Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@19:51:16 GMT

نوبخت: نظام آماری فعلی ایران در دنیا منسوخ شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۶۱۲۲

نوبخت: نظام آماری فعلی ایران در دنیا منسوخ شده است

نوبخت اظهار کرد: نظام آماری فعلی کشور که در آن مأموران به در خانه ها می روند و آمار جمع آوری می کنند در دنیا منسوخ شده است و باید به سمت نظام آماری ثبتی مبنا برویم. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای آمار که برای بررسی روش تهیه برنامه عملیاتی، برنامه ملی آمار که امروز ۲۲ خرداد در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد، بیان کرد: تشکیل جلسه شورای عالی آمار در راستای یک ماموریتی است که در بند ب ماده ١٠ قانون احکام دائمی توسعه تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بند حکمی صراحت دارد که باید برنامه ملی آمار برای دوره ٥ ساله ١٣٩٦ -١٤٠٠ به تصویب شورای عالی آمار برسد.

وی افزود: یعنی همزمان با برنامه ششم، برنامه ملی آمار قرار است تهیه شود که در شورای ملی آمار تصویب شد. امروز قرار است رایزنی شود که چطور این برنامه تهیه شود. سازمان برنامه و بودجه یک سازمان تخصصی در تهیه برنامه است. ما از تجارب خود استفاده کردیم و برای تهیه هر برنامه ابتدا یک نظام تدوین برنامه تهیه می‌کنیم و باید تعریف کنیم وضعیت موجود چیست و وضعیت مطلوب کدام است و با کدام راهبردها می توان به آن رسید.

نوبخت گفت: وضعیت کنونی ما همین نظام سنتی ست. که باید به درب خانه افراد رفت اطلاعات گرفت و منتشر کرد که در دنیا منسوخ شده است. در قرن بیست و یکم از روش استقرائی از ریزداده‌های اداری استفاده می‌شود که به آن نظام آماری ثبتی مبنا می‌گویند. برای رفتن به وضعیت مطلوب باید راهبرد داشته باشیم که رئیس مرکز آمار ایران ١٢ جهت گیری و راهبرد کلی را ارایه کرده است که اعضای شورای عالی آمار ایران آن را بررسی کرده است.

همچنین نوبخت اظهار کرد: امیدواریم تا آبان ماه سال جاری برنامه ملی آمار در شورای عالی آمار تصویب شود.

او در ادامه این نشست در پاسخ به مباحث مطرح شده از سوی نماینده بانک مرکزی ایران در خصوص تهیه و انتشار آمار اظهار کرد: در هیئت دولت نیز مباحث مربوط به تهیه و انتشار آمار بحث شده است و مباحث به مجلس هم کشید و در نهایت تصویب شد که مرجع رسمی مرکز آمار باشد.

نوبخت بیان کرد: البته این موضوع به این معنی نیست که دستگاه‌های دیگر نمی توانند آمار تهیه کنند. بانک مرکزی هم می‌تواند آمارهای خود را تولید کند.

ادامه دارد

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس جوهری افزود: در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۲ داوطلب برای یک کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

وی یاد آور شد:انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیکی خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • جدی ترین حرف‌های نعیمه نظام دوست در پشت صحنه برنامه مهران مدیری
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)