Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@10:46:01 GMT

دکوراسيون منزلِ اجاره‌اي در چيتگرِ تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۴۴۳۴

خبرگزاري آريا - وب‌سايت چيدانه: صاحبان اين خانه با علاقه‌اي که در به‌کارگيري رنگ‌هاي خنثي در فضا داشته‌اند و با توجه به اينکه هرکدام از وسايل را به‌طور مجزا از بازار تهيه کرده‌‌اند يا سفارش داده‌اند، در کنار رنگ گردويي در برخي از وسايل چوبي خانه‌شان، از اشارات هوشمندانه‌اي از رنگ زرد نيز بهره برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





خانه اين دو نفر در يک نگاه

تعداد افراد ساکن خانه: 2 نفر شغل صاحبخانه: هردو نفر در صنف پوشاک مشغول به کار هستند موقعيت: تهران، منطقه چيتگر متراژ فضا: 96 متر سال ساخت: 1391 نوع مالکيت: اجاره‌اي تعداد اتاق خواب: 2 ‌خوابه تعداد سرويس بهداشتي: 2 تا سبک دکوراسيون: تلفيقي (کلاسيک و مدرن) رنگ‌هاي غالب: خاکستري، سفيد، زرد و گردويي ويژگي برجسته طراحي: استفاده از حداکثر ظرفيت نور طبيعي طراح: هر دو نفر صاحبان خانه براساس سليقه و علاقه‌ شخصي در طراحي خانه نقش داشته‌اند. مدت‌زمان: حدود يک سال بدون نوسازي يا بازسازي هزينه تقريبي: 25 ميليون تومان



روند طراحي دکوراسيون خانه

با توجه به عدم اطلاع از اصول تخصصي معماري و دکوراسيون، اهالي اين خانه، از نکاتي که به‌طور پراکنده از اينترنت يا مجلات مربوطه مطالعه کرده‌اند، استفاده کرده‌اند و همچنين از سليقه و ذوق شخصي‌شان نيز در طراحي و چيدمان خانه به طرز صحيحي بهره برده‌اند. مهم‌ترين نکته در اين خانه ، نورگير بودن آن است و با توجه به ايراداتي که در طراحي نقشه‌ اين خانه وجود دارد، اين زوج خوش‌سليقه به‌درستي توانسته‌اند از پس تقسيم فضاي نشيمن و ناهارخوري براي بهره بردن از نور طبيعي بربيايند.




سبک موردپسند اين زوج جوان، سبک سنتي ايراني است اما با توجه به عدم تناسب شرايط آپارتمان و محدوديت فضا، به ناچار از تلفيقي از سبک‌ کلاسيک که به طور مختصري در برخي از لوازم و وسايل خانه ديده مي‌شود با سبک مدرن که حضور واضح‌تري در دکوراسيون خانه دارد، استفاده کرده‌اند.




وسايل خانه

مبلمان: 7 ميليون و 800هزار تومان ميزهاي عسلي‌ و کنسول: 4 ميليون و 500 هزار تومان ميز ناهارخوري: 4 ميليون تومان ميز وسط: 600 هزار تومان تعمير 2 مبل زرد: 500 هزار تومان ميز تلويزيون: 500 هزار تومان لوستر وسط خانه تغيير يافته؛ يک لوستر قديمي روسي است که با طراحي اهالي خانه شکل جديدي پيدا کرده است. بيشتر وسايل دکوري خانه از ايکيا يا اکسير خريداري شده‌اند. آباژورها به قيمت 900 هزار تومان خريداري شده است. فرش به قيمت 830 هزار تومان تهيه شده است.



توصيه اي دوستانه

با توجه به طولاني بودن مدت طراحي و چيدمان اين خانه، اين زوج جوان تجربيات بسياري کسب کرده‌اند و همچنان سعي در بهتر کردن وضعيت ظاهري و چيدمان فضاي‌شان دارند. مهم‌ترين تجربه، داشتن يک نظام و خط فکري مشخص و پيگيري آن در چيدمان خانه است. اگر رويه‌ مشخصي را مدنظر نداشته باشيم، ممکن است دچار سردرگمي شويم. توصيه‌اي که اهالي اين خانه به خوانندگان منزل دارند نيز در رابطه با وضعيت بازار سردرگم مبلمان و وسايل منزل است. پراکندگي بورس‌هاي مختلف لوازم منزل و مبلمان، دور بودن فاصله‌ها و سختي طي مسير در ترافيک شهري همچون تهران، کار انتخاب و چيدمان يک خانه را بسيار سخت مي‌کند. اهالي اين خانهبه شما توصيه مي‌کنند که به بهاي قيمت پايين‌تر از کيفيت اجناس‌شان کم نکنند و سعي در انتخاب وسيله‌اي داشته باشند که بتوانند براي نسل‌هاي آتي خويش به يادگار بگذارند.




بالکن و فضاي سبز کوچک خانه

در بالکن خانه و همچنين روبه‌روي پنجره‌ها، گلدان‌هاي طبيعي بسياري ديده مي‌شود که البته در فصل سرما، کمي از طراوت آنها کاسته شده است. حضور گلدان‌هاي زيبا در بالکن، در کنار فضاي دلنشين‌ آن، طراوت خاصي به اين قسمت از خانه بخشيده است.




طراحي ورودي نشيمن خانه

از در خانه که وارد مي‌شويد، با ديواري پوشيده از تابلوهاي مختلف مواجه مي‌شويد که کاناپه بزرگي با کوسن‌هاي مختلفي، جلوي آن قرار گرفته است. در دو طرف اين کاناپه، 2 ميز عسلي چوبي با تزئينات ساده استيل ديده مي‌شود که 2 آباژور يکسان در 2 طرف آن قرار دارند. ميز تلويزيون و ميز‌ کافه وسط نيز از جنس چوبي است. 2 مبل تک‌نفره استيل با طرح و رنگ متفاوتي در گوشه اين قسمت از خانه توجه زيادي جلب مي‌کند. اين‌ دو مبل، از خانه‌ مادري آورده شده‌ و بعد از تعمير و بازسازي، در خانه‌ جديد اين زوج جوان مي‌درخشند. فرش آبي خاکستري زمينه‌ اين قسمت از خانه در تناسب با رنگ‌هاي گرم ساير وسايل، حس خوشايندي به وجود آورده است.

لوستر اين قسمت نيز يک لوستر قديمي روسي است که با طراحي اين زوج، تغيير ظاهر داشته و مدرن شده است. کنسولي که در ديوار کناري نشيمن قرار دارد نيز تماما چوبي و بسيار ظريف و ارزشمند است. آينه‌ بالاي کنسول نيز با ظرافت بسياري ساخته شده و رنگ زردفام آن بسيار چشمگير است.




دکوراسيون آشپزخانه

ميز ناهارخوري تعمدا مربع انتخاب شده تا فضاي کنار کانتر آشپزخانه را کامل پر کند. گستردگي سطح ميز در جوار پنجره‌ پرنور طبقه‌ يازدهم برج نماي زيبايي را به وجود آورده است. آشپزخانه، با توجه به ضعف نقشه‌ خانه در جاي‌گيري ستون‌ها، متأسفانه فضاي کوچکي دارد که با خلاقيت خوبي با شلف‌هاي سفيد و هم‌رنگ کابينت‌ها پر شده است؛




حتي شلفي ساخته‌ خود صاحبان خانه روي شيشه‌ آشپزخانه قلاب شده تا بتواند فضاي بهتري براي تقسيم‌بندي وسايل آشپزخانه به وجود آورد.




طراحي دکوراسيون اتاق ها

اتاق کوچک‌تر که بيشتر به‌منظور مطالعه استفاده مي‌شود، با کتابخانه و قاب‌هاي عکس يادگار پر شده و قسمت عمده‌اي از فضاي آن را کمد‌ها اشغال کرده‌اند.




اتاق‌خواب با توجه به پنجره‌ گسترده‌اي که رو به جنوب دارد، فضاي پرنور و زيبايي دارد که روزها، سرويس خواب سفيد و آبي‌رنگ آن را زيباتر مي‌کند.

فضاي محبوب خانه

محبوب‌ترين نقطه‌ فضاي اين خانه، براي اهالي آن، بالکن زيبايي است که با دري شيشه‌اي از اتاق‌خواب راه دارد (در تصاوير قبل نشان داده شد). ميز و نيمکت‌هاي کوچکي در اين قسمت قرار دارند که در کنار باربکيوي کوچکي، محفل گرمي براي دورهمنشيني‌هاي دوستانه است. فضاي بالکن با گلدان‌هاي متنوعي پر شده که فضاي اين قسمت از خانه را زيباتر مي‌کند.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟