Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:37:07 GMT

منطقه حفاظت شده مند بردخون پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۹۷۱۳

منطقه حفاظت شده مند بردخون پاکسازی شد

بوشهر - مسئول منطقه حفاظت شده مند بردخون گفت: منطقه حفاظت شده مند بردخون با حضور مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد پاکسازی شد.

نجف جمشیدی ظهر دوشنبه در حاشیه آئین پاکسازی جنگل حرا در منطقه حفاظت‌شده مند بردخون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توجه به حفظ محیط زیست موجب توسعه پایدار ملی می شود.

وی افزود: طبیعت و محیط زیست موهبت و نعمت ارزشمند خداوند است که شامل مجموعه موجودات، منابع، عوامل و شرایط هماهنگ در اطراف هر موجود زنده است و آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر دارد و آثار زیان‌باری برای زندگی انسان، حیوان، گیاه و بناها دارد که همه موظف به حفظ محیط زیست و پاکیزگی آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی اضافه کرد: در سال‌های اخیر فرهنگ محیط زیست و ارتباط مردم با طبیعت رشد چشمگیری داشته و نیاز است با اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی دیدگاه و آشنایی عامه و اقشار مردم را با محیط زیست و چگونگی حفاظت از دستاوردهای محیط زیست تقویت و نهادینه کنیم.

مسئول منطقه حفاظت شده مند بردخون با تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های مسئولان و انجمن زیست محیطی ادامه داد: در مناسبت‌ها و ایام مختلف تلاش کرده‌ایم برای پاکسازی جنگل ها، جزایر، حاشیه ساحل و محیط زیست منطقه با حضور مردم، مسئولان و انجمن های زیست محیطی اقدام کنیم.

در این آیین که بخشدار و جمعی از مسئولان بخش، کارکنان محیط زیست، اعضای انجمن زیست محیطی حافظان مند و انجمن طرح سرزمین تهران نیز حضور داشتند جنگل حرا در اطراف بردخون پاکسازی شد.

قبل از این مراسم نیز قبر شهید محیط زیست علی کشاورز عطرافشانی و غبارروبی شد و حاضران نسبت به این شهید بزرگوار ادای احترام کردند.

منطقه حفاظت شده مند در بخش بردخون از توابع استان بوشهر و در۱۳۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج

اقبال حمیدی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: محیط بانان افزون بر این کبک ها؛ ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

وی بیان کرد: واحد حقوقی نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی اقدام کرده است. 

حمیدی ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی می‌شوند.

کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند.

 در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری