Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما به دنبال این هستیم که با هرگونه برنامه فرهنگی جهانی به شرطی که با فرهنگ دینی و ملی ما سازگار باشد و پاسخگوی مطالبات ما دراین زمینه باشد ، تعامل داشته باشیم . و با جز این مخالفیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس به معرفی برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و افزود: حدود 12 مرکز ثابت ، پنج مرکز سیار روستایی و دو مرکز پستی داریم ، که ماموریت ما فراهم کردن زمینه های ایجاد رشد فکری ، کشف و شکوفایی استعداد و پرورش توان و خلاقیت و ذوق هنری و ادبی کودک و نوجوان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: سعی کردیم از طریق ایجاد سالن کتابخوانی ، دسترسی به تجربه های ناب و خلاق فرهنگی به صورت داوطلبانه و انتخابی فعالیت خود را شروع کنیم که در این زمینه ما در سه بخش ادبی ، فرهنگی و هنری در حال آموزش دادن هستیم.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه این کانون در استان 20هزار عضو دارد، اضافه کرد : بیشترین سیاست ما در زمینه کتاب و جایگاه فرهنگ کتابخوانی در جامعه می باشد .

گرجی زاده به فعالیت مراکز ثابت این کانون در 29 رشته اشاره کرد و گفت: برنامه هایی داریم از استقبال خیلی خوبی برخوردار است که می توان اعم این برنامه ها را بخش های سفالگری ، موسیقی ، انیمیشن ، رباتیک ، آموزش قرآن ، خوشنویسی ، آموزش احکام ، قصه گویی ، آشنایی با مشاهیر ملی و مذهبی ، نام برد.

وی با بیان اینکه در برنامه های تابستانه جشنواره بازی های محلی را در سطح استان برگزار می کنیم، ادامه داد: برگزاری اردوهای درون استانی و برون استانی نیز از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه مراکز شهرستانی کانون از معماری و هنر استانداردی برخوردار است، گفت: با توجه به ویژگی های جسمی و روحی کودک میتواند در تمامی عرصه ها فعالیت و تاثیرگذاری آن نقش بسزایی داشته باشد و در کنار آن می تواند از مربیان و کارشناسان و متخصصان ادبی و دینی استفاده کند.

وی با اشاره با اینکه چیزی حدود 5000عنوان کتاب در قالب 140 هزار جلد کتاب در سطح استان داریم، تاکید کرد: یکی از کارهای مهم دیگری که در کانون انجام می شود این است توجه ویژه ای به نقش محوری زبان وادبیات فارسی در انتقال فرهنگ و استحکام هویت ملی داریم.

گرجی زاده با بیان اینکه محصولات فرهنگی در این کانون با قیمت دولتی و متناسب با روح کودکان و نوجوانان طراحی و به بازار عرضه می شود، افزود: در زمینه های کتاب خوانی و اندیشه ورزی و برخورداری از توانایی نقد و حل مسئله ، تلاشگری و پشتکار ، احساس مسئولیت ، تعلق خاطر به دین و میهن را در کودکان و نوجوانان افزایش دادیم .

وی تصریح کرد: در کنار این کارهایی که عنوان شد کانون زبان نیز در حال فعالیت است که در سه بخش کودک و نوجوان و بزرگسال با 500 عضو در شهر یاسوج به صورت فعال دایر شده و سعی بر این بوده که کانون زبان را با یک نهاد آموزشی الگو ، کارآفرین و اثرگذار و متناسب با فضای فرهنگ ایرانی اسلامی تبلیغ کنیم .

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر اینکه نظر شما در مورد سند 203 چیست، تصریح کرد: موضوع سند 2030 به آموزش و پرورش ارتباط دارد و هنوز برای کانون تبیین نشده است، در کانون کتابچه ای به عنوان پیش بینی برنامه های سال 96 داریم که در سه بخش فرهنگی ، هنری و ادبی به کارشناسان و مدیران مسئول در سراسر استان ها ابلاغ شده و موظف هستند طبق این برنامه عمل کنند .

وی ادامه داد: در کانون یک سند چشم انداز 10 ساله داریم که بر پایه 28 محور از جمله فعالیت در پرورش کودک و نوجوان ، پیشرو در عرصه فعالیت ها و عرضه محصولات فرهنگی متناسب با نیاز کودک ، مورد اعتماد خانواده ها و متصدیان امور فرهنگی بودن ، تعامل با نهادهای فرهنگی استانی و کشوری و بین المللی ، آشناسازی مخاطبان با ارزش های دینی و انقلابی می باشد .

گرجی زاده تاکید کرد: سند 2030 در ارتباط با آموزش و پرورش است و ما هیچ سنخیتی با اجرای این نداشته ایم و نداریم و چیزی به ما اعلام نشده ، درست است که کانون وابسته به آموزش و پرورش بوده اما فعالیت های آن مستقل می باشد و کتاب های مستقلی داریم که اهداف و راهبرد و سایست های کانون در آن گنجانده شده و موظف به اجرای برنامه ها و اهداف و سیاست هایی هستند که برای آن ها تعریف شده است .

وی با بیان اینکه من تاکنون سند 2030 را مطالعه نکرده ام و نمی توانم درباره آن نظر کارشناسی بدهم ، تصریح کرد : مسأله مهم این است که هر گونه راهبرد و سیاست هایی اعم از ملی و بین المللی و اینکه درقالب سند 2030 و یا سایر سند ها باشد ، اگر با فرهنگ دینی و ایرانی ما سازگار باشد ، اجرای آن مفید خواهد بود .

رئیس کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که با هرگونه برنامه فرهنگی جهانی به شرطی که با فرهنگ دینی و ملی ما سازگار باشد و پاسخگوی مطالبات ما دراین زمینه باشد ، تعامل داشته باشیم . و با جز این مخالفیم . و آن چه که مقام معظم رهبر فرمودند لازم الاجرا ست .

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر

یک کارگر با طرح درخواستی مبتکرانه موفق به دریافت انگشتر رهبر انقلاب شد.

به گزارش ایسنا، صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جریان دیدار هزاران نفر از کارگران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از کارگران در اقدامی مبتکرانه برای دریافت انگشتر رهبر انقلاب بر روی چفیه‌ای نوشت : (انگشتر آقا» و آن را حین بیانات رهبر انقلاب بالای سر خود گرفته بود.

رهبر انقلاب در واکنش به اقدام این کارگر در انتهای بیانات خود گفتند: آن آقایی که یک چفیه بلند کرده و روی آن نوشته انگشتر، آن آقا اگر انگشتر میخواهد بیاید...

این روایت را در ادامه ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش