Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مولوی محمد مختار مفلح رژیم اسرائیل را بزرگترین خطر برای منطقه و جهان خواند و تاکید کرد: اسرائیل سازمان دهنده اصلی گروه‌های تروریستی در جهان است. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، مولوی محمد مختار مفلح رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان گفت: اسرائیل سازمان دهنده اصلی گروه‌های تروریستی در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی رژیم اسرائیل را بزرگترین خطر برای منطقه و جهان خواند و تاکید کرد که این رژیم از بدو تاسیس خویش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین معتقد بر تئوری راه اندازی جنگ در سر زمین دشمن بوده است.

به گفته مفلح، دیوید بن گوریون، اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تئورسین جنگ در سرزمین اسلامی به این عقیده بود که جنگ های غافلگیر کننده و سریع در اراضی دشمن باعث این می‌شود که عمق سرزمین های اشغالی از آسیب جنگ در امان بماند این باور در بیش از شصت سال گذشته پایه های عقیده جنگی ارتش اسرائیل را شکل میداد.

وی افزود: با در نظرداشت تئوری فوق شرارت‌ها و تجاوزهای رژیم اسرائیل تنها به خاک فلسطین خلاصه نمی‌شود، بلکه با استفاده از ضعف کشورهای عربی و عدم هماهنگی و بی‌خبری از حیله دشمن، به کشور اسلامی لبنان نیز تجاوز کرد اما برخلاف انتظار با مقاومت حزب الله لبنان روبرو و شکست خورد.

به عقیده این کارشناس سیاسی، صاحبان تصمیم در دستگاه سیاسی و موسسه نظامی اسرائیل به باور اینکه جنگ در برابر حزب الله لبنان سیاحت بیش نیست در سال 2006 میلادی جنگ را علیه مقاومت اسلامی لبنان به راه انداختند که پیامدهای این جنگ به کابوس وحشتناکی به ارتش رژیم صهیونستی تبدیل شد.

به گفته وی، به اعتراف رسمی اسرائیل پس از اینکه حزب الله عمق سرزمین‌های اشغالی تا بعد از حیفا را هدف قرار داد و بیش از یک میلیون اسرائیلی را ناگزیر به فرار از شمال سرزمین‌های اشغالی نمود، عقیده جنگی اسرائیل نسبتاَ کمرنگ شد.

مفلح در گفتگو با آوا تصریح کرد: در این اواخیر اسرائیلی‌ها پذیرفته‌اند که رژیم صهیونستی هیچ دستآوردی در سال 2006 میلادی و در جنگ سی و سه روزه با حزب الله نداشته است.

وی افزود: بعد از اینکه توان رزمی ارتش این کشور در جنوب لبنان رو به اضمحلال نهاد و شهروندان این کشور در جستجوی پناهگاه امن در گوشه و کنار سرزمین‌های اشغالی سرگردان و پس از این که در پی آتش بست از طریق شورای امنیت سازمان ملل شدند عملا عقیده جنگی بن گوریون را پای مقاومت اسلامی لبنان دفن کردند.

رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان گفت: با وجود ضعیف شدن روحیه جنگی رژیم اسرائل بعد از شکست در لبنان اما دست از خیانت برنداشته و همواره در عیان و نهان به اختلاف انگیزی و آتش افروزی در کشورهای اسلامی دامن می‌زند.

به عقیده مفلح دست اسرائیل با تبانی با برخی از کشورهای مزدور عربی پشت اکثر حمله‌های تروریستی در کشورهای جهان است.

به گفته وی ، اسرائیل برای فرار از اتهام، برخی کشورها از جمله قطر را به حمایت از تروریسم متهم می کند، اما حقیقت این است که اسرائیل خود تروریسم و سازمان دهنده گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان