Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در کشور جاری باشد دشمنان به در بسته خواهند خورد، گفت: اکنون استکبار فقط می‌گوید ما گزینه‌های روی میز داریم، ما هم می‌گوییم که گزینه‌های روی میز ما شهادت، ایثار و فداکاری است.

به گزارش ایسنا، گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت ایران بعد ازظهر روز شنبه 20 خردادماه مصادف با 15 ماه مبارک رمضان میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) با هدف تجلیل از دانشجویان ممتاز و نمونه آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد، دکتر برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت و جمعی از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در این گردهمایی ضمن تبریک میلاد مسعود امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به ماه مبارک رمضان و رویدادهای خردادماه گفت: ماه رمضان سرشار از برکت، مغفرت و طاعت بسیار در نزد خداوند متعال است، روزها و شب‌های آینده نیز لیالی قدر در پیش خواهد بود که در این روزهای بزرگ همه در ماتم شهادت مولی الموحدین امیر المومنین علی (ع) هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر 14 خردادماه روز رحلت جانگداز امام خمینی (ره) و 15 خرداد نیز یوم‌الله به یادماندنی است که تعداد زیادی از عزیزان کفن پوش ما در حمایت از امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند، 17 خردادماه نیز روز حادثه تروریستی در مرقد امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی است که 17 بزرگوار از مراجعین، کارمندان مجلس و پاسداران به شهادت رسیدند ولی بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، ملت ایران با وجود این ترقه‌بازی‌ها روز به روز هوشیارتر و مقاومتر شده و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی و فداکاری می‌کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت و احترام کلمه شهید در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: در هر جامعه‌ای میان مردم برخی واژه‌ها از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند مانند امام، پیامبر، استاد، مجتهد، مکتشف، فیلسوف و .... که مردم برای این تعابیر احترام زیادی قائلند، در میان جامعه اسلامی نیز کلمه شهید بسیار مورد احترام است زیرا شهید همانطور که در قرآن هست به دلیل اعتقادش جان خود را در مسیر الهی هدیه می‌کند بنابراین از مقام بالایی برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از افراد به جامعه بشری خدمت می‌کنند اما همه این ها با فلسفه خدمت شهدا قابل مقایسه نیست، زیرا آنها امنیت و آسایشی را در کشور به وجود آوردند که همگان حتی مخترعین و فیلسوفان در آن زندگی آرامی داشته باشند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه اقدام شهدا سوختن و روشنایی دادن به جامعه است،گفت: در کنار روشنایی بخشی شهدا، جامعه به بالندگی می رسد و امروز آرامش کشور ما مدیون آنها است اگر امروز رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و مسئولین با اقتدار در مقابل دشمنان اعلام موضع می‌کنند مرهون خون پاک شهدا و زحمات آنها است.

وی خطاب به فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگر حاضر در این گردهمایی گفت: شما جوانان باید به خودتان افتخار کنید، همه مردم مدیون شما و پدرانتان هستند، آنها افتخار آفریدند و فرهنگ شهادت، مقاومت و ایثار آنها که همان فرهنگ قیام امام حسین (ع) است باید به نسل های آینده انتقال یابد.

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهند زیرا دشمنان همیشه از اسلام و قرآن و همین فرهنگ ایثار و شهادت ضربه خورده‌اند، تا زمانی که این فرهنگ در کشور جاری باشد دشمنان به در بسته خواهند خورد، در حال حاضر استکبار فقط می‌گوید ما گزینه‌های روی میز داریم، ما هم می گوییم که گزینه‌های روی میز ما شهادت، ایثار و فداکاری است.

وی با اشاره به حضور 163 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها و 7000 نخبه ایثارگر گفت: دانشگاه علم و صنعت 670 دانشجوی شاهد و ایثارگر دارد و از سوی دیگر برخی کارکنان این دانشگاه نیز از ایثارگران هستند و البته 38 عضو هیئت علمی این دانشگاه در زمره 2200 عضو هیئت علمی جامعه ایثارگران در دانشگاه ها هستند و وجود این جمع دانشگاهی در کل کشور مایه افتخار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران از دانشگاه‌های برتر و مذهبی است اظهار داشت: از مسئولین و اساتید این دانشگاه برای همکاری گسترده در فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر قدردانی می‌کنم.


وی افزود: دانشجویان باید با توکل به خداوند قله‌های رفیع علم و دانش را طی کرده زیرا آینده کشور متعلق به آنها است و تحصیل علم همراه با تزکیه تضمین کننده حفظ خون شهدا و پیشرفت آینده کشور خواهد بود.


دکتر برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت نیز در این گردهمایی با بیان اینکه پیشرفت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه بسیار خوب و چشمگیر بوده است گفت: اولویت دانشجویان این دانشگاه خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی است و همه باید تلاش کنیم که جانشینان خوبی برای گذشتگان خود باشیم و در راه ایثار و فداکاری برای اسلام و انقلاب در خط مقدم حضور پیدا کرده و در کسب دانش پیشرو باشیم.


در پایان این گردهمایی از دانشجویان برتر و ممتاز شاهد و ایثارگر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت و جمعی از مسئولین تقدیر به عمل آمد و دانشجویان پس از حضور بر مرقد شهدای گمنام دانشگاه و اقامه نماز جماعت به صرف افطار پرداختند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

این مراسم به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیۀ آئین واگذاری این زمین‌ها گفت: طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی با اشاره به مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، افزود: این مصوبه مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونیِ ۷ هزار نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ ایثارگرِ دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در استان هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعۀ وزارت راه و شهرسازی در استان، تأمین مسکن همۀ ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون، تکلیف تأمین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 6089363

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی