Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@22:55:52 GMT

اعتماد عمومی به برخی آمارها کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۵۴۵۶

اعتماد عمومی به برخی آمارها کاهش یافته است

رئیس مرکز آمار ایران گفت: اعتماد عمومی به برخی آمارها کاهش پیدا کرده است و اجماع تولید آمار نداریم.

به گزارش مشرق، امیدعلی پارسا در پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی آمار با اشاره به ابعاد قانون آمار مدرن برای نظام آماری اظهار داشت: ریز داده‌های آماری از سوی دستگاه‌ها به صورت یک طرفه باید به سمت مرکز آمار بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشورهای دیگر ندادن آمار جرم است، اما در ایران، قانون مسکوت است و اتفاقی نمی‌افتد.

وی با اشاره به اصل محرمانگی و ضرورت آن برای مرکز آمار تصریح کرد: دستگاه‌های تخصصی باید بدانند که چه کسی کجا چه فعالیتی می‌کند و بر این اساس به کد یونیک نیاز است. شناسه ملی و کد پستی را داریم، اما کد کسب و کار هنوز آیین‌نامه ندارد و دو کد دیگر نیز طبق مصوبه هیأت وزیران هنوز به هم متصل نیستند.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه اجماع نداریم که در کشور چه آماری تولید شود، یادآور شد: سیاستگذار باید به اجماع برسد که چه نیازهایی وجود دارد.

وی گفت: در دنیا سرشماری نفوس و مسکن معیار مهمی برای سنجش میزان توسعه‌یافتگی نظام آماری است که امیدواریم سری بعد سرشماری ثبتی‌مبنا باشد.

به گفته پارسا، برنامه‌ گذار از نظام آماری سنتی به مدرن را داریم و سرشماری سال 95 با شیوه سنتی در حال گذار بود و با 761 شاخص کیفیت سنجیده می‌شود. آمار اجاره بها و قیمت ثبتی‌ مبنا شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر موازی‌کاری در تهیه نرخ باروری، سهم بهداشت، تعاون، تورم و بیکاری وجود دارد و دستگاه‌ها آمارهای متفاوتی می‌دهند.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه اعتماد عمومی به برخی آمارها کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها با توجیهات فراوان، آمار به مرکز آمار نمی‌دهند و حتی آمارهایی که به مراکز بین‌المللی داده می‌شود، چندگانگی دارد، بنابراین پیش‌نویس نظام تهیه و تدوین برنامه ملی آمار تا سال 1400 تهیه شده که باید به تصویب برسد و یکی از اهداف آن، کاهش هزینه‌ اجرایی و افزایش بار پاسخگویی است، بنابراین نظام کیفیت آمار باید مستقر شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن

.پایتخت یونان، آتن، از راه‌اندازی سیستم پرداخت‌های چندوجهی و بدون تماس برای بهبود تجربه حمل‌ونقل عمومی برای مردم محلی و گردشگران تا پایان سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان حمل‌ونقل شهری آتن در حال راه‌اندازی یک سیستم دریافت کرایه در وسایل‌نقلیه عمومی شهر است که تردد را تسهیل و حمل‌ونقل عمومی را در دسترس‌تر می‌کند. در مرحله اول اجرای این سیستم کاربران اتوبوس‌های فرودگاه بین‌المللی آتن می‌توانند کرایه ۵.۵ یورویی خود را با استفاده از کارت بانکی بدون تماس یا کیف پول موبایل پرداخت کنند. این امر به سرعت با عرضه کامل خدمات سیستم جدید به مترو، تراموا، ترالی‌بوس و اتوبوس در شهر دنبال می‌شود.

اجرای این سیستم نمونه‌ای از چگونگی بهره‌گیری از یک ماژول دسترسی امن مجازی برای بهبود کارت‌خوان‌های قدیمی‌تر، همچنین کاهش هزینه‌های سرمایه و زمان ارائه خدمات است. سیستم جدید پرداخت کرایه حمل‌ونقل آتن یک افزونه ماژولار کوچک است که درون دستگاه‌های اعتبارسنجی موجود در وسایل‌نقلیه جای می‌گیرد تا پرداخت‌های حلقه باز حمل‌ونقل را فعال کند. این سیستم می‌تواند بدون تغییرات عمده در سخت‌افزار یا نرم‌افزارهای دستگاه‌های موجود با کاهش اتکا به تأمین‌کنندگان مالی برای ایجاد تغییرات عمده و جزئی در ترمینال‌ها و دستگاه‌های دریافت کرایه موجود همراه باشد و با همکاری چندین متخصص پردازش پرداخت‌های حمل‌ونقل آتن در همکاری نزدیک با سهامداران کلیدی مانند بانک ملی یونان در دست اجرا قرار دارد.

پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز فاز اول این پروژه در پایان سال ۲۰۲۴، شهروندان و گردشگران را از تجربه ارتقا یافته سفر در منطقه کلان‌شهری آتن بهره مند خواهد کرد.

کد خبر 751046

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور