Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح افزا تاکید کرد: چرا ما باید آمار فقرا، اشتغال زنان، آب ها، معادن، ذخایر و فرهنگ خود را به سازمان ملل بدهیم؟ اگر سازمان های بین الملل دوست مردم بودند، عربستان متولی حقوق بشر آن نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشته روح افزا در گفتگو با ناب نیوز در خصوص سند 2030 و انتقادات وارد به آن با اشاره به اینکه این سند به دنبال برابری جنسیتی است، گفت: بحث های دیگر این سند در خصوص محیط زیست و تغییر اقلیم است که سند پاریس در راستای آن نوشته شده است و همچنین آمار معادن، چاه های نفت و گاز کشور باید ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند 2030 به دنبال تغییر در جهان با ابزار برابری جنسیتی است

عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده ابراز کرد: کل این سند به دنبال تغییر و تحول در جهان و به ویژه در خصوص مهدکودک ها با ابزار برابری جنسیتی است.

وی تصریح کرد: به طور کلی مطابق این سند که امضا یا تایید شده، ما باید آمار آب ها، معادن و میزان نفتی که می خواهیم بفروشیم، با سازمان های زیر مجموعه سازمان ملل مانند فائو، who، یونسکو و یونیسف هماهنگ شویم و سالانه با آنها در ارتباط باشیم.

روح افزا با اشاره به اینکه آرمان شماره یک این سند در خصوص رفع فقر و نابرابری است، عنوان کرد: اسم وشعار آرمان ها خوب است، اما 169 بند اجرایی دارد که در آنها مسائل زیادی وجود دارد؛ اگر سازمان های بین المللی واقعا توانمندی دارند که فقر را رفع کنند، به سمت کشورهایی بروند که واقعا فقیر هستند.

اگر سازمان ملل دوست مردم بود، عربستان متولی حقوق بشر آن نمی شد

این فعال حوزه زنان با انتقاد از اینکه چرا ما باید آمار فقرا، اشتغال زنان، آب ها، معادن، ذخایر و فرهنگ خود را به سازمان ملل بدهیم، اظهار داشت: اگر سازمان های بین الملل دوست مردم بودند، عربستان متولی حقوق بشر آن نبود؛ اگر این سازمان ها توانمند بودند، هیچ گرسنه ای در دنیا نبود و وضعیت یمن، فلسطین، عراق، سوریه و صدها کشور دیگر این نبود.

وی با بیان اینکه جریان حقوق بشری و سازمان ملل ابزاری برای جلو بردن اهداف آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: ما تنها زمانی در این سازمان ها جا داریم که قبول کنیم به آنها آمار دهیم؛

روح افزا بیان کرد: مسئله دیگری که در این سند مطرح است نظارت دستگاه های ناظر این سازمان بر عملکرد ماست؛ یعنی نه تنها باید آمار منابع خود را به آنها بدهیم بلکه نظارت می کنند که اعمال خواسته شده را درست انجام داده ایم یا خیر.

چرا باید آمار منابع داخلی خود را به سازمان ملل بدهیم/ برخی موارد ذکر شده در سند 2030 مارا تبدیل به برده های فکری و مالی می کند

عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به بحث آموزشی، برابری جنسیتی وهمچنین کاهش جمعیت مطرح شده در سند 2030 یادآور شد: ما یک کشور اسلامی مقتدر هستیم و مانند عربستان سعودی برده نیستیم؛ اینکه در انتخابات آمریکا در همه مراحل از ایران نام برده می شد تا رای بیاورند، نشان دهنده قدرت و توانمندی کشور ماست.

وی تاکید کرد: ایران کشوری است که منطقه خاورمیانه به واسطه آن دارای امنیت است، همچنین منابع زیادی داریم و به واسطه اسلامی بودنمان در منطقه و جهان اقتدار داریم، در حالیکه در سند 2030 تمام این موارد باید تحت نظارت سازمان ملل قرار گیرد.

این کارشناس مسائل فرهنگی با انتقاد از اینکه برخی می گویند مگر ما از افغانستان در این زمینه کمتریم که سند 2030 را اجرا نکنیم، تصریح کرد: ما چون افغانستان نیستیم، حاضرنیستیم آمار دهیم؛ نظارت سازمان های بین المللی هم به درد ما نمی خورد و این ماهستیم که باید آنها را نظارت کرده و روش صحیح زندگی را به آنها آموزش دهیم.

روح افزا با بیان اینکه ما در کشور سبک درست زندگی ایرانی و مطابق با اهل بیت را داریم، مطرح کرد: برخی موارد سند با دین، اسناد بالادستی و عرف ما مغایرت دارد و مارا تبدیل به برده های مالی و فکری کرده و زیر دست کشورهای سازمان ملل و آمریکا می برد.

عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده گفت: در دکترین امنیت آمریکا ذکر شده با همکاری این سازمان ها می توان در کشورها نفوذ کرده و برآنها سلطه پیدا کرد؛ آنها در سند توسعه اداری که از سال 2000 تا 2015 در کشور ما اجرا کردند، در مواردی موفق شدند که یکی از آنها کاهش جمعیت بود که نرخ جمعیت را به صفر رساندند.

سازمان های بین المللی به جای سند 2030، دوستی خود را ثابت کنند/ ارائه آمار به سازمان ملل و پذیرفتن نظارت آنها بر عملکرد ایران نوعی بردگی است

این فعال حوزه زنان با تاکید بر اینکه این سازمان ها دوست ما نیستند بلکه به منابع ما چشم دارند، ابراز کرد: سازمان های بین الملل به جای سند 2030، دوستی خود را ثابت کنند و مشکل بحرین، کشورهای سنی و سوریه را حل کنند؛ هیچ سازمان مدعی حقوق بشری در دنیا نسبت به کشته شدن حجاج در مکه واکنش نشان نداد.

روح افزا تشریح کرد: اینکه لازم است به سازمان ملل آمار ارائه دهیم یاآنها بر کار ما نظارت کنند به معنی بردگی است؛ ما انقلاب کردیم تا تحت نظارت بیگانگان نباشیم حالا تحت عنوان یک سند مخفی این اتفاق رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه از اولین کسانی بودم که متوجه نوشته شدن سند و انجام کارهای اجرایی آن شدیم، خاطرنشان کرد: هرچه در این خصوص سوال کردیم، کسی جواب نداد؛ یکی از بندهای این سند این است که نوع آموزش، مفاد آن و کتاب های آموزشی و حتی آمار کلاس های مدارس ما باید به سازمان های بین المللی ارائه شود و اگر موارد آموزش داده شده با اهداف 2030 مغایرت داشته باشد، دخالت و برخورد می کنند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به مخالفت رهبری در خصوص اجرایی شدن این سند اظهار داشت: ما هشت سال جنگیدیم که زیر بار صدام وآمریکا نرویم؛ ما شهید دادیم، تحریم های زیادی طی سال ها تحمل کردیم و دانشمندان مارا شهید کردند اما هیچ ذلتی نپذیرفتیم.

عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده عنوان کرد: محتوای سند 2030 قرار نیست مارا به جایی برساند؛ در یکی از بحث هایی که در زیرساخت سند را تشریح می کرد، بیان شد که عزاداری برای امام حسین (ع) و آموزش نظامی برای نوجوانان بسیجی را خشونت می داند.

وی ادامه داد: آنها مدعی هستند باید سن ازدواج را بالا برد در حالیکه سن آموزش جنسی را پایین می آورند که این اجرای فرهنگ مبتذل غرب در ایران است که نه تنها در مباحث جنسیتی بلکه در همه حوزه ها اجرا می شود؛ البته ما در این سند حق تحفظ را گرفته ایم اما تنها در خصوص تعریف خانواده حق تحفظ داریم نه در اجرایی شدن آن.

ضرورت بررسی عواقب اجرایی شدن سند 2030 در مجلس/باید درخصوص ابعاد مختلف سند 2030 با مردم بحث و گفتگو شود

روح افزا تاکید کرد: در این زمینه کلام رهبر انقلاب فصل الخطاب است لذا دیگر نباید به دنبال اجرایی شدن آن باشیم؛ مسئولین ما اگر واقعا دلسوز کشور و مردم جهان هستند و می خواهند گام مثبتی بردارند، باید کمک کنند که جهان نجات یابد نه اینکه در دام آمریکا بیفتد لذا باید به کشورهایی که به این سند پیوستند کمک کنیم نه اینکه آن را اجرا نماییم.

این فعال حوزه زنان اذعان داشت: مجلس شورای اسلامی باید در خصوص سند از دولت سوال کند؛ عواقب این امر باید بررسی شده و از اجرایی شدن آن جلوگیری کنیم و حتی اگر تاوان دارد، بپذیریم چرا که ما از این تاوان ها کم نداشته ایم و تحریم مشکل چندانی برای ما ایجاد نمی کند.

برابری جنسیتی را نمی پذیریم؛ به دنبال عدالت جنسیتی هستیم/ با استحاله و ابزاری شدن زن در برابری جنسیتی مخالفیم

عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه گذشته به این اجماع رسیدند که باید مطابق فرمایشات رهبری، این مسئله باز و تبیین شده و در خصوص ابعاد مختلف آن بحث وگفتگو شود.

وی با بیان اینکه شاید نتوانیم تمام بندهای 2030 را که شامل 169 بند است، برای مردم تبیین کنیم، ابراز کرد: ما نیازی به برابری نداریم و با برابری جنسیتی در اسلام کاملا مخالفیم بلکه عدالت جنسیتی را می پذیریم؛ یعنی ما با استحاله و ابزاری شدن زن مخالفیم در حالیکه برابری جنسیتی به دنبال آن است و برای اجرایی شدنش قدم برمی دارد.

چرا با وجود پیشینه فرهنگی غنی ایران، سازمان ملل باید برای فرزندانمان مسائل آموزشی تعیین کند؟

روح افزا با انتقاد از اینکه در سند 2030 برای آموزش فرزندانمان باید اجازه بگیریم، تصریح کرد: ما محتوای آموزشی غنی برای دنیا داریم؛ در آمریکا بسیاری زبان فارسی می خوانند یا ترجمه شعرهای مولوی، سعدی و حافظ را یاد می گیرند؛ ما با پیشینه فرهنگی غنی که داریم می توانیم به سازمان ملل هم کمک کنیم و نیاز نداریم آنها برای ما تعیین کنند فرزندانمان چه مسائل بیاموزند.

این کارشناس مسائل فرهنگی اظهار داشت: در آمریکا که از برابری جنسیتی سخن می گوید، زنان تنها 50 سال است که حق رای دارند درحالیکه در دین ما، پیامبر در صدر اسلام از زنان بیعت و رای می گرفتند.

ایران نیاز به وادادگی فرهنگی، فکری واقتصادی ندارد/ بیگانگان با مدیریت ذهن ما، به دنبال مدیریت کلان منابع کشور هستند

عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده مطرح کرد: ما آنقدر می توانیم نجات بخش کشورها باشیم که نیاز به این خیل وادادگی فرهنگی، فکری و اقتصادی نداشته باشیم؛ در بحث تغییر اقلیم باید آمار منابع خود را به خارج از کشور بدهیم در حالیکه هیچ کشور اروپایی حاضر نیست آمار آموزشی، منابع، اشتغال خود را در اختیار ایران و سازمان ملل قرار دهند.

روح افزا عنوان کرد: از آنجا که کشور ما منابع انسانی و زیرزمینی زیادی دارد که ثروت های عظیم یک کشور است، غرب در پی آن است که با مدیریت ذهن ما، مدیریت کلان این منابع را به دست گیرند.

غربی ها پس از صفر شدن نرخ جمعیت کشورمان، برای به دست گرفتن سایر منابع خیز برداشته اند

وی با اشاره به داستانی از سعدی گفت: روزی جواهری در دست کودکی بود که فرد دیگری با یک گردو آن را از کودک گرفت؛ زمانی که انسان کودک شود و گول بخورد می توان منابع آن را دزدید و سند 2030 مارا به آن سمت می برد.

این کارشناس مسائل فرهنگی اظهار داشت: آنها دربیانیه خود نوشته اند ما در سال های 2000 تا 2015 سی تا چهل درصد موفقیت داشتند که شامل صفر شدن جمعیت بوده و حالا برای سایر منابع خیز برداشته اند.

مسئولان با هجمه و نظام برده گیری به وسیله سازمان های بین المللی آشنا نیستند

این فعال حوزه زنان عنوان کرد: به نظر می رسد مسئولان ما با دیدن آرمان های این سند، مطالعه کافی در این رابطه نداشته و پیوست های آن را در خصوص آمار دادن و نظارت های سازمانی بررسی نکرده اند و با هجمه و نظام برده گیری به وسیله سازمان های بین المللی آشنا نیستند.

روح افزا تاکید کرد: ما به واسطه انقلاب نزدیک به 40 سال است که کشور مستقلی هستیم و قرار نیست کسانی که به واسطه جنگ، تحریم و گفتمان به نتیجه نرسیده اند، بخواهند با نفوذ سند 2030 کشور مارا زمین بزنند.

ما می توانیم امنیت روحی انسان ها را با نسخه های دینی تامین کنیم/ اسناد حقیقی حقوق بشری را در اختیار اندیشمندان جهان قرار دهیم

وی تصریح کرد: همه مسئولین و دستگاه های ذیربط باید همانطور که رهبری فرمودند این سند را نادیده گرفته و کنار بگذارند و بدانند همانطور که توانمندی داشتیم در منطقه امنیت ایجاد کنیم، می توانیم توسط نسخه های دینی یعنی قرآن و نهج البلاغه، امنیت روحی انسان راتامین کنیم.

عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده خاطرنشان کرد: ما باید به سازمان های بین الملل در این زمینه پیشنهاد دهیم و اسناد حقیقی حقوق بشری را در اختیار اندیشمندان جهان قرار دهیم تا نشان دهیم حرف برای گفتن داریم نه اینکه خود زیر بار این سند برویم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه شترسواری زنان در عربستان (فیلم)

 

منبع: مهر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه سقوط زنان در مسابقات شترسواری در عربستان! | ویدئو
  • مسابقه شترسواری زنان در عربستان (فیلم)
  • مسابقات شترسواری زنان در عربستان
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست