Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


وزیرنفت گفته بود:«تولید بنزین در ستاره خلیج‌فارس در حال انجام است وتازمانی که مطمئن نشویم تولید به طورمستمرانجام می‌شود، افتتاحی انجام نمی شود»؛ با این وجود تولیدبنزین آن درحال حاضرصفراست.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، ۴۳ روز از یکشنبه ای که نخستین فاز پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با حضور رییس جمهوری، وزیر نفت و سایر مسوولین ذی ربط افتتاح شد، می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ اردیبهشت سال جاری بود که خبر افتتاح فاز نخست این پالایشگاه روی خروجی خبرگزاری های کشور قرار گرفت. این رخداد در حالی بود که بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی (IPF)در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت تکمیل این فاز از پالایشگاه ستاره خلیج فارس موکدا اعلام کرد که «تا زمانی که تولید پایدار و مستمر بنزین در این پالایشگاه انجام نشود، افتتاحی رخ نمی دهد چرا که دولت تدبیر و امید نیازی به افتتاح نمایشی ندارد.»

از گفته وزیر نفت می توان برداشت کرد که افتتاح فاز نخست ستاره خلیج فارس به معنای آن است کهبنزین (فارغ از نوع یورو ۴ بودن آن) به طور مستمر در حال تولید است و ۱۲ میلیون لیتر به طور روزانه به سبد تولیدی بنزین داخلی اضافه می شود و به این ترتیب یک گام به خودکفایی کامل نزدیک می شویم.

البته بگذریم از اینکه در دوران پیش از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کلید خوردن هر یک از پروژه های نفتی تبدیل به دستاویزی برای هر یک از جریان های سیاسی شده بود تا با تلاش هر چه بیشتر آن را پای خود بنویسند. چرا که بدیهی است که طراحی و انجام هر یک از پروژه های عمرانی به ویژه در صنعت نفت را نمی توان به پای شخص یا دولت خاصی نوشت چرا که به لحاظ فنی و مهندسی هر یک از طرح ها متشکل از زنجیره به هم تنیده ای از طراحی تا ساخت است که هر قطعه از آن با تلاش عده ای ساخته شده است.

سال آینده در تولید بنزین خودکفا می شویم!

در ۲۲ اسفند ماه سال ۹۴ زنگنه در نشست خبری از آزاد شدن تجهیزات بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی ایرانتوسط زیمنس آلمان خبر داد و گفت: با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس، سال آینده از واردات بنزین خودکفا می شویم.

او همچنین در تاریخ ۲ اردیبهشت سال جاری در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) به خبرنگار مهر گفته بود: تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در حال انجام است و تا زمانی که مطمئن نشویم که تولید بنزین به طور مستمر انجام می‌شود، افتتاحی انجام نمی‌گیرد.

این گفته وزیر نفت در حالی مطرح می شود که بر اساس گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، میزان تولید بنزین در ابر پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس همچنان صفر است. این یعنی همچنان به واردات میانگین ۱۲ میلیون لیتری بنزین در روز وابسته هستیم. از طرفی چه اهمیتی دارد که چه کسی دم از خودکفایی در تولید بنزین می زند!؟ بی شک تک تک مسوولین از سطح وزارت تا خردترین ها در طراحی، ساخت و بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس سهیم هستند و نمی توان تلاش های انجام شده را که در طول زمان و به صورت خرد انجام شده به پای یک شخص یا دولت خاص نوشت چرا که پرواضح است که هر بخش از این پروژه همانند حلقه های زنجیری در هم تنیده شده و به یکدیگر وابسته است.

اما آنچه جای خالی آن احساس می شود تولید ۱۲ میلیون لیتری بنزین ستاره خلیج فارس در روز است که توضیح بیشتر و شفاف سازی عمیق تری را از سوی نهادهای ذی ربط می طلبد. در تصویر زیر که نمایی از گزارش شرکت ملی پالایش و پخش است به وضوح میبینیم که سهم تولیدی پالایشگاه ستارهخلیج فارس در سبد تولید بنزین داخلی صفر است.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اعلام روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی درخصوص مباحث اخیر پیرامون تغییر نام تیم استقلال، گفت: کنسرسیومی از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ۸۵ درصد سهام شرکت استقلال ایران را خریداری کرده و این موجب مسرت و افتخار ماست که در کنار هواداران پرشمار این تیم، انشالله به تعالی این تیم و ورزش کشور بویژه در عرصه‌های بین‌المللی کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در خصوص تغییر نام شرکت استقلال ایران مباحثی در جریان است و این رویه در هلدینگ خلیج فارس وجود دارد که شرکت‌های تابعه، پسوند خلیج فارس را داشته باشند، منتها اولویت اول ما حفظ نام استقلال ایران برای این شرکت است و تمام تلاش خود را در این راستا می‌کنیم، اما در صورتی که مراجع ذیصلاح بر حذف پسوند ایران اصرار داشته باشند با هماهنگی با وزارت ورزش و طبق قانون تجارت و ضوابط حاکم بر شرکت‌های بورسی درباره تغییر پسوند شرکت استقلال ایران اقدام خواهیم کرد.

علی عسکری خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما برای موفقیت استقلال است و این نام زیبا بر روی تیم استقلال برقرار خواهد ماند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904386

دیگر خبرها

  • عرضه بیش از ۲۴ محصول متنوع پالایشگاه آبادان در بورس
  • پالایشگاه آبادان در بورس انرژی مقام اول را کسب کرد/ تولید ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در سال ۱۴۰۲
  • تولید ۱۵ میلیون لیتری بنزین در پالایشگاه آبادان
  • طرح ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه آبادان در دستور کار
  • استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت