Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان البرز که بعد از ظهر یکشنبه در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی سازمان هامی توانند اطلاعاتی در خصوص فرونشست خاک و عوامل بروز این پدیده ارائه دهند، افزود: کارشناسان می توانند درخواست خود را مطرح کنند تا مساعدت لازم به آنها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم تشکیل تیم های بازرسی چاه های برداشت آب واحدها، ادامه داد: باید چاه ها به صورت موردی بازرسی شود و بر اساس نیاز به آنها مجوز داده شود.
طهایی گفت: گاهی مشاهده می شود که در دشت ها برداشت محصول صورت می گرفت ولی اکنون این میزان کاهش پیدا کرده از این رو باید از شیوه های برداشت آب و آبیاری مدرن و قطره ای مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه شرایط جوی به ما تحمیل می کند که در خصوص ساماندهی مصرف آب اقدامی اساسی صورت گیرد افزود: شهرستان ساوجبلاغ برای احصا تعداد چاه های غیر مجاز پایلوت قرار می گیرد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟

امام خامنه‌ای به استفتاء درباره « وضو با وجود مانع» پاسخ گفتند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن پاسخ آیت الله العظمی خامنه‌ای به استفتاء درباره «وضو و غسل با وجود مانع» پاسخ گفتند.

متن پرسش و پاسخ عنوان‌شده به این شرح است:

پرسش: اگر خانمی از لاک ناخن استفاده کند که پاک کردن آن برای وضو و غسل مشکل است، آیا می‌تواند وضو و غسل جبیره‌ای انجام دهد یا تیمم کند؟

پاسخ: در اعضای وضو یا غسل نباید عمداً و بدون ضرورت مانعی ایجاد کرد و اگر چنین کند و مانع را برطرف نکند، گناه کرده است و باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره‌، تیمّم نیز انجام دهد و بعد از برداشتن مانع بنا بر احتیاط واجب، قضای نمازها را نیز بخواند. در ضمن آنچه عرفاً زینت محسوب می‌شود باید از نامحرم پوشانده شود.

 

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم وضو با وجود درد چیست؟

 

تیمم به دلیل آرایش صورت

برخی فتوای دیگر از سوی آیت‌الله خامنه‌ای درباره وضو با وجود مانع به این شرح است:

پرسش: اگر از جهت تنگی وقت نماز، فرصت پاک کردن مواد آرایشی و غیره برای وضو و غسل نباشد، وظیفه چیست؟

پاسخ: اگر وقت نماز تنگ باشد و وضو و غسل موجب می‌شود، که همه نماز یا قسمتی از آن در خارج وقت واقع شود، باید به جای وضو و غسل، تیمم کند.

 

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ آیا بر ولیّ لازم است کودک را از مشاهده تصاویر مبتذل حفظ کند؟

 

پرسش: خانم‌هایی که برای مجلس عروسی و مانند آن آرایش می‌کنند؛ آیا جایز است به جای وضو، تیمم کنند؟

پاسخ: خیر، باید موانع وضو را برطرف کنند و وضو بگیرند، مگر آنکه عمداً تأخیر بیندازد تا وقت نماز تنگ شود؛ در این صورت گرچه معصیت کرده، ولی می‌تواند با تیمّم نماز بخواند.

پرسش: اگر عروس در صورتش آرایش داشته باشد و نخواهد آرایش را موقع نماز پاک کند، و از طرفی با توجه به فرهنگ امروزه عروس خانم از صبح به آرایشگاه می‌رود و تا آخر شب نیز باید آرایش بر روی صورتش باشد، معمولاً نیز نگه داشتن وضو در این زمان طولانی بعید است آیا می‌تواند تیمم کند؟ یا اینکه نماز را آن قدر به تأخیر بیاندازد، که دیگر فرصت وضو نداشته باشد و تیمم کند؟

پاسخ: در فرض مذکور نمی‌تواند تیمم کند، مگر آنکه عمداً تأخیر بیندازد تا وقت نماز تنگ شود، در این صورت گرچه معصیت کرده، ولی می‌تواند با تیمّم نماز بخواند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • ۷ مرحله رأی دادن در انتخابات الکترونیکی اعلام شد +جزئیات
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • قطعی: رئال جشن قهرمانی نمی‌گیرد
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود