Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ آیت الله سید یحیی جعفری در شورای اداری استان کرمان افزود: آنها شرایط ما را پذیرفته اند، حتما رعایت می کنند زیرا می دانند اگر رعایت نکنند، چوب آن را خواهند خورد.

وی ادامه داد: بعد از مسائلی که بین ما و سعودی ها پیش آمده، از ما سوال می کنند که آیا حج امسال عملیاتی می شود یا خیر و من مطرح می کنم که مسئولان در مکه مذاکره کرده اند و امسال 86 هزار نفر به مکه می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سالروز ولادت خجسته امام حسن مجتبی (ع) را گرامی داشت و ادامه داد: امام دوم شیعیان در سخنی فرموده اند هیچ تنهایی شدیدتر و سخت تر از خودپسندی و عجب نیست.

آیت الله جعفری تصریح کرد: معنای عجب برای همه روشن است و در این حالت انسان تنها خود را می بیند و فکر و عمل خود را قبول داشته و به دیگران توجه چندانی ندارد.

وی بیان کرد: امام حسن (ع) در سخن دیگری فرموده اند که هیچ غنا و بی نیازی بالاتر از عقل و خرد نیست زیرا اگر عقل نباشد انسان تکلیفی ندارد و هر چه انسان عقل خود را از طریق علم و دانش و آگاهی افزایش دهد، به نفع او خواهد بود.

وی اظهار داشت: بنا به فرموده امام حسن (ع) هیچ فقری بدتر از جهالت و بی عقلی نیست و هیچ عیشی لذیذتر و بهتر از خوش خلقی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: انسان خوش خلق هم خود و هم اطرافیانش راحت خواهند بود.

وی گفت: امام حسن (ع) همچنین فرموده اند علم را از مردم فرابگیر علم دیگران را به دست آور که اگر به این جمله به درستی عمل کنیم منشا خیر، برکت و رحمت برای جامعه ما خواهد بود.

وی افزود: امام سوم شیعیان همچنین فرموده اند انسان از سه ناحیه گرفتار فلاکت و نابودی می شود که کبر، حرص و حسد از این موارد است.

وی به فرق بین حسد و غبطه اشاره و بیان کرد و گفت: غبطه به معنای تلاش در مزین شدن به اخلاق خوب دیگران است ما حسد چنین نیست.

آیت الله جعفری توصیه کرد: همه مسئولان و همه کسانی که قانونا باید در جلسه شورای اداری شرکت کنند، در این مراسم حضور یابند.

وی بیان کرد: در سالگرد وفات حضرت امام خمینی (ره) مردم شرکت می کنند و توقع این است که مسئولان و مدیران کل به ویژه حضور یابند.

وی بر حضور گسترده مسئولان در ائین های دینی و ملی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی عصر شنبه در مراسم یادبود علمای فقید و شهدای روحانی شهرستان آستانه اشرفیه که در حسینیه حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد علمای فقید شهرستان، اظهار کرد: شأن مهم عالمان دین، هدایت‌گری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عالمان در طول تاریخ همواره به عنوان الگوی دینی و مرزبان عقاید و اخلاق دینی بودند، تصریح کرد: در مواجهه با دین دو نگاه وجود داشته است یکی اینکه از بین بردن دین از سوی اتحاد جماهیر شوروی با نابودی کلیساها انجام پذیرفت و مورد دوم محدود کردن دین بود و تلاش کردند آن را در امر فردی خلاصه کنند.

وی با بیان اینکه اگر معرفت وجود داشته باشد هدایت به وجود می‌آید، اضافه کرد: باید با علما همنشینی کرد و علما مردم را به هدایت‌گری می‌کشانند و شک انسان‌ها را به یقین تبدیل می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه انسان باید مراقب اعمال خوب و حفظ آن‌ها باشد و نباید تمام کارهای خوب خود را به دیگران به طور مدام بازگو کند، افزود: باید در نزد عالمانی باشیم که تکبر انسان را به تواضع تبدیل نمایند و ما را از ناخالصی به خالصی دعوت کنند.

وی تصریح کرد: امام معصوم هدایت‌گر و دستگیر انسان‌ها است؛ نسبت به امام زمان (عج) کوتاهی و بی‌محبتی می‌کنیم و نتوانستیم با ایشان ارتباط بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار امام معصوم هدایت بشر است، گفت: امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در کوفه ۹۰۰ استاد تربیت کردند که احادیث ایشان را نقل می‌کردند، تاکید کرد: کار دانش‌آموخته مکتب امام صادق (ع) نیز هدایت است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۷ هزار حدیث از امام صادق (ع) نقل شده است، تصریح کرد: ایشان حدود ۴ هزار شاگرد در علوم مختلف تربیت کردند.

کد خبر 6096715

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)