Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دایره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان اردبیلگفت: باید دانش سایبری و رفتار صحیح در فضای مجازی به کودکان و نوجوانان در سطح استان اردبیل آموزش داده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سلیمانی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی کاهش بز‌ه‌های اجتماعی در فضای مجازی در اداره کل تعاون و کار استان اردبیل اظهارداشت:دانشجویان و دانش‌آموزان آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و مدیران و مربیان باید فضای اعتماد را بین خود، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها ایجاد کنند تا بتوان نسبت به پیشگیری و آگاه‌سازی ریشه‌ای اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:به دلیل اهمیت فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی در دنیای امروز و تأثیرگذاری بیش‌ از اندازه آن در رفتارهای اجتماعی فرد،دولت و ارگان‌های مربوطه باید ضمن صرف هزینه و انرژی، با ارائه آموزش‌های لازم در بالا بردن فرهنگ استفاده از این جامعه مجازی تلاش کنند و پلیس به‌ عنوان یکی از عاملان اصلی در این بحث، آمادگی خود را برای تعامل با همه مراجع دخیل در این امر اعلام می‌دارد.

سلیمانی بیان کرد: باتوجه به دسترسی همه‌گیر به اینترنت و فضای مجازی، از جمله ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بیش از 90 درصد مردم با این فضا، وابستگی مستقیم80 درصد مشاغل، به این نتیجه می‌رسیم که توسعه فرهنگ بالای مردم کشور در فضای مجازی بدون توجه و به‌کارگیری فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید امکان‌پذیر نبوده و باید مردم با همکاری دولت نسبت به شناسایی بزه‌های موجود در این فضا اقدام و با استفاده از خلاقیت جوانان نسبت ایجاد راهکار و رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

سرپرست دایره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان اردبیلبا ارائه تعریفی از رفتار بزهکارانه گفت:در تعریف رفتار بزهکارانه به‌ طور کلی قرن‌هاست اعمالی مانند قتل، دزدی، نزاع، تخریب، کلاه‌برداری، تجاوز، غارت، وحشی‌گری و آتش‌افروزی به‌عنوان رفتار بزهکارانه پذیرفته‌شده است و تقریباهمه جوامع برای آن تعریف مشخصی دارند.

وی تصریح کرد:تنها تفاوت مشهود در میزان و نوع تنبیهی است که بر اساس قوانین حقوقی آن جامعه برای بزه تعیین می‌شود و علاوه بر رفتارهای ذکرشده، رفتارهای دیگری هم هستند که بر اساس ارزش‌ها و تغییر در ارزش‌ها یا برحسب زمان و مکان بزه تعریف می‌شوند و در جرم‌شناسی مورد توجه قرار می‌گیرند.

سلیمانیبا اشاره به تعدادی از راه‌های پیشگیرانه از جمله مراقب والدین به رفتار فرزندانشان در فضای مجازی اظهار کرد:کنترل و بهره‌گیری از دانش روز و نرم‌افزارهای خاص، برنامه‌ریزی مدون و تخصصی مدارس نسبت به برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی برای والدین و دانش‌آموزان، آموزش رفتار صحیح در جامعه و فضای مجازی به دانش‌آموزان توسط مربیان و برقراری رابطه مناسب به‌عنوان یک دوست، ضروری است.

سرپرست دایره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان اردبیل با تاکید بر یادگیری، آموزش و رعایت موارد امنیتی استفاده از تجهیزات الکترونیکی نظیر رایانه، تبلت، تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی افزود: ممنوع کردن استفاده از اینترنت برای جوانان و نوجوانان راه مناسبی برایپیشگیری از جرائم رایانه‌ای نبوده و سازمان‌ها می‌توانند با ایجاد تارنماها، کانال‌ها و صفحات مجازی مناسب با سن و شخصیت آن‌ها مسیر مناسبی را برای بهره‌برداری از این دهکده جهانی فراهم نمایند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود تا مردمبرای افزایش دانش سایبری و مطالعه قوانین جرائم رایانه‌ای با پلیس فتا همکاری لازم را داشته ودر صورت داشتن هرگونه سؤال و مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی موارد را گزارش کنند.

انتهای پیام/

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دبیر این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دکتر عاطفه سلطانی فر ادامه داد: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود ،کودک می تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: شناسایی به موقع نشانه های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان ها دارد.

سلطانی فر با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته های علمی با تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد کودک و نوجوانان است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 
 

دیگر خبرها

  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها