Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید کاویانی، با اشاره به اهمیت نظارت بر سفره خانه‌های سنتی اظهار داشت: در صورت عدم ساماندهی و نظارت بر عملکرد قهوه‌خانه‌ها، باید شاهد این بود که قهوه‌خانه‌ها بسترساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شوند.

وی افزود: طبق قوانین صریح ابلاغ‌شده به اداره بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ارائه سرویس‌های قلیان در تمام قهوه‌خانه‌ها ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر پیشگیری دادگستری استان قم با اشاره به رویکرد معاونت پیشگیری و اتاق اصناف درباره ممنوعیت استفاده از دخانیات وقلیان در اماکن عمومی تصریح کرد: در هفته بدون دخانیات که به علت مصادف بودن با ماه مبارک رمضان به ۸ الی ۱۴ تیرماه تغییرکرد، در مورد محدودیت مصرف و عرضه دخانیات و قلیان و ساماندهی این قهوه‌خانه‌ها و ابطال پروانه کسب برخی از این قهوه‌خانه بحث شده است.

کاویانی خاطرنشان کرد: طبق ضوابط، قوانین و مقررات اعلامی از سوی اداره بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هیچ قهوه‌خانه‌ای اجازه عرضه قلیان ندارد، و همچنین طبق قوانین علوم پزشکی و شهرداری حد و مصرف دخانیات در اماکن عمومی ارائه و عرضه هر گونه قلیان در اماکن عمومی ممنوع است.

مدیر پیشگیری دادگستری استان قم عنوان کرد: حدوداً ۳۰۰ قهوه‌خانه مجاز و غیر مجاز در سطح استان داریم که تعدادی از این‌ها پروانه کسب لازم ندارند، از همین رو اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه باید درباره محدودیت مصرف عرضه دخانیات و قلیان در ساماندهی و نظارت بر صدور پروانه و نحوه عملکرد قهوه‌خانه‌های سنتی اقداماتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: کلیه قهوه‌خانه‌ها در قلمرو جغرافیایی استان قم اعم از بیرون شهر و اماکن سیاحتی، باید پروانه کسب داشته باشند و ارائه قلیان چه به کودکان چه به خانواده‌ها و چه جوانان و خانواده‌ها ممنوع است.

کاویانی با اشاره به بحث موازی کاری بین اتاق اصناف و سازمان گردشگری گفت: به منظور جلوگیری از تداخل کاری‌ها مقرر شده کمیته مشترکی اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه را رصد و نحوه صدور مجوز برای قهوه‌خانه‌ها را از طریق اتاق اصناف و سازمان گردشگری استان رصد کند.

وی افزود: باید نهادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه‌ریزی جامعی برای اوقات فراغت و تفریح جوانان و خانواده‌ها اعم از مسابقات و برنامه‌های شاد داشته باشند تا بتوانند جایگزین بساط قلیان و دخانیات در بوستان‌های استان قم باشد.

مدیر پیشگیری دادگستری استان قم بیان کرد: جلوگیری از اقدامات موازی کارانه چه در حوزه نظارتی و چه برنامه‌ریزی‌های اجرایی از اولویت‌های ماست تا با یک رویه ثابت بر نحوه صدور مجوز یک هماهنگی ثابت در سطح استان داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای دریافت پروانه کسب و مجوز قهوه‌خانه‌های سنتی، فراخوان‌هایی از طریق اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف صادرشده و کارگروه‌هایی با محوریت ساماندهی قهوه‌خانه‌ها برای ارائه مجوز تشکیل‌شده است که افراد می‌توانند مجوز لازم را کسب کنند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان

تصاویری از گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان به ثبت رسیده است.

کد خبر 750687

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • فوق‌تخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • قلیان اکسیژن؛ بِکشیم یا نه؟
  • فیلم| تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان