Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سيدخليل سجادپور- همزمان با شناسايي آخرين قرباني پرونده «خرچنگ هاي سياه» در مشهد، معاون دادستان از اتهام «افساد في الارض» براي متهمان اين پرونده خبر داد.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، قاضي حسن حيدري با تاکيد بر اين که بسياري از محتويات اين پرونده محرمانه است و به طور ويژه به آن رسيدگي خواهد شد، در گفت و گوي اختصاصي با خراسان گفت: پس از آن که چهارمين و پنجمين متهم پرونده «خرچنگ هاي سياه» با صدور دستورات ويژه قضايي و تلاش گسترده کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي دستگير شدند، تحقيقات از آنان آغاز و مشخص شد که اعضاي اين باند خطرناک چندين ساعت قبل از دستگيري، زن جواني را به باغي در منطقه گلمکان کشانده و5 نفري، اقدامات مجرمانه خود را انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اين مقام قضايي با اشاره به اعترافات صريح 2 متهم ديگر پرونده گفت: با توجه به اين که جميع اقدامات مجرمانه اعضاي اين باند که موجي از وحشت را در شهر ايجاد کرده بودند از مصاديق «محارب» در قانون به شمار مي رود بنابراين در حال تفهيم اتهام «افساد في الارض» به متهمان هستيم. قاضي حيدري تصريح کرد: اين در حالي است که متهمان پرونده با اتهامات سنگين ديگري نيز روبه رو هستند که برخي از اين اتهامات بايد در دادگاه هاي کيفري يک رسيدگي شود.


وي در عين حال تلاش براي تقويت اعتقادات مذهبي در خانواده ها وجوانان را عامل مهمي در پيشگيري از اين گونه جرايم عنوان کرد و افزود: بسياري از مسئولان فرهنگي در کشور بايد در اين زمينه همت کنند.
قاضي حيدري همچنين با اشاره به صدور دستورات ويژه اي از سوي دادستان مرکز خراسان رضوي براي رسيدگي سريع و دقيق به اين پرونده، خاطرنشان کرد: دستور درج بدون پوشش چهره متهمان صادر شده است تا چنانچه افراد ديگري قرباني نيات و اهداف شيطاني اعضاي اين باند خطرناک شده اند و به دليل حفظ آبرو يا ترس شکايتي را مطرح نکرده اند، براي پيگيري موضوع و شناسايي متهمان به دايره جرايم مهم اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي واقع در منطقه رضاشهر مشهد مراجعه کنند.

شکايت آخرين قرباني
گزارش خراسان حاکي است: زن جواني که آخرين طعمه «خرچنگ هاي سياه» بود نيز با راهنمايي هاي سرهنگ «حميد رزمخواه» (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) و با تلاش کارآگاهان اداره جنايي شناسايي شد. اين زن که پس از افتادن به دام «خرچنگ هاي سياه» شکايتي را در کلانتري نجفي مشهد مطرح کرده بود، با مراجعه به پليس آگاهي، 5 متهم اين پرونده را شناسايي کرد و گفت: آن ها نه تنها بي رحمانه مرا با تهديد به مرگ ربودند و با چشماني بسته به داخل اتاقي در يک باغ انداختند بلکه براي آزار بيشتر مرا مسخره مي کردند و شکلک در مي آوردند.بنابر گزارش خراسان، ادامه تحقيقات پليس آگاهي درباره آخرين قرباني خرچنگ هاي سياه نشان داد که 2 تن از متهمان با شگرد قبلي و در ساعت 18:30 سيزدهم خرداد زن جوان را از منطقه هاشميه سوار پرايد «شيشه دودي» کرده اند و سپس با تهديد به مرگ به وسيله شوکر و چاقو او را به باغي در اطراف منطقه گلمکان کشانده اند. بررسي هاي پليس بيانگر آن است که آنان با 2 تن ديگر از همدستانشان هماهنگ کرده و نفر پنجم نيز به آنان ملحق شده است. «خرچنگ هاي سياه» زن جوان را که با چشمان بسته داخل اتاق انداخته بودند، مورد آزار قرار دادند و پس از سرقت طلاها و همچنين برداشت 35 هزار تومان از کارت عابر بانکش، وي را به مشهد باز گردانده و رها کرده اند.تحقيقات بيشتر درباره پرونده «خرچنگ هاي سياه»در حالي ادامه دارد که آنان اعمال مجرمانه خود را از مدتي قبل در مشهد آغاز کرده بودند و مشخص نيست چند نفر طعمه نيات شيطاني متهمان شده اند اما تاکنون 6 نفر از زنان و دختران، آن ها را شناسايي کرده اند.

در همين حال تعدادي از شهروندان در تماس با خراسان ضمن قدرداني از مقامات قضايي و انتظامي براي دستگيري خرچنگ هاي سياه خواستار تقويت نظارت بر خودروهاي کرايه اي شدند. آنان ابراز داشتند چرا برخي از افراد مجرد پرونده به عنوان راننده در تاکسي تلفني فعاليت مي کردند و يا متصديان مربوطه تابلوي تاکسي تلفني را پس از پايان کار آنان، تحويل نگرفته اند تا آنان نيز از اعتماد مردم اين گونه سوءاستفاده نکنند.
خراسان
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز

اسپانیا در سایه اتهامات فساد مالی علیه همسر نخست وزیر این کشور در معرض خطر بحران دولتی بعد از کناره گیری احتمالی نخست وزیر قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اس ار اف سوئیس در مطلبی نوشت: افکار تحسین برانگیز پدرو سانچز برای استعفا از نخست وزیری در سایه تحولات داخلی سوالاتی را در این کشور ایجاد کرده است.

"پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در نامه‌ای که در سرویس پیام کوتاه X منتشر شد، اعلام کرد که برای بررسی استعفای خود، کار رسمی خود را برای چند روز به حالت تعلیق در می آورد. دادگاه منطقه‌ای مادرید قبلاً تحقیقات مقدماتی علیه بگونیا گومز، همسرش را به اتهام فساد مالی اعلام کرده بود. این سوسیالیست 52 ساله همه انتصابات خود را لغو کرد و از حملات جدی اردوگاه جناح راست علیه او و همسرش که سه سال از او کوچکتر است انتقاد کرد. این شکایت از اتحادیه «مانوس لیمپیاس» («دست‌های پاک») است که به مبارزه با فساد متعهد است و از اهداف جناح راست حمایت می‌کند.

سانچز سوسیالیست از ژوئن 2018 نخست وزیر اسپانیا است. از ژوئیه 2023، او یک دولت اقلیت تحت حمایت احزاب منطقه ای را رهبری می‌کند. او می خواهد روز دوشنبه اعلام کند که آیا در سمت خود باقی خواهد ماند یا خیر.

این بیانیه نخست وزیر همه اسپانیا را شگفت زده کرد و واکنش های متفاوتی را برانگیخت. جولیا ماخر، یک روزنامه نگار در بارسلونا در این باره گفت: همکاران حزب سوسیالیست از "ناراحتی مطلق" و "شوک" صحبت کردند. چند ده تن از هواداران در مقابل مقر حزب تجمع کردند تا حمایت خود را از سانچز نشان دهند. حزب محافظه کار خلق PP، بزرگترین حزب اپوزیسیون، نخست وزیر را متهم کرد که خود را قربانی نشان می دهد و تنها می خواهد رای دهندگان خود را قطبی و بسیج کند. به گفته وی رفتار سانچز "کودکانه و خودشیفته" بود.

این پرونده توسط کارشناسان حقوقی اسپانیایی از نظر حقوقی نسبتاً ضعیف ارزیابی می شود. بگونا گومز متهم است که از نفوذ خود به عنوان همسر نخست وزیر برای کمک به شرکت ها برای دریافت پول عمومی استفاده کرده است. مقالاتی از رسانه های آنلاین اسپانیایی و راستگراتر به عنوان مدرک ذکر شده است. از جمله صحبت از توصیه نامه‌ای است که گومز برای یک شرکت صادر کرده است. اکنون دادگاه تحقیقاتی مادرید تحقیقات اولیه را آغاز کرده و تا کنون نویسندگان مقالات را به عنوان شاهد احضار کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا پرونده کیفری باز خواهد شد یا خیر.

در ادامه این مطلب آمده است: هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در روز دوشنبه، پنج روز پس از اعلام این خبر، چه اتفاقی خواهد افتاد. روزنامه نگار ماچر تخمین می زند که پنج روز در سیاست زمان زیادی برای اعلام بازگشت به کار است. در صورت کناره گیری سانچز، پادشاه باید نامزدی جدیدی را به پارلمان پیشنهاد کند یا معاون سانچز می تواند تا زمان برگزاری انتخابات جدید مسئولیت را بر عهده بگیرد. این امر تا یک سال پس از آخرین انتخابات ممکن نخواهد بود. این هم بعید نیست که سانچز روز دوشنبه از پارلمان درخواست رای اعتماد کند، که با این حال این یک مانور بسیار تاکتیکی خواهد بود.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، با توجه به اتهامات فساد علیه بگونیا گومز، همسرش، در حال بررسی استعفای خود است.

نخست وزیر سوسیال دموکرات اسپانیا شامگاه چهارشنبه در پلت‌فرم ایکس نوشت: من باید کمی درنگ کنم و فکر کنم.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز، همسر نخست وزیر اسپانیا به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک‌های مالی کرونا متهم شده است.

سانچز و گومز از سال 2006 ازدواج کرده‌اند و دو دختر دارند. همسر نخست وزیر اسپانیا کارشناس بازاریابی است که از جمله در بانک‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کار کرده است.

در نامه سانچز آمده است که جناح راست و راست افراطی او را با هر وسیله ممکن مورد آزار و اذیت قرار دادند. وی افزود: من باید فوراً به این سؤال پاسخ دهم؛ آیا با وجود باتلاقی که جناح راست و راست افراطی در تلاش برای سیاست‌گذاری ایجاد کرده‌اند آیا ادامه کار ارزشش را دارد؟

کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز