Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ديدار جمعي از شعرا با رهبر انقلاب، روايت فرمانده حفاظت سپاه از حوادث تروريستي تهران، درگذشت همسر آيت‌الله علم‌الهدي، گزارشي از توفيقات سپاه و وزارت اطلاعات در حادثه تروريستي تهران ، بازديد رئيس مجلس و خبرنگاران از ساختمان دفاتر نمايندگان، هشدار معاون دادستان درباره روش‌هاي کلاهبرداري اينترنتي، تذکر يک وکيل دادگستري به نمايندگان درباره طرح الغاء و نسخ برخي از قوانين، تبديل دفتر نماينده اليگودرز به موزه شهداي ترور، تاييد صحت انتخابات شهر تهران با اتفاق آرا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز يکشنبه بيست و يکم خرداد 1396 است.


جمعي از شعرا با رهبر انقلاب ديدار کردند.در شام ميلاد کريم اهل‌بيت حضرت امام حسن مجتبي عليه‌السلام، جمعي از اهالي فرهنگ، استادان شعر و ادب فارسي و شاعران جوان و پيشکسوت کشور و تعدادي از شاعران از کشورهاي هندوستان، افغانستان و ترکيه با مقام معظم رهبري ديدار کردند.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با ابراز خرسندي از حرکت رو به رشد و پيش‌رونده شعر کشور، شعر را يک «ثروت ملي» خواندند و افزودند: از اول انقلاب، تلاش‌هايي براي جهت دادن به شعر در مسير اهدافي غير از اهداف انقلاب وجود داشت و اين تلاش‌ها همچنان وجود دارد.

دراطلاعيه روابط عمومي سپاه حفاظت انصارالمهدي با تاکيد بروحدت و يکپارچگي و لزوم تعميق فضاي امن و ايمن در جامعه ، تصريح شده است: اساسا "پشتيباني "از اقدامات حفاظتي روساي جمهور قبل با نهاد رياست جمهوري است.در پي انتشار خبري مبني بر تخليه ساختمان محافظان دکتر احمدي نژاد و طرح برخي موضوعات خلاف واقع در آن، روابط عمومي سپاه حفاظت انصار المهدي (عج) در اطلاعيه اي اعلام کرد:بعد از فرمان حکيمانه حضرت امام خميني (ره) در خصوص حفاظت از شخصيت هاي نظام و همچنين اماکن حساس و حياتي کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تمام توان اين وظيفه سنگين را برعهده گرفت و با عنايات خداوند متعال و توجهات حضرت ولي عصر (عج) تا به امروز در اين زمينه شکست حفاظتي نداشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري، معاون حقوقي رييس جمهوري در ضيافت افطار انجمن اسلامي جامعه پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي خاطر نشان کرد: ما دوران کنوني را دوران رفاقت و همراهي براي پيشرفت کشور مي‌دانيم و اميدواريم همه طرف‌ها پرونده انتخابات را ببندند و با تقويت اميد در مردم، مسير توسعه کشور را هموارتر سازند و از رسانه ملي نيز توقع داريم که با دولت و آقاي روحاني مهربان‌تر رفتار کند تا مردم بتوانند خدمات دولت را از رسانه ملي بيشتر بشنوند.
همسر آيت‌الله علم‌الهدي دار فاني را وداع گفت. همسر آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد و نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي، صبح امروز دعوت حق را لبيک گفت.مراسم تشييع همسر امام جمعه مشهد و نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي فردا صبح ساعت 10 از مهديه مشهد به طرف حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

عليرضا رحيمي، رئيس هيأت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستايي استان تهران گفت: صحت انتخابات شهر تهران با اتفاق آرا تأييد شد و از اين پس هيچ شکايتي قابل قبول نخواهد بود.
در پي حادثه تروريستي در تهران

نمايندگان، به يادمان شهداي ترور در مجلس اداي احترام کردند. اولين جلسه علني مجلس بعد از حادثه تروريستي روز چهارشنبه پارلمان، در حالي امروز برگزار مي‌شود که فضاي مجلس تحت الشعاع شهادت جمعي از کارمندان، نيروهاي حفاظت و مراجعين قرار دارد.در اطراف ساختمان مجلس شوراي اسلامي تصاويري از شهداي حادثه تروريستي روز چهارشنبه گذشته مجلس به چشم مي‌خورد و در داخل مجلس نيز تصاوير اين شهدا در بخش هاي مختلف نصب شده و کارمندان و نمايندگان به يادمان شهداي ترور که در راهروي مجلس قرار دارد، اداي احترام مي کنند.در جلسه غير علني مجلس ، وزاي اطلاعات و کشور حضور يافتند و گزارشي از حادثه تروريستي روز چهارشنبه ارائه کردند. بهروز نعمتي نيز در حاشيه جلسه علني صبح امروز (يکشنبه) در جمع خبرنگاران گفت:طرح ايمن‌سازي مجلس از نظر حفاظتي و امنيتي به هيأت رئيسه ارائه مي‌شود تا درباره آن تصميم‌گيري کنيم. همچنين اکبر رنجبرزاده در جمع خبرنگاران گفت که طبق گزارش‌هاي ارائه شده از سوي وزراي اطلاعات و کشور اشراف امنيتي ايجاد شده و عوامل پشت پرده حوادث تروريستي تهران تحت تعقيب هستند. در جلسه غيرعلني امروز مجلس همچنين گزارشي از توفيقات سپاه و وزارت اطلاعات در حادثه تروريستي تهران ارايه شد. دفتر نماينده اليگودرز به موزه شهداي ترور تبديل شد. با تصميم هيأت رئيسه مجلس دفتر من به عنوان موزه شهداي ترور تعيين و از سوي رئيس مجلس افتتاح شد.

فرمانده حفاظت سپاه ابعادي از حوادث تروريستي تهران روايت کرد. سردار علي‌اصغر گرجي‌زاده - فرمانده حفاظت سپاه - شامگاه شنبه در برنامه تلويزيوني جهان‌آرا که از شبکه تلويزيوني افق پخش شد به تشريح و بررسي ابعاد واقعه حمله تروريستي تهران پرداخت.

علي لاريجاني بعد از جلسه غير علني و در ابتداي جلسه علني امروز يکشنبه مجلس در نطق خود با تاکيد بر اينکه وحدت ايجاد شده بعد از حادثه تروريستي مخدوش نشود، گفت:وحدت و همگرايي ايجاد شده بين مسئولان و ملت بعد از حادثه تروريستي را گوهري دانست که نبايد تحت هيچ اقدامي مخدوش شود. لاريجاني در عين حال به مصوبه سنا در راستاي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران اشاره و اظهار کرد: مجلس پاسخ روشني به اقدامات سنا خواهد داد. لاريجاني همچنين توضيحاتي را درباره جلسه غيرعلني صبح امروز مجلس درباره حادثه تروريستي ارائه و بيان کرد:حساسيت اين موضوع در مجلس و دولت و نيروهاي مسلح جدي است. وي به تمهيدات نيروهاي مسلح براي جلوگيري از وقايع تروريستي اشاره کرد و افزود:در جلسه امروز توضيحاتي را ارائه کردند که نشان مي‌دهد تلاش‌هايي در گذشته صورت گرفته اما تمهيداتي براي جلوگيري از اين وقايع انديشيده‌اند. همچنين رئيس مجلس از ساختمان دفاتر نمايندگان بازديد کرد.

حاشيه‌هاي اولين جلسه علني مجلس پس از حادثه تروريستي
اولين جلسه علني مجلس شوراي اسلامي پس از حادثه تروريستي روز چهارشنبه هفته گذشته در پارلمان، صبح امروز (يکشنبه) در حالي برگزار شد که از ساعات اوليه تدابير امنيت بيشتري اطراف ساختمان پارلمان به چشم مي‌خورد. تعدادي از نيروهاي انتظامي از ساعات اوليه صبح امروز در اطراف ساختمان مجلس مستقر شدند و در ورود کارمندان و خبرنگاران نيز سخت‌گيري بيشتري اعمال مي‌شد. همچنين يگان حفاظت مجلس با نصب اطلاعيه‌اي به دليل اعمال اين سختگيري‌ها از مراجعين عذرخواهي کرده بود. در ادامه جمعي از خبرنگاران پارلماني از ساختمان دفاتر نمايندگان بازديد کردند. خبرنگاران از طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمايندگان که محل استقرار تروريست‌ها بوده بازديد کردند. در حال حاضر طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمايندگان در حال بازسازي است و بخش‌هايي از ديوارهاي اين طبقه که در اثر شليک گلوله مورد تخريب قرار گرفته بود ترميم شده است.

سردار غلامحسين غيب پرور رييس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم افطاري خانواده شهدا، با اشاره به اينکه حاميان تروريست‌ها به درستي حضور ايران در سوريه اعتراف کردند، گفت: اين حرکت ددمنشانه چنان مفتضح بود که حتي حاميان اين تروريست ها نيز به شکست آن اعتراف کردند و گفتند که اين حرکت تروريستي، درستي حضور رزمندگان ايراني را در سوريه اثبات کرد. يک فعال سياسي اصلاح طلب نيز گفت:تروريسم يک آفت جهاني است و ربطي به يک قوميت،‌مذهب يا نژاد خاص ندارد.
***


محمد بن عبدالرحمن آل ثاني، وزير خارجه قطر گفت: با سردار سليماني، فرمانده سپاه قدس ايران ديداري نداشتم. روزنامه سعودي عکاظ مدعي شده بود که محمد بن عبدالرحمن آل ثاني، وزير خارجه قطر با سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران ديداري محرمانه داشته است و در اين ديدار اتفاقات عجيبي رخ داده است.

معاون دادستان درباره روش‌هاي کلاهبرداري اينترنتي هشدار داد. معاون دادستان و سرپرست دادسراي ناحيه يک با بيان اينکه ساده‌ترين روش براي کلاهبرداران دسترسي به کارت بانک است، گفت: قرار دادن رمز بر روي کارت و بلند گفتن رمز در پايانه‌هاي فروش يکي از اشتباهاتي است که اغلب افراد مرتکب مي‌شوند.
يک وکيل دادگستري به نمايندگان درباره طرح الغاء و نسخ برخي از قوانينف تذکر داد.يک وکيل دادگستري گفت: در بين ليست قوانيني که با تصويب کليات طرح الغاء و نسخ برخي از قوانين سابق از درجه اعتبار ساقط مي‌شوند، قوانين مهمي وجود دارد که نسخ آنها بدون پيش‌بيني قانون جايگزين، باعث ايجاد خلاء تقنيني در خصوص آن موارد در کشور مي‌شود. سيدمهدي حجتي با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي درباره کليات طرح الغاء و نسخ برخي از قوانيني که از شهريور سال 1285 تا مهرماه 1336 از تصويب مجلس وقت گذشته‌اند، گفت: در طول بيش از يک قرن قانونگذاري قوانين در ايران، قوانين متعددي از تصويب مجالس قانونگذاري کشور گذشته است، ترديدي وجود ندارد که اين قوانين بايد مورد تنقيح قرار مي‌گرفت و قوانيني که موضوع آنها از بين رفته و يا زمينه اجراي آنها در کشور وجود ندارند و يا در تعارض با قوانين مصوب بعدي قرار داشت، صراحتاً مورد نسخ قرار مي گرفت؛ لذا از اين حيث اقدام به تهيه و تصويب اين طرح در مجلس شوراي اسلامي مثبت ارزيابي مي‌شود.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات اظهار کرد: در تمامی دنیا دور دوم انتخابات نسبت به دوره نخست آن شاهد مشارکت کمتری هستیم و امر غیر عادی نیست.

او افزود: انتخابات در تهران انتخابات بین کسانی است که پایبند نظام هستند و فرقی ندارد کدام یک از کاندید‌ها راهی مجلس شوند البته نباید از اهمیت شرکت در انتخابات دور دوم مجلس غافل شد.

سفیر اسبق کشورمان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: مجلس علاوه بر کارکرد قانون گذاری وظیفه نظارت بر دستگا‌های اجرایی را دارد چرا که پول و قدرت در این نهاد‌ها نهفته است و مجلس باید مراقب باشد تا فسادی در این مجموعه‌ها صورت نگیرد.

او ادامه داد: برای اینکه مجلس نقش نظارتی و ضد فساد خود را به خوبی ایفا کند در ابتدا باید زمینه ایجاد فساد را در میان نمایندگان از بین ببرد و اگر نماینده‌ای دچار تخطی در این زمینه شد باید به شدت با او برخورد شود و به عبارتی دیگر مجلس باید از فساد ایمن باشد.

قدیری ابیانه گفت: از زمانی که نمایندگان وارد مجلس می‌شوند فساد به سمت آنها هجوم می‌آورد و وعده‌های آنچنانی به آنان داده می‌شود و برخی درخواست‌های عجیب از آنان دارند. البته مردم افراد خوبی را انتخاب کرده اند، اما با این حال باید مراقب بود و تضمینی وجود ندارد که فردی که در گذشته مرتکب فساد نشده در آینده نیز از آن مصون باشد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: همچنین نمایندگان باید در بدو ورود به مجلس و آغاز به کار مجلس دوازدهم به ریشه‌یابی مشکلات کشور پرداخته و راه حلی برای آن‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور
  • آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز