Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز استان خراسان رضوی گفت: در پی تعرضات مدیر یکی از موسسات توانبخشی به کودکان اوتیسم پرونده کیفری تشکیل و به بازپرسی ارجاع شد.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،قاضی محمد بخشی محبی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز استان خراسان رضوی در گفت‎وگو با میزان، با اشاره به شکایت تعدادی از خانواده‌های کودکان اوتیسم مبنی بر شکنجه این کودکان گفت: پس از حضور تعدادی از خانواده‌های معترض به عدم نظارت بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در پی تعرضات مدیر یکی از موسسات توانبخشی به کودکان اوتیسم جلسه‌ای در حوزه معاونت اجتماعی دادسرای عمومی وانقلاب مشهد تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در این جلسه که معاونان بهزیستی استان وکارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از خانواده‌های کودکان اوتیسم و شاهدین کودک ازاری حضور داشتند پرونده کیفری تشکیل و به بازپرسی ارجاع شد.

وی از خانواده این بیماران خواست ضمن توجه ویژه به نوع ونحوه درمان این کودکان از مراکز مجاز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی وبهزیستی استفاده کنند و چنانچه در این راستا شکایتی دارند تا پایان هفته جاری به معاونت اجتماعی وپیشگیری از جرم دادسرای مشهد مراجعه نمایند.

وی همچنین با اشاره به اقداماتی که بهزیستی در زمینه حمایت از کودکان داشته تذکر جدی به متولیان وناظران امر داد واعلام داشت چنانچه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی وبهزیستی استان به امر کودک ازاری تحت عنوان درمان نداشته باشند دادستانی شخصا ورود خواهد داشت.

وی اظهار کرد:کودکان استان تماما تحت حمایت دادستانی اند و دادسرا اجازه تعرض به انان را نخواهد داد.

وی افزود: حسب ماده 4 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان هرگونه صدمه و اذیت و آزار و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده‌گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل آنان ممنوع و مرتکب به سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس و یا تا ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌گردد.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

R30411/P30411/S9,1299,1300/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • اعتراض پلیس زنجان به رای شعبه ۹ بازپرسی رد شد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد