Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@23:41:33 GMT

نهنگهای قاتل به آبهای ایران آمدند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۵۷۱۰

نهنگهای قاتل به آبهای ایران آمدند

مدیر دفتر زیست بوم های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در پاسخ به پرسشی درباره حضور نهنگ قاتل در خلیج فارس توضیح داد: گستره زندگی نهنگ قاتل از مناطق سرد نزدیک به قطب شروع می شود و تا مناطق حاره ای ادامه دارد بنابراین دیدنش در خلیج فارس بعید نبود.

داود میرشکار افزود: قبلا هم این نهنگ در خلیج فارس دیده شده اما مستندی از آن نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهنگ ها در امارات دو ماه پیش دیده شده اند و در هفته های گذشته بین کیش و هندورابی و سپس در استان بوشهر دیده شده اند که بر اساس اطلاعات ما به احتمال زیاد همان نهنگ های قبلی در حوالی کیش اکنون در استان بوشهر رویت شده اند.

وی درباره دلیل نامگذاری این گونه دریایی توضیح داد: نهنگ های قاتل رژیم غذایی بسیار متنوعی دارند و از ماهی گرفته تا فوک، شیر دریایی و گونه های دیگر تغذیه می کنند و به همین دلیل نهنگ قاتل نام گرفته اند.

میرشکار در پاسخ به پرسشی در باره خطرناک بودن این نهنگ برای انسان ها تصریح کرد: این نهنگ به دلیل هوش سرشار با انسان رابطه بسیار خوبی برقرار می کند و تربیت پذیر است بنابراین با انسان مشکلی ندارد و تنها یکی، دو مورد در جهان گزارش داریم که آن هم در اسارت به انسان حمله کرده است. از این رو مشکلی نیست و خلیج فارس میزبان این دو نهنگ قاتل است که به احتمال زیاد برای تغذیه به اینجا آمده اند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال تغییر نمی‌کند


به گزارش تابناک، پس از واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس عبدالعلی علی عسکری رئیس این هلدینگ اعلام کرده بود نام باشگاه به استقلال خلیج فارس تغییر خواهد کرد.

به نقل از ایسنا با این حال مسئولان این هلدینگ از این تصمیم منصرف شده و استقلال با همان نام فعلی‌اش ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • کشف محققان با کمک هوش مصنوعی: زبان نهنگ عنبر احتمالاً همانند انسان «الفبایی» است
  • پرونده تغییر نام استقلال بسته شد
  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم
  • پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال اضافه نخواهد شد
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • خلیج فارس توفانی می‌شود
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس