Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وارد شدم و پاها را برهنه کرده و آستين‌ها را بالا زدم و وارد حفره قبر شدم. چند لحظه بعد هم يکي از سخت‌ترين لحظه‌ها اتفاق افتاد. پيکر مطهر کسي را که هفته‌هاي پي در پي بعد از منبرش روضه مي‌خواند، به دستت مي‌سپارند تا داخل خانه قبر بخواباني. به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا، شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي تقوي مديرعامل سابق خبرگزاري ايکنا، از فعالان جامعه قرآني کشور و از اعضاي دفتر نماينده مردم شاهين‌شهر، برخوار و ميمه در مجلس شوراي اسلامي بود که بر اثر حمله تروريستي صبح روز 17 خرداد ماه 96 در مجلس شوراي اسلامي در اتاق محل کار خود به درجه رفيع شهادت نائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهيد تقوي از رزمندگان تخريب‌چي لشکر 10 سيدالشهدا(ع) در دوران افتخار آميز هشت‌ساله دفاع مقدس بود که پس از اتمام جنگ تحميلي در کسوت روحانيت به ادامه راه جهاد و ايثار مشغول بود و در نهايت به آرزوي ديرينه خود رسيد. «جعفر طهماسبي» از دوستان شهيد با اشاره به روز تشييع و خاکسپاري پيکر مطهر سيد مهدي تقوي به توصيف لحظات تدفين او با دست خود مي‌پردازد و آن را اينگونه توصيف مي‌کند:
يکي از سخت‌ترين روزهاي عمر 50 ساله‌ام، روز جمعه گذشته بود که پيکر مطهر رفيق با صفايي که بيش از 30 سال با هم حشر و نشر داشتيم در بغل گرفتم و در خانه قبر خواباندم. رفيقي که چند روز قبل کنار يک سفره با هم روزه‌مان را افطار کرديم و بعد از افطار فرصتي دست داد از شهيد و شهادت با هم گفتيم. همان موقع به سيد مهدي گفتم: «آقا سيد! خدايي من ديگر تاب و تحمل فراق دوستانم را ندارم». وقتي داشتيم براي آخرين‌بار از هم جدا مي‌شديم، رو به من کرد و گفت : «بگذار رويت را ببوسم» و بعد دست در آغوش، همديگر را بغل کرديم و گذشت.
روز جمعه تشييع سيد بعد از نماز جمعه قم بود و با دوستان هماهنگ کرديم که بعد از اذان ظهر از تهران حرکت کنيم تا روزه بچه‌ها به مشکل نخورد. يک ربع از ظهر گذشته بود که از تهران بيرون رفتيم. در مسير مدام تماس مي‌گرفتيم و وضعيت را سوال مي‌کرديم. با سيد محمد حسين، آقا زاده سيد مهدي تقوي تماس گرفتم که: «کجاييد؟» گفت: «رسيديم مقابل گلزار شهداي علي ابن جعفر(ع). شما زود خودتان را برسانيد». ما هم چند دقيقه بعد رسيديم و من به محض پياده شدن با عجله رفتم به سمت مکاني که براي دفن سيد مشخص شده بود. آنجا را با داربست محصور کرده بودند.
وارد شدم و پاها را برهنه کرده و آستين‌ها را بالا زدم و وارد حفره قبر شدم. و چند لحظه بعد هم يکي از سخت‌ترين لحظه‌ها اتفاق افتاد. پيکر مطهر کسي را که هفته‌هاي پي در پي بعد از منبرش روضه مي‌خواند، به دستت مي‌سپارند تا داخل خانه قبر بخواباني. خيلي به خودم فشار آوردم که به هم نريزم. از همه دوستان شهيدم يک جا مدد خواستم. آن‌ها هم روي من را زمين نگذاشتند و مدد کردند تا سيد صورتش روي خاک قرار گرفت. تلقين را خواندند و من هم حرف‌هايي که بايد با سيد مي‌زدم، زدم و قول و قرارهايمان را گذاشتيم.
حالا وقت جدايي شده بود و بايد از سيد جدا مي‌شدم. ياد جمعه هفته قبل افتادم که قبل از جدايي، سيد لبهايش را روي صورتم گذاشت و گفت: «جعفر بگذار ببوسمت» و من هم لبهايم را روي گونه چپ سيد که با تربت کربلا آغشته شده بود گذاشتم و گفتم: «سيد مهدي! حالا بي‌حساب شديم».
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901287

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • جنایات کومله به روایت تنها معلم بازمانده زندان «برده سور»
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!