Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:47:28 GMT

روبرتو کارلوس در جام جهاني دوپينگ کرده بود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۶۵۵۶

خبرگزاري آريا - روبرتو کارلوس، مدافع رئال مادريد و تيم ملي برزيل، شايعات دوپينگش در جام جهاني 2002 را قويا تکذيب کرد.


به گزارش "ورزش سه"، طبق تحقيقاتي که کميته کنترل دوپينگ برزيل انجام داده، گفته مي‌شود که کارلوس و چندين بازيکن ديگر از 15 سالگي دوپينگ مي‌کردند. پزشک برزيل به استفاده از تمرينات عجيب متهم است که باعث شده بود ران‌هاي کارلوس رشد عجيبي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارشي که ARD منتشر کرده، دکتر خوليو سزار آلوس با استفاده از استرويد و EPO، بازيکنان برزيل را تقويت مي‌کرده و اين اقدام او تنها به فوتبال محدود نبوده و در تمام ورزش ها براي بازيکنان دوپينگ انجام مي‌داده است.

اليانه پريرا، دونده مشهور برزيلي مدعي شده که محصولات دوپينگي دکتر سزار را از 17 سالگي مصرف مي‌کرده است. مارکو کلين که تا حدود چند ماه پيش رئيس کمته ضد دوپينگ برزيل بود، پرونده را در اين رابطه گشود و تحقيقات را از سال 2015 آغاز کرد.

چند خبرنگار در پوشش ورزشکاراني که قصد دارند براي بهبود عملکردشان دوپينگ کنند، سراغ دکتر آلوس رفتند و مصاحبه اي مخفيانه با او گرفتند. دکتر آلوس در اين مصاحبه مي‌گويد:" من کارلوس را درمان کردم. او وقتي 15 ساله بود سراغ من آمد. خيلي لاغر بود ولي من ران هايش را ساختم. من بودم که روبرتو کارلوس با ران هاي معروفش را ساختم."




در ادامه دکتر آلوس نام بازيکنان ديگر و ورزشکاراني از اسپانيا، بلژيک و آلمان را نيز مطرح مي‌کند که او در اين مدت با دوپينگ باعث موفقيتشان شده است. با اين حال کارلوس اين موضوع را قويا تکذيب کرد.

او گفت:" من قويا اتهاماتي که به من وارد شده را رد مي‌کنم و مي‌گويم که هيچگاه از هيچ مکملي به نفع خودم استفاده نکردم. در اين گزارش نام پزشک من نيز هست که من هيچگاه اسمش را نشنيده ام و وکيل من براي جلوگيري از اتهام زني و اشتباه وارد عمل خواهد شد.





همچنين داستاني که درباره من نقل شده نکات مبهمي نيز دارد. گفته مي‌شود که من پس از قهرماني در جام جهاني به برزيل برگشتم و با دکتر ديدار کردم. بازگشت من به برزيل حقيقت دارد زيرا براي جشن قهرماني جام جهاني به کشورم برگشتم و پس از شرکت در اين جشن، سريعا به مادريد برگشتم. در حقيقت اين گزارش بدون هيچ مدرکي عليه من به من اتهام مي‌زند.





در طول دوران فوتبالم هميشه به فيرپلي احترام گذاشته ام. اين اتهامات عليه من کاملا ساختگي هستند. در طول 20 سال از دوران فوتبال من، هيچگاه تست دوپينگم مثبت در نيامد. در 9 تيم در کشورهاي برزيل، ايتاليا، اسپانيا، ترکيه و روسيه به صورت حرفه اي بازي کردم و همينطور براي تيم ملي برزيل. سخت ترين ليگ هاي جهان را به پايان رساندم و بزرگترين جام ها مثل جام جهاني را بردم، بدون استفاده از داروي نيروزا."


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!

به گزارش "ورزش سه"، چند سال پیش وقتی کروزیرو برای اولین بار در تاریخش به دسته دوم فوتبال برزیل سقوط کرد، رونالدو نازاریو که فوتبالش را از این باشگاه شروع کرد، قدم پیش گذاشت و با خریدن مالکیت باشگاه وعده داد تیم را به سطح اول فوتبال برزیل برمی‌گرداند و به قولش نیز عمل کرد. رونالدو ولی دیشب باشگاه را به ارزش 109 میلیون یورو فروخت.

وقتی از اسطوره برزیل در مورد احتمال فروش وایادولید، دیگر باشگاهی که مالکیتش را برعهده دارد، سوال شد، او پاسخ داد: «بله، وایادولید را هم به زودی می‌فروشم.»

وایادولید که در دسته دوم اسپانیا حضور دارد، اکنون تیم دوم جدول است و شانس بالایی برای بازگشت به لالیگا دارد. تیم وقتی سقوط کرد، رونالدو با انتقادات فراوانی از سوی هواداران روبه‌برو شد اما او گفت وایادولید را خیلی سریع به لالیگا برمی‌گرداند. رونالدو به این هدف نزدیک است اما با بازگشت به لالیگا او قصد دارد مالکیت را واگذار کند. به نظر رونالدو از تیمداری در فوتبال خسته شده است.

دیگر خبرها

  • نیمار خبر خوش را به هواداران داد
  • ضربات ایستگاهی مهارنشدنی روبرتو کارلوس / فیلم
  • آلکاراس: شکست برابر روبلف یک نتیجه دردناک است
  • بدل کارلوس در اصفهان دیده شد! (عکس)
  • قاتل سریالی در دام پلیس| او قربانیایش را در بزرگراه رها می‌کرد
  • چپ کردن کامیون حمل زباله در برزیل + فیلم
  • رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • تمدید قرارداد سرخی روبرتو با بارسلونا قطعی شد