Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@12:14:31 GMT

پنج کلانشهر کشوردر زمره تحقیقات زمین شناسی قرارگرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۲۸۰۰

پنج کلانشهر کشوردر زمره تحقیقات زمین شناسی قرارگرفت

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز یکشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان البرز افزود: دراین زمینه تحقیقاتی در موضوعات گسل و زلزله شده اگرچه شهرداری کرج از قبل مطالعات را آغاز کرده بود .
وی ادامه داد: مقرر شد کارگروهی زیر نظر مدیریت بحران استان البرز برای بررسی هرچه کارشناسی تر موضوع تشکیل شود تا مشخص شود محل گسل ها کجا هستند و پس از شهر کرج استان البرز نیز مد نظر قرار می گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهائی گفت: پس از مشخص شدن مسیر گسل ها دستور العملی برای ساخت و سازها ارائه شده و دراین بین استحکام بخشی ساخت وسازهای قدیمی نیز مد نظر قرارمی گیرد .
وی افزود:براساس برنامه ریزی این تصمیم جلسه تا پایان سال انجام می شود و گزارش نهایی آن صورت بندی خواهد شد .
استاندار البرز خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این نشست فصل تابستان و برنامه ریزی برای آن با توجه به آمار بالای گردشگران از سراسر کشور به استان البرز بود که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی افزود: براین اساس در 25 بند به همه دستگاه ها ابلاغ شد و دستگاه هایی که عضو و خارج از ستاد بحران و سفر هستند تمهیدات لازم را با توجه به داشتن دو سد و رودخانه های گردشگری باید داشته باشند.
طهائی با اشاره به گرم شدن هوا و احتمال بروز سیلاب ها گفت: پیش بینی های لازم باید دراین زمینه انجام شود و تذکرات لازم داده شود.
وی یاد آورشد: تجهیزات امداد هوایی نیز با توجه به شناسایی 15 نقطه حادثه خیز در حاشیه جاده ها باید توسعه یابد و با ساخت پد هلی کوپتر هرچه بیشتر برای امداد رسانی هوایی آماده شویم.
استاندار البرز ادامه داد: در بحث سیلاب ها و ابخیزداری یکی از مسایل برای جلوگیری از هدر رفت آب و تخریب بیشتر سیل توجه به اجرای طرح های آبخیزداری است که علاوه بر اداره کل منابع طبیعی شهرداری کرج طرح هایی را دارد.
وی افزود: اجرای طرح های مذکور و توجه به موضوعات افت آب های زیر زمینی و گسل ها که بحث امروز این نشست بود ضرورت استفاده هرچه بیشتر از مراکز تحقیقاتی ملی در کرج از جمله زمین شناسی را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه پوشش مخابراتی در مسیرهای جاده های استان که ملی و بین المللی هستند و در ایام تعطیلات تابستان با حجم بالای خودروهای عبوری مواجه می شوند مورد تاکید قرار گرفت.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه احتمال وقوع بارش‌های مجدد در استان وجود دارد گفت: سرعت امدادرسانی جهاد به قنوات و چاه‌ها افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی ملک‌زاده ظهر امروز در نشست ارزیابی اولیه خسارات بارندگی‌های اخیر یزد اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی، احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید آمادگی کامل برای این موضوع وجود داشته باشد گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این دولت به آن توجه ویژه صورت گرفت، ایمن سازی در مقابل حوادثی همچون سیل بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تصریح کرد: با توجه به بارش‌های صورت گرفته و احتمال وقوع بارندگی‌های جدید، لازم است که نظارت و ارزیابی ایمن‌ سازه‌های آبی و خاکی استان یزد با جدیت دنبال شود.

ملک‌زاده به بارش‌های خوب استان و نقاط مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: بارندگی‌های صورت گرفته، زمینه ذخیره‌سازی خوب آب در سازه‌های آبی و خاکی نقاط مختلف استان را به وجود آورد که اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: با این وجود و با توجه به کارآیی سازه‌های آبی و بند‌های خاکی که جلوی سیل را می‌گیرد، باید حتما نسبت به تخلیه آب و هدایت آن انجام شود تا این سازه‌ها بتوانند گنجایش لازم در باران‌های بعدی برای جلوگیری از وقوع سیل را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به احتمال بارش‌های جدید نیاز است اقدامات لازم برای ارزیابی، ایمن‌سازی و تخلیه آب سازه‌های آبی خاکی توسط آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صورت گیرد و در این زمینه بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.

ملک‌زاده با اشاره به احتمال حوادث ثانویه در مخاطره بارندگی و سیلاب افزود: شهرداران و بخشداران با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید و دستورات لازم برای ایمن‌سازی آن را ارائه نمایند.

وی در خصوص قنوات و چاه‌های کشاورزی آسیب دیده از سیل نیز خواستار تسریع در امدادرسانی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت: کشاورزان، باغداران و مالکین قنوات جهت پیگیری و ثبت خسارت می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی  مناطق خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • از آزادی بابک زنجانی تا بازداشت صاحب چای دبش و باغ ازگل
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد