Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:03:35 GMT

33 درصد از مددجویان یزدی، سالمندان بالای 60 سال هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۹۱۴۶

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به این که 33 درصد از مددجویان یزدی را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: مددجویان زن شامل 24 هزار و 184 نفر، جمعیت 62 درصدی جامعه هدف تحت حمایت این نهاد در استان را شامل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «محمد حسین جمالپور» با بیان این که زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کارافتادگان از جمله افراد تحت حمایت این نهاد را شامل می شوند، گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۹۲۰ خانوار نیازمند در قالب ۳۹ هزار و ۵۶۷ نفر از خدمات تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می‌کنند و این در حالی است که سال گذشته ۲۷ هزار خانواده نیازمند با جمعیت ۵۱ هزار و ۶۸۷ نفر از حمایت این نهاد بهره‌مند شده‌اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری کاهش ۱۸ درصدی خانوار تحت حمایت، تصریح کرد: ۳۳ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با جمعیت ۱۳ هزار و ۳۷۰ نفر را سالمندان بالای ۶۰ سال و شش درصد از جامعه هدف تحت حمایت را کودکان زیر شش سال تشکیل می‌دهند .

این مسئول با بیان این که بیش از ۳۵ درصد خانوار تحت حمایت این نهاد با جمعیت هفت هزار و ۸۴۹ خانواده در روستا ها و ۶۵ درصد آنان در شهر سکونت دارند، افزود: ۱۵ هزار و ۳۸۳ نفراز مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد مرد و ۲۴ هزار و ۱۸۴ نفرزن هستند و مددجویان زن 62 درصد از جامعه هدف تحت حمایت را شامل می‌شوند .

جمال‌پور با اشاره به آمار بالای سالمندان تحت حمایت این نهاد، گفت: بیشتر افراد سالمند تحت حمایت در مناطق محروم ساکن هستند و نیاز به رسیدگی خاص به ویژه در زمینه بهداشت و درمان دارند.

وی افزود: براساس نیازسنجی انجام شده از مددجویان بیمار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد که بیشتر آنها سالمند هستند، ۴۸۰ نفر نیاز به مساعدت در پرداخت هزینه‌های درمانی و ۱۵۷ بیمار نیز نیازمند لوازم پزشکی از جمله ویلچر، تشک طبی، تخت، دستگاه اکسیژن ساز، فشار سنج و دستگاه تست خون هستند که ۴۶ درصد از آنها نیز ساکن شهرستان تفت هستند .

وی با بیان این که هم اکنون ۶۴۸ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: مردم نیکوکار استان یزد می‌توانند با مشارکت در طرح «شفا» نسبت به برطرف کردن نیازهای درمانی مددجویان بیمار تحت حمایت مساعدت کنند.

به گفته وی، سال گذشته نیکوکاران یزدی با مشارکت در طرح شفا(کمک به درمان مددجویان) رشد ۱۷ درصدی را در این بخش رقم زدند .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه بیش از دو میلیارد ریال توسط نیکوکاران یزدی در طرح شفا در سال ۹۵ به بیماران تحت حمایت مساعدت شده است، تصریح کرد: طرح شفا طرحی است که براساس آن مردم می‌توانند به عنوان حامی ، تامین مالی بخشی از هزینه‌های معالجه و درمان بیماران خاص، صعب العلاج و پرهزینه که نیازمندی آنها به تایید اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد رسیده است متقبل شوند.

وی ادامه داد: این طرح به این صورت است که حامی متعهد می‌شود به صورت دائم یا برای مدت مشخص، ماهیانه مبلغی را به بیمار تحت حمایت خود یا بیمارانی که بنا به تشخیص مسئولان درمان کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات هستند، پرداخت کند .

وی با بیان این که هم‌اکنون ۱۲۴ بیمار نیازمند نگهداری تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: ۸۶ بیمار خاص شامل بیماران مبتلا به بیماری‌های هموفیلی، ام اس، تالاسمی، پیوند کلیه و دیالیزی و همچنین ۵۶۲ بیمار صعب‌العلاج مبتلا به بیماری شدید پوستی، داخلی، ریوی، سیستم ایمنی، عفونی حاد، دیابت مزمن و عوارض ناشی از آن، مزمن روانی، مزمن چشم، اختلالات عصبی مزمن، بیماری های قلبی و عروقی، اختلالات شدید حسی و حرکتی، بیماریهای شدید استخوانی و مفصلی، انواع سندروم‌ها، اقسام سرطان‌ها و بیماری‌های مادرزادی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند .

جمالپور در بخش دیگری از سخنان خود تعداد بیمه‌شدگان تحت حمایت را ۱۰ هزار و ۳۸۸ نفر اعلام کرد و گفت: این نهاد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری از بیماران نیازمند، هزینه لوازم پزشکی مصرفی و تجهیزات توانبخشی، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی مددجویان، پرداخت فرانشیز هزینه‌های بستری و سرپایی مددجویان، طرح تغذیه کودکان کمتر از شش سال در بهبود شرایط زندگی مددجویان ارائه می‌دهد.

بنا بر اعلام وی، سال گذشته سه هزار و ۸۵۶ بیمه شده مرد و شش هزار و ۵۳۲ بیمه شده زن از خدمات درمانی و بیمه ای این نهاد بهره‌مند شدند و بیش از ۲۸ میلیارد ریال در زمینه هزینه بهداشت و درمان آنان هزینه شد .

معاون کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: کمیته امداد استان یزد در ماه مبارک رمضان در نظر دارد نسبت به تامین اعتبار بیش از ۷۵ مسکن نیمه تمام مددجویی با مشارکت خیران اقدام و این واحدهای مسکونی را تا پایان شش ماهه نخست امسال تکمیل و به مددجویان نیازمند فاقد سرپناه تحویل دهد .

جمالپور در پایان با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف مشارکتی کمیته امداد در این ماه مبارک، یادآور شد: پایگاه های حامی‌یابی این نهاد در ایام خاص ماه مبارک از جمله لیالی قدر، سالروز شهادت حضرت علی (ع) و روز عید سعید فطر در اماکن مختلف از جمله دفاتر کمیته امداد، بقاع متبرکه و امام زادگان و مساجد آماده ثبت‌نام از حامیان نیکوکار در سطح استان است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است