Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@05:53:39 GMT

خون بندناف پس‌اندازی برای سلامت نسل‌های آینده است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۲۶۴۱

خون بندناف پس‌اندازی برای سلامت نسل‌های آینده است

مسئول بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکهخون بندناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است که می‌تواند در روند درمان بیماری بدخیم استفاده شود گفت: ۱۲۰ نمونه در بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ملیحه بهنامیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از سال گذشته تاکنون 120 نمونه در بانک خون بند ناف در استان خراسان جنوبی ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سلول‌های بنیادی همانند خون در تمامی جراحی‌ها و درمان بیماری‌های خونی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند افزود: با توجه به تازه تاسیس بودن دفتر بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان خراسان جنوبی ذخیره 120 نمونه نشان ارتقا سطح آگاهی عمومی در استان است.

مسئول بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بانک خون بندناف در واقع از زمان تاسیسفعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره سازی سلول‌های بنیادی دارندآغاز کرده است.

بهنامیان افزود: خون بندناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمان بیماری‌های بدخیم مورد استفاده قرار گیرد که بسیار مهم و ضروری است تا همه اقشار جامعه و خانواده‌ها از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بند ناف اطلاع و آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگهداری از خون بندناف و تهیه سلول‌های بنیادی از آن در حقیقت مانند نوعی بیمه عمل می‌کند اظهار داشت: ممکن است ماه‌ها و سالها برای آنکه خانه یا ماشین خود را بیمه کنیم وجهی را پرداخت کنیم تا شاید روز مبادایی بتوانیم از آن استفاده کنیم و نگهداری از خون بندناف همین حالت را دارد.

مسئول بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: خون بندناف مملو از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است که در بیماری‌هایی که منشأ خونی دارند همچون تالاسمی، بیماری نقص سیستم ایمنی به دلیل اهمیت سلول‌های بنیادی کاربرد فراوانی دارد که نگهداری و ذخیره آن، پس‌اندازی برای سلامت فرزندانمان و نسل‌های آینده است.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی از داوری ایران گرفته شد

به گزارش "ورزش سه"، داوری ایران بعد از مهاجرت علیرضا فغانی به استرالیا نتوانسته یک داور در آن سطح قضاوت داشته باشد. حال باتوجه به اینکه عملکرد داوران ایران در بازی‌های بین المللی چندان خوب نبود و از طرف دیگر اسامی داورانی که هر سال در لیست الیت قرار می‌گیرند تغییر آن چنانی نمی‌کند، ایران به احتمال بسیار قوی در جام جهانی بعدی نماینده نخواهد داشت‌.

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در مورد عملکرد موعود بنیادی‌فر در فینال جام ملتهای زیر ۲۳سال گفت: من ندیدم چون پشت فرمان بودم ولی از بچه‌ها پرسیدم. برای جامعه داوری ما افتخاری است. بدون شک کسی که آنجا بوده در یک پروسه یک ماهه انقدر خوب قضاوت کرده که این فینال به او رسیده است. موعود بنیادی‌فر که نفر اول داوری کشور است از پس این بازی برآمده است.

او در مورد عدم حضور داوران ایرانی در جام جهانی گفت: بله این اتفاق افتاده و داوری در جام جهانی نخواهیم داشت. این چیزی است که از رفتار حقوقی و اداری فیفا معلوم است که فعلا در جام جهانی داور نداریم. آقای فغانی آنجاست و هم نماینده ماست و هم استرالیا و امیدوارم خوش بدرخشد.

او در مورد دلایل این اتفاق اضافه کرد: دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. آقای فغانی سالها داور ما بود و سایه‌اش بر روی داوران ما وجود داشته و نتوانستیم داوری را در سطح قضاوت در جام جهانی داشته باشیم. می‌تواتستیم رفتارهای حرفه‌ای‌تری در این موضوع داشته باشیم. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده بیفتد.

دیگر خبرها

  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید
  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی