Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي با بيان اينکه به‌زودي کتب درسي جديد رونمايي مي‌شود، گفت: اعتقادم اين است که در کتاب درسي حتماً اشکال وجود دارد اما بايد اصلاح، نقد و يادآوري ضعف‌ها به‌صورت مشفقانه و منصفانه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محي‌الدين بهرام محمديان رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فاس با اشاره به شخصيت ممتاز امام خميني(ره)، اظهار داشت: با امام يک عهد ديرينه داريم، امام(ره) به ما آموخت که براي کشورمان استقلال بخواهيم؛ براي کشورمان آزادي و نظام جمهوري اسلامي را بخواهيم و براي کشورمان تلاش کنيم که نه شرقي و نه غربي بماند و مستقل باشد و در خط اسلام استقامت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه امام(ره) تأکيد داشتند بر اينکه نسل آينده ما با هويت اسلامي، هويت ملي و با هويت انقلابي تربيت شود، ادامه داد: تربيت نسل بر عهده خانواده، مدرسه و نهاد تعليم و تربيت است؛ رسانه‌هاي جمعي، ديداري، شنيداري و فرهنگي همه در هويت‌سازي نقشي اساسي دارند، اما باز معتقدم که نقش آموزش و پرورش در هويت‌سازي نقش بي‌بديلي است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان يادآور شد: به همين جهت است که ما در آموزش و پرورش معتقد هستيم که بايد بيشترين توجهات به هويت اسلامي، ايراني و انقلابي نسل آينده باشد. آموزش و پرورش نهاد ملت‌ساز، دولت‌ساز و نظام‌ساز است و براي اين کار، سياست‌هاي کلي ابلاغي رهبر معظم انقلاب و وصيت‌نامه الهي - سياسي امام(ره)، خطوط اصلي را نشان مي‌دهند.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي افزود: براي اجرايي و عملياتي کردن اين استراتژي‌ها و سياست‌هاي کلان، ما سند تحول بنيادين آموزش و پرورش را در اختيار داريم که با پشتيباني مطالعات کارشناسي که در داخل کشور اتفاق افتاده است، حوزه‌هاي علميه، جامعه دانشگاهي و صاحب‌نظران تعليم و تربيت آن را تدوين کرده‌اند و در نهايت به تصويب شوراي‌ عالي انقلاب فرهنگي رسيد.
وي بيان داشت: سند برنامه درسي ملي، نقشه عمومي توليد کتاب و بسته‌هاي آموزشي را مشخص مي‌کند که ما چند هدف داريم که براي رسيدن به آن اهداف بلند، بايد اين سندها را اجرايي کنيم؛ در نتيجه اين سندها براي ما راهنماي عمل برنامه‌هاي آينده آموزش و پرورش هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان با بيان اينکه آنچه که ما امروز با آن مواجه هستيم اين است که بايد با اتکا به اين سندها و ايجاد پيوند بين آنها، تقويت هويت و امنيت ملي را در نظر بگيريم، گفت: بايد دانش‌آموزان‌مان را با توجه به نياز آينده، چشم‌انداز 20 ساله کشور، سياست راهبردي پيشرفت و عدالتي که رهبر معظم انقلاب ترسيم کرده‌اند، تربيت کنيم و با رفع نواقص و تأمين نيازهاي خود، محتاج ديگران نباشيم.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي اضافه کرد: البته يقيناً عطف توجه به نيمرخ روان‌شناختي دانش‌آموزان و ساحات اجتماعي خودمان در سال‌هاي آينده، باعث مي‌شود که برنامه‌ها از يک باز آفريني جديد تبعيت کند و آنچه را که در سال‌هاي قبل داشتيم و ديگر پاسخگوي نيازهاي توسعه يافته ما نيست، مجدداً مهندسي و بازتوليد کنيم تا کشور در سطح ملي و در سطح بين‌المللي توانايي رقابت با کشورهاي ديگر داشته باشد.
وي متذکر شد: به همين جهت است که در برنامه‌هاي درسي با در نظر گرفتن اين الگوها، دستگاه‌هاي ذي ربط، نهادهاي قانون‌گذار از حوزه مختلف کارشناسي و همچنين خانواده‌ها و کسان ديگري که نياز‌هاي اجتماعي را اعلام مي‌کنند، تجديد نظر مي‌شود؛ البته نيازهاي نسل امروز ما و حتي سليقه‌ها نيز متنوع شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان گفت: ما اين نيازها و سليقه‌ها را در چارچوب سياست کلان کشور باز طراحي مي‌کنيم تا هم بتوانيم به نيازهاي اساسي توجه کنيم و هم بتوانيم مسئوليت و مقبوليت را در نسل آينده دانش‌آموزان نسبت به برنامه‌ها ايجاد کنيم؛ البته استفاده از تجارب جهاني و تجارب موفق بين المللي در چهارچوب مصالح ملي که منطبق با اسناد بالادستي ما باشد، يک امکان و يک فرصت است؛ با ملاحظه اينکه ما آنچه را که خود داريم، نبايد از بيگانه تمنا کنيم.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي تصريح کرد: ما خودمان داراي فرهنگ قوي هستيم، ما مردم فرهيخته‌اي داشته و استعدادهاي نخبگاني بالايي را داريم. اينها سرمايه‌هاي ماست که بايد هنر به روز آوردن و نقد کردن اينها را داشته باشيم.
وي ادامه داد: در برنامه درسي ملي عمده توجه ما به همين هاست. تجربه‌هاي جهاني براي ما به عنوان مؤيد است نه مستند. اگر از تجربه‌ها بهره مي‌گيريم و يا تجربه‌هاي خود را با جهانيان در ميان مي‌گذاريم، نشان از اين دارد که در ارتباط جهاني فعال هستيم، اسلامي فکر مي‌کنيم و با مدل ايراني و اسلامي عمل مي‌کنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان با بيان اينکه بايد اين ارتباط جهاني متأثر از بينش اسلامي و روش ايراني باشد، افزود: نه اينکه حرف ديگران را بخواهيم ترجمه کنيم و با نسخه‌هاي ترجمه شده بخواهيم عمل کنيم.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي خاطر نشان کرد: ما خودمان داراي فرهنگ هستيم. يک دستگاه فکري و يک سامانه پالايش فکري داريم و آنچه مطلوب نظام ماست به آن عمل مي کنيم. اساسا امام(ره) به ما ياد داد که راهبرد حرکت ما در خلاف جهت حرکت دشمن باشد؛ ايشان با بياني ساده مي فرمود: «روزي بايد از خودمان نااميد و ناراحت باشيم که دشمنان ما را تأييد کنند».
وي اضافه کرد: اين سخن امام(ره)، يک سخن راهبردي و استراتژيک است يعني منافع ملي ما با منافع دشمنان‌مان نقطه اشتراکي ندارد که ما با آنها همسو شده و هم سو عمل کنيم؛ بلکه منافع ما با آنها متفاوت است. به عنوان يک راهبرد بايد حرکت ما در مسيري باشد که بتواند منافع ملي، جايگاه منطقه‌اي و رتبه بين‌المللي ما را در مسيري که بايد باشد حفظ کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان افزود: اين برنامه جديدي را که در آموزش و پرورش داريم و آن سند تحول و برنامه درسي ملي است، به اعتقاد من نوآوري‌هايي دارد که مي‌تواند براي ديگران نيز الهام بخش باشد؛ مخصوصاً در اين چند سال اخير که ما در حوزه برنامه درسي کار کرديم، هيأت‌هايي از کشورهاي خارجي در کشور ما حضور پيدا کردند يا ما با آنها گفت‌وگو کرديم، بسياري از آنچه که در برنامه درسي ملي ارايه کرديم مورد استقبال قرار گرفت.
*همه مؤلف‌هاي سند تحول اجرايي نشده است
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي گفت: آنها به ديده اعجاب مي‌نگريستند که در داخل ايران براي تعليم و تربيت چنين برنامه‌هايي داريم؛ البته ناگفته نماند که ما همه مؤلفه‌هاي سند تحول بنيادين را نتوانسته‌ايم به تمام و کمال اجرايي کنيم.
وي تصريح کرد: اين توصيه مشفقانه‌اي که رهبر معظم انقلاب فرمودند که بايد سند تحول اجرايي بشود و ما بايد در يک فرصت محدود اين را محقق کنيم، يک تذکر بجايي است. بايد حتما نظام تربيت معلمان را سامان جدي بدهيم که در آينده با مشکل مواجه نشويم و معلماني را تربيت کنيم که در تراز نظام جمهوري اسلامي و سند تحول باشد تا بتوانند اين دگرگوني و تحول محتوايي را در عرصه عمل تحقق ببخشند و در فرايند ياددهي ـ يادگيري و جريان تربيت آنها را به‌کار برند.
* بزرگنمايي يک فريم عکس، نقد سازنده و مثبت نيست
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان اظهار داشت: فضا و تجهيزات، آيين‌نامه‌ها و مقررات اداري نيز بايد در راستاي سند تحول باز طراحي و بازنويسي شوند تا بتوانيم آنها را اجرايي کنيم. گاهي برخي از دوستان نقدهايي دارندکه من ضمن استقبال از آن نقدها، معتقدم نقد کامل آن است که بتواند به همه ابعاد يک موضوع بپردازد؛ نقدهايي که از يک جريان تنها يک فريم عکس برمي‌دارند و آن را بزرگنمايي مي‌کنند، اين نقد، نقد سازنده يا نقد مثبت نيست.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي گفت: شما اگر يک فيلم سينمايي را ببينيد، فيلم يک مجموعه است که از ابتدا تا انتها بايد ديده شود تا بتوان آن را نقد کرد. اگر تقطيع شود، کل مجموعه قطعه قطعه مي‌شود و اگر ضعفي است، به کل مجموعه بر مي‌گردد وگرنه يک بخش يا يک قسمت از فيلم نمي‌تواند معرف و گوياي ارزش فيلم و فيلمساز باشد.
وي خاطر نشان کرد: گاهي در مواجهه، برخي دوستان اعلام مي‌کنند از کتاب درسي «يک بيت از شعري حذف شده» و آن را به سند 2030 ربط مي‌دهند. خب من عرض مي‌کنم دوستان! تحقيق کردن و جستجوکردن در کشور ما مانعي ندارد. به علاوه همه کتاب‌هاي درسي که در دسترس هستند، هيچ سند محرمانه‌اي در آموزش و پرورش وجود ندارد. شما مي‌آمديد مي‌پرسيديد که اين کتاب چاپ شده، چاپ چندم است؟ در چاپ اول هم آيا اين شعر بوده؟ از سال 91 که کتاب چاپ شده آيا غير از اين نحو بوده است؟
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان افزود: آيا اين متن همان متني نيست که در چاپ اول آمده؟، بله متني که 20 سال قبل در پايه اول آمده و 10 سال اين درس کلاً از فرايند آموزش و پرورش دور بوده است، حالا 6 سال است که در کتاب‌هاي درسي آمده، چرا اين را نمي‌گوييد؟
*منتقدان چرا از مطالب فراوان ايثار و شهادت در کتب درسي چيزي نمي‌گويند؟
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي تأکيد کرد: چرا نمي‌گوييد در اين چند سال در کتاب‌هاي درسي ذکر نام، خاطره، ياد گذشت و ايثارگري‌هاي شهدا آمده که قبلا نبوده است؟ مثلاً ياد شهيد باکري که درس مفصلي است و يا شهيد خرازي به عنوان «فرمانده دلها» که در کتاب‌هاي درسي آمده است. خوشحالم که مي‌بينم در اين راستا بسيج دانش‌آ‌موزان اصفهاني ضمن حضور بر مزار شهيد خرازي و قرائت فاتحه، ياد وي را گرامي مي‌دارند و ارزش‌هاي دفاع مقدس را براي دانش‌آموزان ما بصورت عيني و ملموس نشان مي‌دهند.
وي متذکر شد: کتاب درسي اين تاثير را دارد. در کتاب درسي ما شهيد چمران و شهداي هسته‌اي را داريم و از شهداي زن و دختر نام برديم. همه اين‌ها ارزش‌ها و گنجينه‌هاي ما هستند. کدام عاقلي مي‌تواند گنجينه‌هاي خود را ناديده بگيرد؟ کدام عاقلي از گنجينه‌هاي خود استفاده نمي‌کند؟ اينها پشتوانه هويت ملي و انقلابي و فراهم کننده امنيت ما هستند. در کتاب‌هاي درسي ياد و نام اين شهدا در اين چند سال اخير وارد شده‌اند و مورد بحث قرار گرفته‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان بيان داشت: اگر دوستي نقد مي‌کند که بحثي جابجا شده، چرا اينها را نمي‌گويد؟ انصاف حکم مي‌کند که برگردد و بگويد دست مؤلفان درد نکند.
*موضوع پل خيبر در کتب فني و حرفه‌اي
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي خاطر نشان کرد: چندين شهيد در کتاب‌هاي درسي در شکل‌ها و فرم‌هاي مختلف ارائه شده که قبلا نبوده است؛ حتي در شاخه فني و حرفه‌اي به بهانه آموختن صنعت پل، از پل خيبر نام برده شده و در دفاع مقدس از سنگرسازان بي سنگر ياد شده است. اينها ارزش‌هاي انقلابند؛ البته هيچ منتي ندارد.
وي تصريح کرد: پاسداشت ياد شهيد، برافراشته شدن پرچم جهاد و ايثار و شهادت است؛ به همين جهت است که دشمنان فشار مي‌آورند که در کشورهاي مختلف اسلامي، فرهنگ جهاد منسوخ و فراموش شود در ايران هم دوست دارند اين کار را بکنند، اما آموزش و پرورش ما متعهد به آرمان‌هاي شهيدان است؛ معتقد به منويات رهبري و متعهد به ميثاقي است که با امام راحل(ره) دارد. نسل انقلاب ما هرگز فراموش نمي‌کند و اجازه نمي‌دهد که نام شهيدان نام ايثارگران به فراموشي سپرده شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان افزود: وصيت‌نامه سياسي الهي امام راحل(ره) نصب‌العين ما هست که فرمود «اگر مي‌خواهيد اين کشور آسيب نبيند بايد پشتيبان ولايت فقيه باشيد»؛ اگر مي‌خواهيد اين انقلاب بماند بايد مواظبت کنيد که نامحرمان بر اين انقلاب حاکم نشوند. ما بايد از توانايي‌هاي کشورمان از و کارآمدي نظام بگوييم؛ در حالي که دشمن مي‌خواهد آيه يأس بخواند و بگويد آموزش و پرورش شما چنين شد، صنعت چنان شد و نظام چنين شد. هر آنچه هست و نيست را ناکارآمد و کم اهميت معرفي کند و به نظام تهمت و افترا ببندد. چرا برخي از دوستان ما در آن مدار حرکت مي‌کنند؟!
*منکر اشکال در کتاب‌هاي درسي نيستم
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي تأکيد کرد: اعتقادم اين است که در کتاب درسي حتماً اشکال وجود دارد؛ چرا که هيچ يک از نويسندگان کتاب‌هاي درسي معصوم نبوده و عالم بالغيب هم نيستند، در حد فهم و برداشت خودشان کار را انجام داده‌اند، اما اصلاح، نقد و يادآوري ضعف‌ها به‌صورت مشفقانه و منصفانه بايد باشد.
وي بيان داشت: هر کس بخواهد ناکارآمدي، اشکال و ضعف را رندانه ماست مالي کند، اين نشانه حماقت است، اما هر کس بخواهد ضعف را بزرگ کند، دل دشمن را شاد کند، اين نشانه خيانت است. رسالت يک شخص انقلابي اين است که اگر ضعفي را مي‌بيند مشققانه و مصلحانه آن را اصلاح کند و يادآور شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان عنوان کرد: آن کسي که در يک عکس، يک تصوير نامناسبي که با چشم غيرمسلح ديده نمي‌شود و شما صد بار هم نگاه کنيد، چشم تشخيص نمي‌دهد تصوير چيست مگر آنکه چندين بار آن را با ذره‌بين بزرگش کنيد تا خطاها براي شما معلوم شود، مي‌رود آن را پيدا مي‌کند در حالي‌که دانش‌آموز ما متوجه نيست و آن را در بوق و کرنا مي‌کند، آيا مصداق اشاعه فحشا نيست؟ که قرآن کريم ما را از آن برحذر داشته است؟ آيا اين نگاه مصلحانه است؟ نگاه اصول گرايانه است؟ در حالي‌که در آغاز سال تحصيلي برخي از دوستاني که متوجه شده بودند، تذکر دادند.
*بخشي از متن‌هاي کتب درسي اصلاح مي‌شود
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي گفت: به دليل اينکه، اين کتاب آزمايشي منتشر شده است، براي سال آينده که منتشر مي‌شود نه اين عکس و نه اين متن، بلکه بخشي از متن‌هاي ديگر نيز اصلاح مي‌شود. ما مي‌خواهيم به دانش‌آموزان بگوييم بچه‌ها براي شما چنين دام‌هايي گسترده‌اند، حرکت ما در سواد رسانه‌اي يک حرکت واکسيناسيوني است. ما بايد بگوييم که بي بي سي يک خبر را چگونه منتشر مي‌کند، صداي امريکا همان خبر را چگونه بيان کرده و صداي جمهوري اسلامي خبر را چگونه منتشر مي‌کند ما اين سه صدا و خبر را براي دانش‌آموز مقايسه مي‌کنيم.
وي متذکر شد: توليد اطلاعات مي‌کنند و اينکه چگونه خبرهاي کذب خودشان را داخل يک خبر درست به خورد مردم داده و چطور تاثيرگذاري مي‌کنند. دانش‌آموزان ما بايد بدانند اين تصويري که روي بدن آنها نقش بسته است، خالکوبي نيست که بدن خودشان را به سوزن و جراح بسپارند؛ بلکه شابلون است، نقاشي و برچسب است. کساني که از شهرت ورزشي يا هنري برخوردارند، از شهرت خود براي تبليغ کالايي استفاده مي‌کنند و بعد کنار مي‌کشند. آنها مسئوليت ندارند، بلکه بنگاه‌ها و کمپاني‌هايي هستند که اينها را اداره مي‌کنند. دانش‌آموزان ما بايد بدانند که اين «آقاي قهرمان جهاني فوتبال» خودش را تا حد يک «تبليغات‌چي» پايين آورده است و کالاهايي که توليد مي‌شود را تبليغ مي‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان يادآور شد: بالاخره وارد فضاي مجازي شديم. اگر بعضي فکر مي‌کنند دانش‌آموزان ما از هيچ چيز خبر ندارند، معلوم مي‌شود خودشان از همه چيز بي‌خبرند. دانش‌آموزان ما نجيب هستند؛ چيزهايي را که مي‌دانند به روي خودشان نمي‌آورند و ما هم دوست نداريم خداي ناکرده حيا زدايي شود، اما از اين طرف احمقانه است کسي به آن فکر نکند.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ ريزي آموزشي افزود: بايد دانش‌آموزان را قبل از آنکه ديگران به سراغ‌شان بيايند و براي آنها توليد محتوا کنند، با فناوري‌هاي جديد، براي آنها محتوا توليد کرده و به تربيت‌شان مبادرت کنيم.
وي ادامه داد: جامعه امروز را نمي‌توان با نسخه‌هاي ديروز و جامعه فردا را با مدل‌هاي امروزي نمي‌توان اداره کرد. مقام معظم رهبري با تيز بيني و شفافيت مي‌فرمايند «چشم انداز بيست ساله»؛ يعني ايشان متوجه‌اند که نبايد براي امروز کار کنيم بلکه بايد 20 سال آينده کشور را ديد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان ابراز داشت: ما دشمناني داريم که خيلي بي رحم هستند، دشمناني که از کوچکترين فرصت‌ها و کمترين بهانه‌ها به نفع خودشان استفاده مي‌کنند. حال چرا آينده نگري نمي‌کنيم؟ منتقدين رسانه‌اي بايد خيلي هوشيارتر از اين باشند.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌‌ريزي آموزشي تصريح کرد: رسانه‌ها نبايد در زمين دشمن بازي کنند. نهاد آموزش و پرورش به اعتقاد من نهادي است که امر خودش را از رهبري مي‌گيرد و معلمان ما و به ضرس قاطع اکثريت‌شان گوش به فرمان رهبري هستند و بسياري از نواقص برنامه آموزشي و کتاب‌هاي درسي را که الان هم هست، جبران مي‌کنند.
وي اضافه کرد: بين کتاب درسي رسمي و کتاب غير رسمي تفاوت وجود دارد؛ کتاب غير رسمي آن است که مولفي بر اساس علاقه خود کتابي نوشته است. بين کتاب کمک آموزشي و کتاب درسي نيز بايد تفاوت قائل شد؛ در عين حال کتاب چه از سوي مرکز دولتي و يا غير دولتي اگر بخواهد وارد مدرسه شود، بايد مجوز بگيرد. ما بايد مواظبت کنيم آينده کشور را با تصميم‌گيري و يا با علاقه مندي‌هاي سياسي جهان کنوني آميخته نکنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان افزود: دولت‌ها هميشه در حال آمد و شد هستند، 4 سال يک دولت و 4 سال بعد دولتي ديگر؛ سياست‌ها و روش‌هاي اجرايي متفاوت است، اما آنچه در جمهوري اسلامي ثابت است اصول حاکم بر جمهوري اسلامي است. هيچ دولتي نمي‌تواند اصول حاکم بر جمهوري اسلامي را ناديده بگيرد. بايد مدافع اصول باشيم، ولي در تفاوت سليقه‌ها مي‌توان بحث و گفت‌وگو کرد، البته در اصول وحدت رويه لازم است.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌‌ريزي آموزشي خاطر نشان کرد: معتقديم آموزش و پرورش تا به حال مخصوصا در اين سال‌هاي اخير بعد از تصويب سند تحول بنيادين و برنامه درسي ملي ثابت کرده است خواسته‌اش تقويت ارزش‌ها، هويت اسلامي، ايراني و انقلابي بوده است و هم افزايي ملي در جهت اقتدار و امنيت ملي، هميشه سرلوحه کتاب‌هاي درسي بوده است.
وي بيان داشت: در آينده نزديک از برخي کتاب‌هاي جديد التأليف رونمايي خواهيم کرد. از ارزش‌ها، کوتاه نمي‌آييم تا دشمن هم نااميد شود. با نسخه دشمن، نه شهادت را و نه فهميده را حذف مي‌کنيم. نه فرهنگ ايثار و شهادت کمرنگ مي‌شود و نه مبارزه و جهاد را تا اهتزاز کامل پرچم «لا اله الا الله» بر بام جهان کنار مي‌گذاريم؛ بلکه تلاش مي‌کنيم نسلي را تربيت کنيم که اين نسل بتواند دولت جهاني و عدالت گستر و صلح آفرين مهدوي را دنبال کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم

ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر از ضرب و شتم یک جوان باغیرت کاشمری در دفاع از سه دختر نوجوان خبر داد و گفت: این جوان کاشمری که با ضربه چاقو مجروح شده در بیمارستان بستری است.

سید مصطفی قریشی یزدی در گفت و گو با ایسنا در خصوص این واقعه به ایسنا گفت: شب گذشته هفتم اردیبهشت‌ماه همزمان با شب سالگرد شهادت حمیدرضا الداغی شهید غیرت، یک جوان باغیرت کاشمری وقتی مشاهده می‌کند که راکبان یک موتور سیکلت برای سه دختر نوجوان که در حال عبور هستند ایجاد مزاحمت کرده‌اند در راستای وظیفه انسانی و نهی از منکر به این افراد تذکر لسانی می‌دهد.

وی با بیان اینکه راکبان موتور سیکلتی که برای این سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند حال خوشی هم نداشته‌اند، اظهار کرد: این جوان با غیرت به جهت وظیفه انسانی و نهی از منکر لسانی به آنها تذکر می‌دهد که دست از کارشان بردارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر گفت: با توجه به اینکه حال این افراد مساعد نبود از موتور سیکت پیاده شده و پس از درگیری یک ضربه چاقو به وی وارد می‌کنند که در نهایت با چاقویی که به گردن این جوان وارد می‌شود وی را مجروح می‌کنند.

وی بیان کرد: بلافاصله این جوان توسط نیروهای مردمی به بیمارستان منتقل می‌شود و دو ضارب نیز توسط عوامل مردمی حاضر در صحنه دستگیر و تحویل عوامل گشت ۱۱۰ داده می‌شوند.

قریشی یزدی با بیان اینکه فرماندار شهرستان از همان لحظه اولیه گزارش حادثه دستورات لازم را به مسئولان حوزه بهداشت و درمان برای رسیدگی به وضعیت حال این جوان صادر کردند، خاطرنشان کرد: بلافاصله عمل جراحی انجام می‌شود و بحمدالله اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

وی با اعلام اینکه پرونده متهمین در حال انجام سیر مراحل قانونی است، ادامه داد: این جوان که در پی حمایت از سه دختر دچار حادثه شده یک شهروند عادی بوده و فقط در پی وظیفه انسانی خودش این اقدام را انجام داده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر تاکید کرد: ستاد حمایت از تمامی شهروندان که در مسیر تذکر لسانی و اهتمام به محیط پیرامونی خود دچار حادثه می‌شوند را وظیفه ذاتی خودش می‌داند و قطعاً با دستورات قاطع دادستان شهرستان با این برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ریاست شبکه بهداشت و درمان در لحظات اولیه بر بالین بیمار حاضر و ضمن عیادت، از پدر و مادر ایشان به خاطر تربیت فرزندی با غیرت تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.