Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@11:14:10 GMT

طرح مدیریتی برج جهانی قابوس در ۶ سال اجرا می‎شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۹۳۲۵

طرح مدیریتی برج جهانی قابوس در ۶ سال اجرا می‎شود

کارشناس مسئول طرح مدیریتی برج جهانی قابوس با اشاره اهمیت اجرای طرح ساماندهی برج جهانی قابوس گفت: طرح مدیریتی برج جهانی قابوس در ۶ سال اجرا می‎شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، احسان ایروانی عصر امروز در جلسه پلان مدیریتی برج قابوس، با حضور کارشناسان و مشاورین تهران در محل پایگاه میراث جهانی برج قابوس اظهار داشت: باید توسعه گردشگری برج قابوس دغدغه مدیران و استاندار گلستان شود زیرا این برج تنها برج آجری جهان و کشور و تنها برج ثبت جهانی استان گلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرساخت‌های گردشگری در گنبدکاووس مهیا شود

مشاور و کارشناس مسئول طرح مدیریتی برج جهانی قابوس افزود: در دسترس نبودن شهر گنبدکاووس در مسیر اصلی تهران ـ مشهد یک تهدید جدی است اما با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: در نخست نباید منتظر اعتبارات بالا باشیم بلکه باید از زیرساخت‌های کوچک و اولیه آغاز کنیم تا بتوانیم شرایط مناسبی برای جذب گردشگر ایجاد کنیم.

کارشناس مسئول طرح مدیریتی برج جهانی قابوس یاداور شد: ساماندهی پشت برج قابوس می‎تواند یکی از کلیدی‎ترین رویدادها باشد‌.

طرح مدیریتی برج جهانی قابوس در 6 سال اجرا می‎شود

وی تاکید کرد: در این طرح مدیریتی در 6 سال همه برنامه‎های اجرایی برای گرایش محیط شهری به سمت نشان دادن شهر و وجود برج جهانی در این شهر دیده شده و 30 دستگاه اجرایی در پلان مدیریتی در راستای وظایف قانونی خود اقداماتی را انجام خواهند داد.

کارشناس مسئول طرح مدیریتی برج جهانی قابوس اظهار کرد: ما می‎توانیم با همین بودجه موجود و برنامه‌های فرهنگی شهرداری گام‌های مثبتی در راستای توسعه گردشگری برداریم.

وی گفت: یکی از مشکلات موجود شهر در بحث زیرساخت‌ها عدم وجود هتل در گنبدکاووس است و از طرفی تعداد قابل توجهی منازل 90 ساله در شهر وجود دارد که توسط منفعت‎جویان در حال تخریب است و می‎توان با معماری سنتی از این منازل به عنوان منازل بوم‎گردی استفاده شود.

ایروانی اظهار داشت: مهم‎ترین مسئله در پلان مدیریتی برج قابوس، جامعه است و ما باید جامعه را با این برج آجری و حفاظت و نگهداری از آن به صورت مشارکتی آگاه کنیم.

کارشناس مسئول طرح مدیریتی برج جهانی قابوس تصریح کرد: بیش از آن که پایه‎های این برج در خطر باشد، پایه‌های جامعه شهری گنبدکاووس در خطر است و متاسفانه این برج در قسمت اصلی شهر قرار نگرفته و با اینکه از فاصله دور قابل مشاهده است اما از فاصله 50 متری شهری قابل رویت نیست و این سبب کاهش استفاده از ظرفیت گردشگری می‌شود.

ایروانی افزود: 3 برج در جهان ثبت جهانی شدند که با سابقه‎ترین آن 300 سال از برج قابوس جوان‌تر است اما کشورهای اروپایی توانستند آثار تاریخی خود را خوب عرضه کرده و به درک مشترک برسند.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در استان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح رادر شهرهای شهرضا، مبارکه، دولت آباد و دهاقان بیشتر از دیگر شهرها اعلام کرد وگفت: آمار مجموع ثبت نام کنندگان، بیش از ۴۶۱ هزار نفر و تأیید نهایی تجمیعی بیش از ۱۳۱ هزار نفر بوده است.

علیرضا قاری قرآن افزود: تعداد متقاضیان دارای آورده بیش از ۴۰ میلیون تومان در استان، بیش از۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.

وی گفت: هزینه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به تاریخ شروع، مشخصات فنی، تعداد طبقات و مساحت متفاوت و به نسبت پیشرفت طرح از متقاضیان اخذ و در نهایت به قیمت تمام شده واگذار می‌شود.

قاری قرآن افزود: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و مجموع دوران مشارکت و اقساط ۲۰ سال است و در هنگام تحویل واحد، فروش اقساطی برقرار می‌شود.

وی گفت: اجرای این طرح در استان اصفهان، در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت، سقف، سفت کاری و نازک کاری بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، کیفیت ساخت مسکن رادر اجرای این طرح مطابق مقررات ملی ساختمان بیان کردو افزود: ۱۳ پیمانکار در ساخت و تکمیل طرح های نهضت ملی مسکن فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • طرح حامیم در یزد اجرا شد
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد
  • مورایس مسلمان شد
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس