Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، چهارشنبه هفته گذشته 17 خرداد ماه دانشجویان دیداری با مقام معظم رهبری داشتند، محمد حاج‌زاده، عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت در خصوص حاشیه‌های دیدارش با رهبر معظم انقلاب به بیان مطالبی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که به عنوان نماینده نشریات دانشجویی انتخاب شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، در خصوص این دیدار گفت: انتخاب نماینده نشریات دانشجویی به منظور بیان مسائل و مشکلات این حوزه به خدمت رهبر معظم انقلاب هر ساله معمولا بصورت تناوبی بین نمایندگان مدیران مسئول وزارت بهداشت و وزارت علوم است، سال گذشته نماینده مدیران مسئول وزارت علوم نماینده نشریات بود، به تبع امسال نوبت نمایندگان وزارت بهداشت بود که من در یک روز قبل از برنامهبه عنوان نماینده نشریات دانشجویی معرفی شدم.

وی با اشاره به این‌که این انتخاب برایم هم شگفت‌آور و شوق‌انگیز بود، افزود: ساعت پنج بعد از ظهر 17 خرداد ماه وارد حسینیه امام خمینی(ره) شدم و داخل آن مملو از دانشجویانی بود که برای این دیدار آمده بودند.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، بیان کرد: برای اولین بار بود که وارد حسینیه امام خمینی(ره) می‌شدم، در درونم شوق و استرس توام شده بود، شوق به جهت دیدار با رهبر معظم انقلاب و استرس به خاطر این‌که به عنوان نماینده دانشجویان در حوزه نشریات باید دیدگاه ها و مسائل موجود در این حوزه را خدمت ایشان بیان می‌کردم؛ به همین دلیل متن سخنرانی خود را چندین بار بازبینی کردم که چنانچه نقص یا اشکالی داشته باشد آن را رفع کنم.

حاج زاده خاطرنشان کرد: دانشجویان با هم شعری در خصوص مدافعان حرم را زمزمه می‌کردند و شعارهای نظیر «ای پسر فاطمه منتظر شماییم و اباالفضل علمدار خامنه‌ای را نگه دار» را سر می‌دادند.

وی تصریح کرد: ساعت پنج و نیم بعد از ظهر بود که مقام معظم رهبری وارد حسینیه شدند، با دیدن ایشان آرامش در وجودم ایجاد شد که باعث شد، استرسم از بین برود در این حال دانشجویان با هم شعری که از قبل آماده کرده بودند را شروع به خواندن کردند و بعد از قرائت قرآن مجری برنامه که لیست نماینده دانشجویان را در دست داشت، پشت تربیون آمد و اسامی نمایندگان دانشجویان را جهت ارائه دیدگاه هایشان در خصوص موضوعات مختلف اعلام می‌کرد.

کمبود وقت، مانع از بیان مطالبم در خصوص نشریات دانشجویی شد

مدیر مسئول هفته نامه مستقل«من دانشجو هستم» متذکر شد: هر نماینده باید در هفت دقیقه سخنان خود را خدمت معظم له بیان می‌کرد که متاسفانه این دانشجویان مدت زمان تعیین شده را رعایت نکردند و بیشتر از زمان مورد نظر صحبت کردند که این امر باعث کمبود وقت شد، در نتیجه من و دو نفر دیگر که در لیست سخنرانان بودیم، فرصت سخنرانی پیدا نکردیم.

حاج‌زاده در ادامه ضمن ابراز گلایه از این دانشجویان که مدت زمان مورد نظر را رعایت نکردند، گفت: از این‌که بدلیل کمبود وقت نتوانسته‌ام سخنان و نظرات خود در خصوص نشریات دانشجویی را خدمت مقام معظم رهبری بیان کنم، بسیار تاسف خوردم.

مشکلات نشریات دانشجویی/برخی نشریات مسائل فرعی را اصلی جلوه می‌دهند

وی در خصوص موضوعات متن سخنرانی خود، افزود: مشکلات نشریات علمی، نقص قوانین و آئین نامه های موجود در زمینه نشریات دانشگاهی و مطالبه‌گری از شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت بازنگری قوانین موجود در نشریات، کاهلی برخی مسئولان که سبب شده دستگاه‌های خارج از دانشگاه به منظور ایجاد نظم به مسائل نشریات ورود پیدا کنند و همچنین ایجاد نشریات زنجیره‌ای در داخل دانشگاه ها به منظور بزرگ‌نمایی برخی از مسائل فرعی از جمله موضوعاتی بود که در متن سخنرانی خود به آنها پرداخته بودم.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: این نشریات زنجیره ای موضوعات فرعی و غیر مهمی مانند رفع حصر، که طبق آمار رسمی وزارت علوم محتوای تنها شش درصد نشریات است را با عناوین مختلف چاپ و منتشر می‌کنند و هدف آنها فقط بزرگ‌نمایی این موضوع است. در صورتی که مسئله اصلی در فضای دانشگاه ها این مسائل نیست.

حاج‌زاده خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مضمون سخنان خود بر این موضوع که«کار کردن در فضای مجازی خوب است؛ اما دنبال کارهای محتوایی هم باشید» اشاره کردند که به نظر من این سخن رهبری نشان دهنده، اهمیت کار در حوزه هایی مانند نشریات است.

محتوا و مطالب نشریات دانشجویی از نظر کیفیت رشد قابل توجهی داشته‌اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمیت و کیفیت نشریات دانشجویی اشاره و تصریح کرد: این نشریات از نظر کمی نسبت به گذشته از رشد خوبی برخودار بوده است؛ اما چاپ این نشریات کاهش یافته و این بدلیل گسترش فضای رسانه‌ای در دانشگاه‌ها است که استقبال دانشجویان از نشریات کاغذی را کاهش داده است.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت متذکر شد: با توجه به آموزش مناسب دانشجویان در زمینه نشریات، محتوا و مطالب نشریات دانشجویی از نظر کیفیت نیز رشد قابل توجهی داشته است.

حاج‌زاده با بیان این موضوع که افزایش کیفیت برگزاری جشنواره‌های نشریات نسبت به گذشته یک حرکت مثبت در جهت بالارفتن،کیفیت نشریات بوده است که به دنبال آن اقبال دانشجویان از این نشریات را افزایش خواهد داد، گفت: از دیگر اقدامات به منظور استقبال دانشجویان از نشریات کاغذی گسترش قالب هایی نظیر طنز در محتوای نشریات است.

وی بیان کرد: برخی نشریات کاغذی در حال حاضر بخش‌های الکترونیک نظیر درج کد QRرا به مجموعه خود اضافه کرده اند که این امر نیز به جذابیت نشریات کاغذی برای دانشجویان کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل آموزش و پرورش استان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم از دیگر برنامه های روز معلم در استان است.

موسوی نژاد با اشاره به کمبود فضای آموزشی و معلم در استان افزود: سال گذشته خیران مدرسه ساز سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تعهد کردند که ۶ درصد وصول و برای ساخت کلاس درس هزینه شد و پیش بینی می‌شود با همکاری خیران ۱۰۰ کلاس درس دیگر به فضای آموزشی شهرستان بیرجند اضافه شود.

موسوی نژاد گفت: در سال تحصیلی جدید، هزار و ۴۸۰ معلم جدید برای جبران بخشی از کمبود معلم جذب آموزش و پرروش می‌شوند.

به گفته وی امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

دیگر خبرها

  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • رهبر معظم انقلاب: جوانان باید منطق شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» را بدانند
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب