Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ناصر شمس، سرپرست دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در نشست خبری که ظهر امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: ما 172 مرکز داریم که برنامه های کاری مختلفی در این مراکز دنبال شده که مهمترین آن تشکیل شورای راهبردی دانشگاه برای تدوین و نهایی کردن برنامه راهبردی دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آن در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین زمانی کردیم و براساس آن برنامه عملیاتی را تنظیم می کنیم. برای این کار گروه ها و کمیته های از متخصصین سراسر کشور و روسای مراکز استفاده می شوند تا ان شالله این شورای راهبردی تشکیل و برنامه راهبردی دانشگاه از اول مهر ماه و با شروع سال تحصیلی جدید اجرایی شود.

وی در خصوص اشتغال گفت: این دانشگاه، دانشگاهی است که در بحث اشتغال نقش اساسی می تواند داشته باشد و ما فکر می کنیم آغاز این حرکت برای تحقق شعار سال اهمیت زیادی دارد. دانشگاه فنی و حرفه ای پتانسیل این را دارد که مشاغل زیادی را در کشور ایجاد کند، اما مشکل اصلی ما در تجهیزات می باشد، تجهیزات ما کهنه شده و نیاز به نوسازی دارد. به این منظور مجلس شورای اسلامی 200 میلیارد تومان برای تجهیزات دانشگاه مصوب کرده است.

شمس با اشاره به تشکیل ستاد اشتغال گفت: این ستاد می خواهد در حوزه اشتغال گام های اساسی بردارد و بخش های تجارت و صنعت نیز وارد این ستاد می شود، بالای 100 طرح پژوهشی طی این دو سال به این ستاد آمده و می خواهیم با توجه به حضور پژوهشگران و صنعتگران در تولید و اشتغال گام برداریم.

وی با تاکید براینکه به دنبال تفاهم نامه ای با دانشگاه های کشور هستیم، گفت: این دانشگاه می تواند در بحث نوسازی و بازسازی تجهیزات دانشگاه های دیگر به آنها کمک کند. هم چنین در بخش خصوصی نیز در تولید محصولات فعال هستیم، پنجه های کارامد می تواند کارساز باشد و به دنبال این هستیم که نمایشگاه توانمندی های دانشگاه فنی و حرفه ای را در کل کشور داشته باشیم. من اعتقاد دارم اگر دولت چند سال به ما کمک کند ما در پایان برنامه ششم می توانیم دانشگاه خودکفایی باشیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به بحث خیرین گفت: در بخش خیرین کارهای بزرگی انجام شده که ما به شکل جدی آن را فعال می کنیم و خیرین در تولید کارگاه ها، ایجاد مراکز و تجهیز کارگاه های ما بسیار فعال هستند. علاوه بر نمایشگاه های دائمی بازارچه های فصلی را در کشور دایر می کنیم که این بازارچه ها متناسب با شرایط منطقه ای برپا می شوند.

شمس ادامه داد: وب سایتی را برای فروش مجازی طراحی کردیم که هم سفارش گرفته می شود و هم سفارش را در منزل به مشتری تحویل می دهد؛ البته به دنبال تهیه دستورالعمل و مالکیت فکری آن نیز هستیم، چرا که خیلی از دانشجویان با این که اختراعات زیادی داشته اند آن را ثبت نکردند. چون از بحث مالکیت فکری ترسیده و ما درصدد برطرف کردن این مشکل هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو مبنی بر اظهارات دانشجویی که سایت خرید و فروش محصولات دانشجویان را راه اندازی کرده است، گفت: تنها این دانشجو نبوده و چند دانشجوی دیگر نیز سایتی را طراحی کرده بودند. با این حال ما از سال 93 وب سایت فروش محصولات مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای را راه اندازی کردیم. آن دانشجو با طراحی این سایت خرید و فروش را طوری انجام می داد که مبالغ به حساب شخصی وی پرداخت می شد، این در حالی است که این مسئله برای دانشگاه امکان پذیر نیست و نزدیک به 17 سامانه در کشور به این طریق عمل می کردند که ما از تعدادی از این دانشجویان برای طراحی در سامانه جامع خودمان دعوت کردیم. به این دانشجو نیز گفته شد در این طرح شرکت کند، اما نپذیرفت. سایت فروش محصولات مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای دسترسی استانی دارد و مجوزهای قانونی آن هم گرفته شده و در سطح کشوری فعالیت می کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: در برنامه ریزی دانشجویی استفاده از توان دانشجویان را در اولویت قرار دادیم که برای تحقق طرح ها و برنامه ها از مشارکت دانشجویان بهره می گیریم. در حال حاضر نیز مراکزی داریم که دانشجویان تا ساعاتی از شب نیز مشغول فعالیت هستند و حقوق دریافت می کنند و از آن استقبال شده است.

شمس در خصوص فعالیت های بین المللی این دانشگاه گفت: برای برپایی نمایشگاه با دو سه کشور مذاکره داشتیم و با برخی دانشگاه های خارج از کشور نیز صحبت هایی شده تا نیروها را برای تقویت بیشتر به آنجا بفرستیم. در حال حاضر با آلمان، فرانسه، عراق و تاجیکستان رایزنی شده و از عراق و تاجیکستان می خواهیم جذب دانشجوی خارجی داشته باشیم. هم چنین ۱۰ دانشجوی آلمانی در مهر ماه در دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه شریعتی مشغول تحصیل می شوند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای ما توانمندسازی کارکنان و اعضای هیئت علمی است که ظرفیت های بالقوه زیادی داریم که ناشناخته است و نیاز است این ظرفیت شناسایی شود و در جهت توسعه و رشد اشتغال از این توانمندی ها بهره بگیریم. امسال مجلس نگرش و نگاه خوبی به فنی و حرفه ای داشته و در برنامه ششم توسعه 5 الی 6 ماده برای دانشگاه فنی و حرفه ای تصویب شده. از دیگر برنامه های ما ساماندهی نیروهای انسانی ماست. در حال حاضر 6 هزار و 200 نیروی انسانی داریم که 3500 نفر قراردادی هستند و این قراردادها بین 7 تا 27 سال تمدید شده و این یک مشکل برزگ است که می خواهیم مشکل این 3500 نفر حل شود. هم چنین اکثر مدرسین ما حق التدریسی هستند که 700 نفر بیش از 7 تا 15 سال حق التدریس بوده اند. در لایحه برنامه ششم توسعه نیز بنا شده این مشکل حل شود و مربیان حق التدریس پیش از سال 90 را نیز مشکلشان را حل می کنیم و استخدام دانشگاه می شوند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: آیین نامه خاص برای اعضای هیئت علمی را تدوین می کنیم تا مشکل ارتقای مدرسین هیئت علمی حل شود. در حوزه پژوهش نیز توسعه بخش پژوهش و فناوری، کارافرینی، 15 مرکز رشد مهارتی در 15 استان، 33مرکز فرهنگی حرفه ای دانشگاه و تولید کتابهای علمی ترویجی را در دستور کار قرار دادیم.

شمس ادامه داد: توسعه مراکز و رشته های فنی وحرفه ای را براساس استانداردسازی انجام می دهیم و کمیته های تخصصی برنامه ریزی در دانشگاه راه اندازی می شود. در بحث فرهنگی نیز طرح رتبه بندی خوابگاه های دانشجویی، احداث رستوران های آزاد، ساماندهی به سلف های دانشجویی را در برنامه داریم و دفاتر مشاوره ای دانشجو در مرکز استان ها نیز تا اوایل مهر راه اندازی می شود.

وی در پایان در خصوص ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه جامع گفت: تجمیع و هم افزایی از سال 92 در وزارت علوم مطرح شده بود؛ البته این مسائل برای ساماندهی آموزش های مهارتی این دو دانشگاه بود. این دانشگاه را وزارت علوم راه اندازی کرده و البته دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه جامع مشترکات زیادی دارد و در کنار آن تفاوت هایی از نظر دولتی و خصوصی بودن، پذیرش دانشجو از طریق کنکور و آزاد وجود دارد. در کل دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع دو بال وزارت علوم هستند، ولی برای ادغام آنها در وزارت خانه هیچ صحبتی نشده است. یکی از اولویت های ما پذیرش سرباز تکنسین است که اخیرا با مدیر توسعه وزارت علوم مباحث آن مطرح شده و سهمیه خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

‌در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان ١۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار ۵ نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این ۵ نفر «غلامحسین رضوانی» بود.

«غلامحسین رضوانی» در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، در لیست «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» با اسم اختصاری «شانا» قرار داشت اما در نهایت با کسب ۱۵۸۲۱۶ رأی در جایگاه ۴۶ قرار گرفت و راهی دور دوم شد. آنچه در ادامه می‌آید بخشی از پیشینه کاری و مدیریتی رضوانی است که از نظر می‌گذرانید.

«غلامحسین رضوانی» متولد ۱۳۳۵ و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد همان رشته از دانشگاه تربیت مدرس است. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی(مجلس قبلی) به عنوان نفر بیست و هشتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس انتخاب شد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به قایم‌مقامی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در دولت نهم، معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عضویت در هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، عضویت در هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت ماشین‌سازی پارس و شرکت آزمون جاده‌ای خودرو (زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و همچنین عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رضوانی در مقطعی کوتاه رییس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری بوده است.

او اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استاد دانشگاه است.

کد خبر 6089589

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا