Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از کارهايي که بسياري از ما هنگام نصب ويندوز جديد انجام ميدهيم، پارتيشن بندي حافظه هارد درايو است. اما هميشه نيازي نيست که براي پارتيشن بندي حافظه، دوباره به سراغ نصب ويندوز برويد.
حتي براي سوار کردن يک هارد درايو تازه روي سيستم نيز، دليلي براي تکرار اين روند وجود ندارد و خيلي راحت مي توان به وسيله ابزاري که در ويندوز تعبيه شده، اين کار را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نحوه انجام اين کار، موضوعي است که در اين مطلب مي خواهيم درباره آن صحبت کنيم. در ادامه با ديجياتو همراه باشيد.
چرا بايد حافظه سيستم را به بخش هاي مجزا تقسيم کنيم؟پيش از آنکه به سراغ توضيح نحوه پارتيشن بندي حافظه برويم بهتر است کمي از فوايد اين کار براي تان بگوييم. اصولا تقسيم کردن کل فضاي حافظه به بخش هاي کوچک تر نظم خاصي را به سيستم مي بخشد.
فايل ها و ديتاهاي مهم تان از درايو مخصوص سيستم جدا مي گردد و با ايجاد هر مشکلي براي ويندوز امنيت آن ها حفظ مي شود. همين عامل کار نصب سيستم عامل تازه را نيز ساده تر مي کند.

به طوري که هنگام نصب ويندوز تازه نيازي نداريد که کل اطلاعات خود را به جاي ديگري منتقل کنيد. با پارتيشن بندي کردن حافظه و جدا نمودن درايو مخصوص سيستم عامل از ديگر درايوها، در هنگام نصب ويندوز تنها درايوي را فرمت مي کنيد که سيستم عامل روي آن سوار شده است.
تقسيم بندي فضاي حافظه همچنين امکان تهيه فايل پشتيبان از هر درايو را نيز ساده تر مي کند. به اين وسيله مي توان از هر درايوي به طور جدا گانه بکاپ گرفت و در شرايط مورد نياز تنها اطلاعات همان درايو را بازيابي کرد.
ديسک منيجمنت چيست و چگونه به آن دسترسي پيدا کنيم؟براي شروع هر کاري نياز به ابزار داريم. بهترين ابزاري هم که براي امر پارتيشن بندي در ويندوز تعبيه شده نيز ديسک منيجمنت نام دارد که از ويژگي هاي آن مي توان به امکاناتي همچون تغيير حجم فضاي هر درايو، پاک کردن و ساخت يک پارتيشن اشاره کرد.

براي دسترسي به ديسک منيجمنت ابتدا بايد کليد ويندوز و «R» را با هم فشار دهيد تا پنجره «Run» براي تان باز شود. سپس در صفحه مذکور عبارت «diskmgmt.msc» را تايپ کنيد و اينتر را بزنيد. با انجام اين روند پنجره ديسک منيجمنت براي تان به تصوير کشيده مي شود و حالا ابزار مورد نياز براي ايجاد تغييرات در سيستم را در اختيار داريد.
البته به خاطر داشته باشيد که استفاده از ديسک منيجمنت در عين سادگي خطرناک هم هست و ممکن است با يک اشتباه ساده تمامي فايل هاي خود را از بين ببريد. پس به همين منظور قبل از انجام هر کاري، از تمامي فايل هاي خود بکاپ بگيريد که بتوانيد در صورت بروز خطا آن ها را بازيابي کنيد.
تغيير حجم فضاي يک پارتيشنپيش از آنکه بخواهيد پارتيشن تازه اي بسازيد، بايد مقداري فضاي خالي روي هارد ايجاد کنيد. به همين منظور به سراغ پارتيشني برويد که مي خواهيد از کنار حافظه خالي آن پارتيشن ديگر ايجاد کنيد.
روي آن راست کليک کنيد و در ميان گزينه هاي روي تصوير «Shrink Volume» را انتخاب نماييد. سپس به سراغ مرحله بعد مي رويم که بايد در آن حافظه پارتيشن مذکور را تا اندازه اي کم کنيد و به فضاي خالي حافظه بيافزاييد.

اگر به عدد مقابل عبارت «Enter the amount of space to shrink in MB» نگاهي بياندازيد، فضاي خالي موجود روي پارتيشن انتخاب شده را مشاهده مي کنيد. مقدار تازه اي براي آن در نظر بگيريد و روي گزينه «Shrink» کليک کنيد.
با انجام اين کار از ميزان حافظه پارتيشن انتخاب شده کاسته و به اندازه حافظه خالي تقسيم نشده روي سيستم افزوده مي شود. البته در صورت وجود حافظه اضافي روي هارد، مي توان به مقدار حافظه يک پارتيشن افزود.
براي دسترسي به اين امکان نيز کافيست همانند آنچه که توضيح داديم عمل کنيد. با اين تفاوت که اين بار با راست کليک روي پارتيشن مورد نظر، مي بايست گزينه «Extend» را انتخاب کنيد. سپس در صفحه ايجاد شده ميزان حافظه اي را که مي خواهيد به پارتيشن انتخاب شده اضافه کنيد را وارد نماييد و در نهايت روي گزينه «Extend» کليک کنيد.
پاک کردن يک پارتيشندر ديسک منيجمنت همانطور که مي توانيد يک پارتيشن تازه ايجاد کنيد، قادر هستيد که يک پارتيشن قديمي را نيز با چند کليک ساده براي هميشه پاک کنيد. البته بايد به اين موضوع توجه داشته باشيد که با پاک کردن يک پارتيشن تمامي اطلاعات آن نيز از بين مي روند.
پس از اين بابت حواستان را جمع کنيد که مشکلي براي تان پيش نيايد. براي پاک کردن يک پارتيشن نيز همانطور که گفتيم کار چندان پيچيده اي در پيش رو نداريد. فقط کافيست روي پارتيشن مورد نظر خود کليک راست کنيد و سپس گزينه «Delete Volume» را انتخاب نماييد.

با انجام اين کار صفحه هشدار دهنده روي تصوير ايجاد مي شود. اگر از پاک کردن پارتيشن انتخاب شده اطمينان کامل داريد روي گزينه «Yes» کليک کنيد. با کليک کردن روي گزينه Yes پارتيشن منتخب با تمامي اطلاعاتش از بين مي رود و ديگر به آن دسترسي نخواهيد داشت.
ساخت يک پارتيشن تازههمانظور که گفته شد، براي ساخت پارتيشن نياز به فضاي خالي روي هارد داريم. براي پيدا کردن فضا هاي خالي به سراغ بخش هاي مشکي رنگ که با عبارت «Unallocated» نمايش داده شده اند برويد. با کليک راست کردن روي آن ها، عبارت «New Simple Volume» را انتخاب کنيد. سپس در صفحه ايجاد شده روي گزينه «Next» کليک کنيد تا به مرحله بعدي هدايت شويد.
در منو بعدي و در مقابل عبارت «Simple volume size in MB»، ميزان حافظه اي که براي پارتيشن تازه در نظر گرفته ايد را بر حسب مگابايت وارد نماييد و در انتها روي گزينه Next کليک کنيد. در پنچره بعدي با انتخاب گزينه «Assign the following drive letter» دوباره روي گزينه Next کليک کنيد.

در صفحه بعدي نوبت به انتخاب نوع فرمت پارتيشن مي رسد. بهتر است که تنظيمات فرمت را روي گزينه «Format this volume with the following setting» بگذاريد. سپس در بخش «ٰvolume label» نامي را براي پارتيشن تازه برگزينيد و در انتها براي آخرين بار روي گزينه Next کليک کنيد.
با به پايان رسيدن اين روند کار تمام است و به ليست پارتيشن هاي موجود روي سيستمتان يک پارتيشن ديگر نيز اضافه مي گردد.
در بخش اپليکيشن هاي ديجياتو بخوانيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟

دانشمندان یک قدم به درک اینکه چرا بعضی چیز‌ها را به خاطر می‌سپاریم و برخی دیگر را فراموش می‌کنیم، نزدیک‌تر شده اند.

به گزارش روزیاتو، محققان دانشگاه رایس ِ آمریکا دست به پژوهشی زدند که نشان داد ما برخی جنبه‌های یک تجربه همچون شرایط کلی را به جای جزئیات کوچک‌تر به خاطر می‌سپاریم.

به همین دلیل است که احتمال فراموش کردن تجربه‌های جزئی‌تر و پیش پا افتاده تری مانند قفل کردن یا نکردن در ِ خانه، بیشتر است.

برای درک بهتر نحوه‌ی عملکرد حافظه‌ی انسان، محققان دانشگاه رایس تصاویری را به شرکت کنندگان پژوهش خود نشان دادند.

در این آزمایش حافظه، برخی از تصاویری که برای شرکت کنندگان به نمایش درمی آمدند، تکراری و برخی دیگر جدید بودند.

برخی تصاویر شباهت زیادی به یکدیگر داشتند، اما در برخی دیگر تشخیص تفاوت‌های آن‌ها از یکدیگر دشوارتر بود. هدف از نمایش تصاویر مشابه، مختل کردن حافظه با شبیه سازی تجربیات پیش پا افتاده‌ای بود که روزانه داریم، مانند قفل کردن در ِ خانه.

محققان پی بردند که به یاد ماندنی‌ترین تصاویر که احتمال به خاطر سپردن آن‌ها توسط شرکت کنندگان بیشتر بود، تصاویری رنگارنگ با حضور افرادی در عکس بودند. به عبارت دیگر، تصاویری که شلوغ و بی نظم نبودند، فراموش نشدنی‌تر بودند.

گرچه شرکت کنندگان به یادماندنی‌ترین تصاویر را به درستی به یاد آورده بودند، اما اثر آن بعد از ۲۴ ساعت از میان رفت. این به ویژه درمورد به یاد آوردن تجربیات مثبت صدق می‌کرد، امری که نشان داد این دست تجربیات در ابتدا به یاد می‌مانند، اما بیشتر مستعد فراموش شدن هستند.

گرچه معمولاً تصور این است که احساسات می‌توانند فرآیند پردازش حافظه را بهبود بخشند، اما انسان‌ها اغلب جنبه‌ی اصلی یک تجربه یا به عبارتی دیگر «مخلص کلام» را به یاد می‌آورند، نه جزئیات اضافی را. به گفته‌ی محققان، گذشت زمان اغلب این موضوع را تشدید می‌کند.

برای مثال، اگر سعی کنیم که به خاطر آوریم در سال گذشته چه کار‌هایی انجام دادیم، احتمالاً کار‌های زیاد و مختلفی را به خاطر می‌آوریم. با این حال، احتمالاً تنها برخی از این خاطرات را با جزئیات زیاد به خاطر می‌آوریم. ممکن است به یاد بیاوریم که به سفر رفته بودیم، اما احتمالاً یادمان نمی‌آید که در هر روز ِ سفر چه فعالیت‌هایی انجام داده بودیم.

نتایج این پژوهش نشان داد محتوای احساسی، مدت زمان گذشته یک تجربه و ویژگی‌های ادراکی حافظه، همگی در به خاطر آوردن یا نیاوردن جزئیات یک اتفاق تأثیرگذارند.

به گفته‌ی محققان دانشگاه رایس، این پژوهش نشان داد که تجربیاتی که برای یک شخص فراموش نشدنی هستند، مثل جشن تولد، مرگ عزیزان و غیره، به احتمال زیاد برای یک شخص دیگر هم فراموش نشدنی هستند. این‌ها اغلب تجربیات مثبت یا منفی هستند.

این محقان می‌گویند ما اغلب تصور می‌کنیم که خاطرات احساسی بهتر به خاطر سپرده می‌شوند، اما در حقیقت این ویژگی‌های اصلی یک خاطره است که به خاطر سپرده می‌شود، اما جزئیات آن ممکن است فراموش شوند.

یکی از دلایل اینکه ما نمی‌توانیم همه‌ی تجربیات مان را به خاطر آوریم این است که مغز ما ظرفیت محدودی دارد.

به گفته‌ی محققان، مغز ما احتمالاً نمی‌تواند هر چه که تجربه می‌کنیم را به خاطر بسپارد و به همین دلیل مجبور هستیم اندکی از اطلاعاتی که مهم نیستند را به شکل انتخابی فراموش کنیم.

دیگر خبرها

  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن