Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: علما قم و نجف با مفتیان الازهر در مجمعی مشترک بر تحریم سفک دماء مسلمین با هر نحله و مکتب فکری و مذهبی تأکید کرده و در این امر مبارک تعجیل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، محمدجواد فتحی، نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت حادثه تروریستی در تهران که هفته گذشته رخ داد گفت: اقدامات تروریستی مدتی است دامن گیر جهان اسلام از دو ساحت و منظر دینی و ملی قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به منظر دینی حوادث تروریستی اشاره و عنوان کرد: چند سال است گروه های مختلفی با نام های مختلف طالبان، القاعده، بوکوحرام، داعش و غیره مرتکب جنایات بی رحمانه می شوند و همگی نیز اقدامات شنیع خود را به منابع دینی مستند می کنند و خود را مجاهد فی سبیل الله می نامند و از طرفی سازمان های امنیتی و جاسوسی که می خواهند چهره اسلام مخدوش شده و جوامع اسلامی به انحطاط و قهقرا بروند این گونه اقدامات مملو از جهل، تحجر و کینه ورزی را دامن می زنند تا به اهداف سیاسی ننگین خود نائل شوند.

وی افزود: در قبال این پدیده شوم و این قرائت غیررحمانی از اسلام که منجر به اسلام هراسی در سطح جهانی گردیده، مسلمین و جوامع اسلامی با دو خلأ مواجه هستیم که نخست اینکه جوامع اسلامی نتوانستند الگویی واقعی از چهره اسلام اصیل به جهانیان ارائه کرده و مورد دموکراتیک و ضد خشونت همراه با شناسایی صداهای مختلف و متکثر را به دنیا معرفی کنند تا مخاطب بتواند مجسم کند که الگوی واقعی اسلام کشورهایی هستند که در آنها بر اساس فهم صحیح از اسلام ارزش ها و مفاهیمی چون مدارا، حفظ حقوق مخالفان، زنان، اقلیت ها، حق تعیین سرنوشت آحاد ملت و رعایت حقوق بشر و شهروندی نهادینه شده اند.

فتحی ادامه داد: زمانی که یک انسان خارج از دارالاسلام در مقام تطبیق احکام اسلامی بر می آید می بیند که در تعداد قابل توجهی از کشورهای اسلامی، حتی رأی و نظر مردم معنا ندارد و حامان به صورت وراثتی سرنوشت مردم را در اختیار دارند همچنین در بسیاری از کشورهای اسلامی مخالفان و منتقدان سیاسی وضع خوبی نداشته و در زندان به سر می برند و ارزش‌هایی چون مدارا و تحمل و رعایت حقوق دیگران نادیده گرفته می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اسلامی علیرغم برخورداری از منابع طبیعی و انسانی برجسته، فقر، بیکاری، حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی بیداد می کند، اظهار کرد: تریبون های متعددی در جوامع اسلامی حرف های نامربوط و منسوخی را بیان می کنند که با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی و رسانه ای این سخنان در دنیا انعکاس یافته و چهره اسلام ناب را مخدوش می کند.

وی افزود: در این شرایط مسلمانان باید پدیده تخریب اسلام و مسلمانی را ازسوی مسلمانان جدی گرفته و تلاش کنیم تا در جوامع خود نمونه های موفق مدارا، حق تعیین سرنوشت، رعایت حقوق مخالف، رعایت حقوق و آزادی ها در چارچوب حاکمیت و قوانین را نهادینه کرده تا بتوانیم چهره واقعی اسلام را که دینی کامل، صلح طلب و مبتنی بر صیانت از کرامت انسانی است را به دنیا عرضه کنیم.

فتحی در ادامه با تأکید اینکه علمای مذاهب مختلف اسلامی و اهل فتوا در شرایط نابسامان دنیای اسلام علاوه بر روشنگری و ارائه تصویر اسلام رحمانی لازم است با هم اجتماع کنند، ابراز داشت: لازم است علما و فقهای قم و نجف با مفتیان الازهر در مجمعی مشترک بر تحریم سفک دماء مسلمین با هر نحله و مکتب فکری و مذهبی تأکید کنند و در این امر مبارک باید تعجیل شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: حضرت علی(ع) می فرماید کار نیک به جای آورید و چیزی از آن را ناچیز نشمارید زیرا کار نیک خردش بزرگ و اندکش بسیار است و هیچ یک از شما نگوید دیگری در انجام کار نیک از من شایسته تر است که به خدا سوگند چنین شود زیرا خوب و بد را اهلی است و هرگاه شما آنها را رها کنید، اهل آن به جای شما به آن می پردازند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: در پی حادثه تروریستی اخیر عده ای در داخل بدون توجه به ضرورت تقویت وحدت و همبستگی ملی این موضوع را مستمسکی برای پاره ای از طعنه زنی های سیاسی به طیف مقابل خود زده اند که در این خصوص باید گفت امروز جامعه ما بیش از هر زمانی نیاز به وحدت انسجام ملی دارد و جامعه ما بیش از هر زمانی نیاز به امنیت دارد نه فضای امنیتی لذا باید دیوار اختلاف ها را فرو ریخت و بساط برادری را گستراند./

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند