Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از بحرانی بودن وضعیت بسیاری از روستاهای استان یزد به واسطه خشکسالی خبر داد.

محمد فاتحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خشکسالی استان یزد در بسیاری از مناطق روستایی ۱۸ ساله شده است، اظهار داشت: روستاهای استان هر روز تشنه تر می شوند و بیشترین آسیب‌های خشکسالی متوجه روستاها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان یزد همواره از کم بارش‌ترین استان‌های کشور بوده است، افزود: کاهش بارش‌ها و خشکسالی های مستمر روستاها را بیش از سایر مناطق تحت تاثیر قرار داده است.

فاتحی ادامه داد: بسیاری از منابع آبی در روستاها یا خشک شده یا کاهش شدید آبدهی داشته و یا با کاهش کیفیت و شوری آب مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد عنوان کرد: افت شدید منابع آبی و شوری آب، مهاجرت روستاییان و در نتیجه خالی شدن روستاها از سکنه را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای استان یزد از طریق ۴۷ رشته قنات، ۱۵ دهنه چشمه، ۳۳۳ حلقه چاه و ۱۱ تاسیسات همجوار تامین می شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۷ منبع آبی از این تعداد خشک شده و ۱۰۲ منبع آبی دیگر نیز در آستانه خشکیدن هستند.

به گزارش مهر، استان یزد دارای بیش از هزار و ۲۰۰ پارچه آبادی است که تنها نیمی از آنها دارای سکنه هستند که نیمی از این تعداد نیز با مشکلات جدی خشکسالی و کمبود آب شرب و کشاورزی دست و پنجه نرم می کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی

 حسینی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

 وی گفت:اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستا‌های استان نیازمند تامین و جاگذاری ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

حسینی افزود: ماموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستا‌های هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا با جدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ طرح آب روستایی ساخت ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تنش آبی در سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در مناطق روستایی یکی از رسالت‌های اصلی و مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجه به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم عنوان کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به مناطق محروم قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا بدون وقفه به صورت جدی هم در حوزه آبرسانی به روستا‌های هدف و هم در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود