Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: اگر از فاصله سه متری، داخل خودرو قابل مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و قابل اعمال قانون است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی‌اصغر مهری ضمن اعلام شرایط استفاده از شیشه‌های دودی در خودروها، اظهار داشت: طبق کد تخلفاتی 2114 جدول تخلفات رانندگی، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل تشخیص نباشند، تخلف محسوب شده و برای آنها در جاده‌ها و مراکز استان‌ها مبلغ 50 هزار تومان و در سایر شهرها مبلغ 30 هزار تومان جریمه منظور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهری با بیان اینکه هیچ‌کدام از خودروهای داخل، با شیشه دودی تولید نمی‌شود، افزود: خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه‌های فتوکرومیک هستند که همانند عینک‌های فتوکروم عمل می‌کنند از این رو مغایرتی با ضوابط ندارند.
وی ادامه داد: برخی رانندگان اقدام به نصب برچسب‌های دودی بر روی شیشه‌های خودرو می‌کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب؛ مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می‌شود.
معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودروها وجود ندارد، پلیس در بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های خود اعلام کرده است؛ اگر از فاصله سه متری به تشخیص ماموران پلیس راهور، داخل خودرو‌(راننده و سرنشین آن) قابل مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و قابل اعمال قانون است.
وی افزود: در این رابطه علاوه بر راننده با نصابان برچسب غیرمجاز نیز از طریق ادارات نظارت بر اماکن برخورد خواهد شد؛ همچنین در مراکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیرمجاز، شماره‌گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.سرهنگ مهری درباره شرایط استفاده از شیشه‌های دودی در خودروها، گفت: اشخاصی که طبق مجوزهای پزشکی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، میزان غلظت آن در کمیسیون‌های فنی و پزشکی پلیس راهور قابل تجویز است بنابراین مکاتبات لازم با مراجع ذی‌ربط انجام شده تا شرایط استاندارد و میزان غلظت شیشه‌های وسایل نقلیه و نیز احیاناً اشخاصی را که بنا به دلایلی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، مشخص کنند تا طبق آن، به طور یکسان اقدام شود.
آمایش تابلوهای راهنمایی و رانندگی
رئیس پلیس ترافیک شهری با اشاره به آمایش تابلوهای راهنمایی و رانندگی گفت: در سال جدید، بعضی تابلوهای حمل با جرثقیل و توقف ممنوع، طبق دستورالعملی که به کل کشور ابلاغ شده، جا‌به‌جا شده‌اند.
به گزارش سایت راهور، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: به طور مثال تابلوهای توقف ممنوع و حمل با جرثقیل که مقابل تکایا و مساجد و حسینیه‌ها بودند، جمع‌آوری شدند؛ در سطح شهر هیچ مسجدی نمی‌بینید که جلوی آن تابلوی حمل با جرثقیل نصب شده باشد.
وی در پاسخ به اینکه نبودن این تابلوها جلوی مساجد و تکایا باعث ترافیک در آن محدوده نمی‌شود، گفت: فقط زمان اقامه نماز، پارک خودرو جلوی در مساجد و تکایا آزاد است و در غیر این صورت عوامل پلیس راهور برخورد خواهند داشت.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،رئیس پلیس راه بم _ زاهدان گفت: یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پایه شبکه برق در محل پارکینگ استقبال، ورودی شهر بم به سمت بلوار خلیج فارس برخورد کرد.

سروان نعیم مفلحی افزود: دربرخورد این خودروی سواری دو نفرکشته و چهار مجروح بر جای گذاشت.

وی با اشاره به مجروحیت چهار و مرگ دو نفر(مادر و فرزند خردسالش) در این حادثه رانندگی، گفت: علت حادثه عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده است.

 رئیس پلیس راه بم_ زاهدان به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده‌ای نباشیم.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند