Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:00:52 GMT

قطر: شورای همکاری خلیج فارس هم از تحریم قطر ضرر می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۶۷۶۵

قطر: شورای همکاری خلیج فارس هم از تحریم قطر ضرر می کند

به گزارش شبکه خبری المیادین،علی شریف العمادی وزیر دارایی قطر روزدوشنبه در پاسخ به تحریم کشورش ازسوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت که اگر ما یک دلار ضرر کنیم آنها (کشورهای شورای همکاری خلیج فارس) نیز یک دلار ضرر خواهند کرد و ما می توانیم اقتصاد و پول خود را در مقابله با تحریم ها حفظ کنیم.
درهمین راستا بانک مرکزی بحرین به بانک های عامل خود در این کشور دستور بلوکه و توقیف حساب ها وسپرده های مالی افراد و جمعیت های ذکر شده در فهرست تروریسم از سوی چهار کشور را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انور قرقاش وزیرمشاور در امور خارجی امارات ادعا کرد قطر با تبدیل تحریم ها به محاصره، مظلوم نمایی می کند.
قرقاش در ادامه ادعاهای خود افزود: معنی محاصره باز بودن بنادر، فرودگاه وناوگان هوایی بزرگ نیست مشکل اینجا است که کشور برادر به سمت حمایت از افراط گرایی وجنبش های تروریستی سر خورده است وتاریخ طولانی از هدف قرار دادن ثبات همسایگان خود دارد.
عربستان و تعدادی از کشورهای هم پیمان آن از جمله بحرین، امارات متحده عربی، مصر، دولت مستعفی یمن،مالدیو و دولت شرق لیبی دوشنبه گذشته با ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
اکنون مرزهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور با بحرین، امارات متحده عربی و عربستان بسته شده است. شرکت هواپیمایی قطر نیز درپاسخ به اقدامات ریاض، همه پروازهایش را به عربستان لغو کرد. عربستان روزگذشته اعلام کرد، دیپلمات های قطری 48 ساعت فرصت دارند از ریاض خارج شوند و شهروندان قطر 14 روزه باید خاک عربستان را ترک کنند.
درپی این تنش سیاسی بهای نفت افزایش یافت و قطر اقدام این کشورها را غیرقابل توجیه و بی اساس خواند.
خاورم** 1453 ** 1064
مترجم:‌آمنه دهقان ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎؛ لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

دیگر خبرها

  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟