Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@18:45:03 GMT

مزرعه کشت آلوئه ورا در آبادان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۹۶۵۸

مزرعه کشت آلوئه ورا در آبادان

این مزرعه پایلوت در دو هکتار مساحت در دهستان منیوحی از توابع آبادان ایجاد شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:شهرستان آبادان پتانسیل خوبی در رشد و تولید گیاهان دارویی دارد ولی نخستین گام در این زمینه آموزش و ترویج است به همین دلیل، مدیریت جهاد کشاورزی آبادان با برگزاری کلاس های ترویجی ویژه گیاهان دارویی و همچنین ایجاد مزارع پایلوت قدم در این راه گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیب زاده به خودرو بودن بسیاری از گیاهان دارویی در منطقه از جمله شیرین بیان، لگیجی و خاکشیر اشاره کرد و افزود: این گیاهان مفید در نخلستانها به عنوان علف هرز رویش می کنند.

وی افزود: در حال حاضر مزرعه آلوئه ورا به عنوان پایلوت به مساحت دو هکتار در دهستان منیوحی ایجاد شده و به دنبال ایجاد مزارع بیشتری در این خصوص هستیم.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان این مطلب گفت: از این تعداد ۲۶۰ گونه، داروی گیاهی و صنعتی است.
حاجی میرزایی به کشت هزار و ۳۰ هکتار انواع گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و افزود: بیشترین برنامه توسعه این گیاهان با نیاز کم آب در شهرستان‌های شرقی از جمله قروه، دهگلان و بیجار است
وی زعفران، گل محمدی، بیدمشک، آویشن، آویشن شیرازی، سیاه دانه، نعناع فلفل و نعاع را از جمله گیاهان دارویی کشت شده در استان ذکر کرد.
از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است
  • فرهنگ گیاهان دارویی ایران را به دنیا صادر خواهیم کرد