Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@07:04:58 GMT

ارتش سوریه به گذرگاه «التنف» در مرز عراق رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۴۸۴۳

رویداد۲۴-نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در ادامه پیشروی‌ها به سمت مواضع داعش، موفق شدند به نزدیکی مرز سوریه با عراق، در شمال شرق گذرگاه «التنف» برسند.نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در ادامه پیشروی‌ها به سمت مواضع داعش، موفق شدند به نزدیکی مرز سوریه با عراق، در شمال شرق گذرگاه «التنف» برسند.

«التنف» در جاده بغداد دمشق در مرزهای مشترک با عراق و در فاصله نه چندان دور از مرزهای اردن واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی مدعی هستند در پایگاهی در این منطقه در حال آموزش عناصر محلی برای مقابله با «داعش» هستند.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا در روزهای گذشته با بمباران مواضع ارتش سوریه سعی داشته از نزدیک شدن نیروهای ارتش به نزدیکی التنف جلوگیری کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک فرمانده نظامی ارتش سوریه نوشت: «اولین یگان‌های ارتش و نیروهای هم‌پیمان آنها وارد مرز عراق-سوریه در شمال شرق التنف شدند.»

همزمان منابع عراقی از پیوستن واحدهای نظامی این کشور به نیروهای ارتش سوریه در نقطه صفر مرزی دو کشور خبر داده‌اند. مطابق گزارش‌ها، این الحاق در مرز شرقی سوریه با غرب عراق و در اطراف معبر مرزی التنف-الزلف رخ داده است.

پس از رسیدن ارتش سوریه ومتحدانش به شمال شرقی گذرگاه مرزی التنف با عراق برای اولین بار پس از چند سال دو طرف مرز عراق و سوریه به دست نیروهای مقاومت افتاد و نیروهای الحشد الشعبی وارتش سوریه به هم رسیدند. وزارت دفاع روسیه با انتشار نقشه دقیق میدانی منطقه موفقیت نیروهای عراقی و سوری را مورد تایید قرار داده است.

«ابومهدی المهندس»، نایب رئیس تشکیلات بسیج مردمی «الحشد الشعبی» بامداد شنبه از رسیدن نیروهای ارتش سوریه به مرز عراق ابراز خشنودی کرد.

این عملیات از سویی موجب قطع مسیر تدارکاتی نیروهای داعش مستقر در عراق با سوریه شده و از سوی دیگر تیر خلاصی بر طرح اخیر دولت آمریکا برای انسداد مسیر زمینی دسترسی دو کشور عراق و سوریه با یکدیگر به شمار می‌رود. تحلیلگران می‌گویند هدف واشنگتن از انسداد این کشور ایجاد منطقه امن برای اسرائیل در جنوب سوریه است.

منابع میدانی در سوریه گزارش داده‌اند ساعتی پس از شکست داعش در «بادیه» سوریه و اتصال زمینی میان مناطق پاکسازی شده در دو سوی مرز سوریه و عراق توسط نیروهای حشدالشعبی و ارتش و بسیج مردمی سوریه، هواپیماهای آمریکایی اقدام به بمباران مواضع آنها کرده‌اند. بنابر این گزارش، در این حمله دو فروند هواپیمای آمریکایی از اردن وارد آسمان سوریه شده و اقدام به بمباران مناطق اطراف نیروهای نظامی سوری در اطراف گذرگاه مرزی التنف کرده اند.

هنوز از تلفات یا خسارات احتمالی این حملات گزارش دقیقی منتشر نشده اما منابع میدانی از اعزام گسترده واحدهای نظامی و تسلیحات سنگین در منطقه مرزی آزاد شده خبر داده‌اند. همزمان با حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه در مرز با عراق، رسانه های حامی تروریسم تکفیری اقدام به بزرگ نمایی گسترده آن کرده و از تلفات صدها نفری و خسارات سنگین واحدهای نظامی سوری خبر داده‌اند که صحت نداشته و رزمندگان محور مقاومت مناطق آزاد شده از اشغال داعش را پاکسازی و بطور کامل تثبیت کرده اند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نزدیک به 10 موشک به مکانی نزدیک به گذرگاه کرم ابوسالم شلیک شده است و این گذرگاه در حال حاضر به روی کامیون ها بسته است.

روزنامه اسرائیل الیوم نیز نوشت یک حادثه غیرعادی در کرم ابوسالم رخ داده است. 

این روزنامه نوشت که حماس این گذرگاه را موشک باران کرد که در اثر آن شماری قربانی شدند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که ارتش برای انتقال تلفات این حادثه بالگردها را فرا خوانده است.

پیش از این گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که محل تجمع نیروهای ارتش رژیم اشغالگر  در مرکز کرم ابوسالم و اطراف آن را با موشک های«رجوم» عیار114 میلیمتر مورد حمله قرار داده است.

برخی رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بیش از 10 نفر در این حمله زخمی شدند که امیدی به زندن ماندن 4 زخمی وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • آرایش جنگی تانک‌های اسرائیل در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح
  • روز ۲۱۴ طوفان‌الاقصی| حملات سنگین اشغالگران به رفح
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس