Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای ایجاد اشتغال و توسعه زنبورداری در بانه همزمان با هفته جهاد کشاورزی بیش از 50 کلنی رایگان بین زنبورداران این شهرستان توزیع خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: بمناسبت هفته جهاد کشاورزی بیش از 50 کلنی با اعتباری بالغ بر دویست میلیون ریال توسط جهاد کشاورزی بانه خریداری شده است که در بین زنبورداران این شهرستان توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای این برنامه را توسعه زنبورداری در راستای ایجاد اشتغال پایدار در بانه عنوان کرد و افزود: این طرح به منظور تشویق زنبورداران و در راستای سیاست های توسعه زنبورداری در بانه صورت می گیرد.

شریفی؛ پرورش زنبور عسل را از مشاغل درآمدزا برشمرد و گفت: امروزه زنبورداری از جمله مشاغل درآمدزا در جامعه محسوب می شود که خوشبختانه طرفداران زیادی هم در بین اقشار مختلف جامعه بویژه قشر روستایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه؛ با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان بانه نیز در سالجاری و به منظور تحقق شعار سال برنامه های مناسبی را در دستور کار و اولویت خود قرار داده است که کمک به توسعه بخش کشاورزی و دامداری از جمله این سیاست ها می باشد.

شریفی خاطر نشان کرد؛ طرح توسعه باغات دیم؛ توسعه زنبورداری و حمایت از بخش دامداری بویژه گاو دو منطوره سمینتال از دیگر اولویت های جهاد کشاورزی بانه در این شهرستان است که این برنامه ها عملیاتی شده و در حال حاضر با قدرت در دست اجرا می باشد.

این مسئول ظرفیت شهرستان بانه در حوزه زنبورداری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: موقعیت طبیعی و جغرافیایی شهرستان بانه برای زنبورداری مساعد است بطوریکه در حال حاضر بیش از 230 نفر با 11 هزار کلنی در این شهرستان به امر زنبورداری اشتغال دارند.

وی خاطرنشان کرد؛ جهاد کشاورزی بانه در راستای توسعه زنبورداری در این شهرستان علی رغم برگزاری کلاس های آموزشی و در اختیار نهادن کلونی های رایگان آمادگی این را هم دارد که در صورت تمایل زنبورداران دارای شرایط برای توسعه کلنی های خود آنها را برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل و طرف قرار داد با جهاد کشاورزی معرفی کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد