Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:17:41 GMT

گورستان تاریخی گیلیارد در دماوند ثبت ملی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۶۱۰۶

گورستان تاریخی گیلیارد در دماوند ثبت ملی می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند با اشاره به وجود ۱۸۳ اثر تاریخی در شهرستان دماوند گفت: گورستان تاریخی گیلیارد در دماوند به‌زودی ثبت ملی می‌شود.

شهرام شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دماوندبا اشاره به وجود 183 اثر تاریخی در این شهرستان اظهار داشت: 183 اثر تاریخی در دماوند وجود دارد که از این میان تاکنون 72 اثر به ثبت ملی رسیده استهم چنین با پیگیری‌های انجام شده گورستان تاریخی گیلیارد نیز به زودی به آثار ملی اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در زمینه مناطق نمونه گردشگری در شهرستان دماوند بیان کرد: وجود 7منطقه نمونه گردشگری در شهرستان دماوند شامل منطقه نمونه گردشگری شهر کیلان، منطقه نمونه گردشگری تار، منطقه نمونه گردشگری آویشن، منطقه نمونه گردشگری چشمه اعلا و منطقه نمونه گردشگری رود افشان نشان می‌دهد که این شهرستان دارای ویژگی‌های بسیار بالایی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دماوند تصریح کرد: در حال حاضر برخی روستاهای شهرستان در بحث هدف گردشگری و هدف صنایع دستی قرار گرفته است؛ که روستای زیارت و رودافشان در هدف گردشگری و روستای آئینه‌ورزان به عنوان شاخص صنایع دستی مطرح هستند.

شریفی با اشاره به اینکه شهرستان دماوند در مسیر دو شاهراه اصلی یعنی هراز و فیروزکوه قرار دارد خاطرنشان کرد: متأسفانه در بحث زیرساخت‌های گردشگری در سطح شهرستان دچار مشکلاتی از جمله کمبود مجتمع‌های اقامتی، بین‌راهی، مراکز خدماتی و رستوران‌ها هستیم؛ البته لازم به ذکر است که هر چند تعداد این مراکز در حال حاضر در شهرستان با کمبود مواجه است؛ اما همین امکانات نیز در حال حاضر از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین به موضوع اشتغال‌زایی در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت: با وجود پتانسیل‌های بسیار بالا در سطح شهرستان اگر همّت مسئولان و تلاش آنان وجود داشته باشد می‌توانیم اشتغال‌زایی مناسبی را در زمینه گردشگری فراهم کنیم، که علاوه بر اینکه این موضوع می‌تواند بیکاری جوانان را از بین ببرد می‌تواند یک پشتوانه قوی برای منطقه هم باشد.

انتهای پیام/

R7840/P1357/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،احمد وحیدی وزیر کشوربا بیان اینکه تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد خاطرنشان کرد:

الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 
وی تاکید کرد:این امر صحت ندارد که بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد وبر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه نیزاز استان تهران جدا نخواهند شد. 
وزیر کشوریادآور شد:موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد