنها را به خطر می‌اندازد؛ ازاین‌رو مسؤولان باید به روند بازسازی و بهسازی مناطق خسارت‌دیده سرعت ببخشند.
وی تصریح کرد: کار کردن و خدمت به مردم آسیب‌دیده و خسارت‌دیده در مناطق زلزله‌زده استان جهاد است و باید با روحیه جهادی و بسیجی‌وار برای رفع مشکلات به وجود آمده تلاش کنیم.
وی تأکید کرد: قوانینی که برای شرایط عادی وضع‌شده‌اند، پاسخگوی شرایط بحرانی نیستند؛ به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بانک‌ها برای ارائه سریع‌تر تسهیلات به زلزله‌زدگان، خارج از روند طبیعی عمل کنند و به دنبال میان‌برها و تبصره‌هایی باشند که در قوانین بانکی برای این‌گونه موارد وضع ‌شده است.
آیت الله یعقوبی از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست با روحیه نوع‌دوستی و جهادی، تمامی امکانات، تجهیزات و توان خود را برای رفع مشکلات در مناطق زلزله‌زده به کار بگیرند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد

 اداره کل هواشناسی استان مرکزی هشدار سطح زرد شماره چهار مبنی بر نفوذ سامانه بارشی و افزایش ناپایداری های همرفتی صادر کرد.

بر این اساس در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وزش باد شدید موقتی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

فعالیت سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان پیش بینی شده است.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، كميجان، آشتيان، تفرش پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، آشتيان، كميجان

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴: همه مناطق استان
اثر مخاطره:

به دلیل ماهیت رگباری بارش ها احتمال شدت گرفتن نقطه ای بارش ها وجود دارد که درصورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه ها و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد. لغزندگی جاده ها و معابر عمومی احتمال خسارت به اشیاء و سازه های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی برخورد صاعقه احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ

توصیه: بازگشایی آبراهه ها و دهانه پل ها، خودداری از کار و اتراق در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی، احتیاط تردد در جاده ها و معابر عمومی، استحکام بخشی به سازه های سبک و ناپایدار، عدم کار در اماکن مرتفع و صعود به ارتفاعات و آمادگی دستگاه های اجرایی ذی ربط.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است