Web Analytics Made Easy - Statcounter


کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گزارش آماری آثار دریافت کننده نشان شیما را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، آثار ارایه شده برای نشان شیما در سال ۹۵، رشد صددرصدی داشته اند.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، در سال گذشته ۶ هزار و ۷۶۶ اثر برای دریافت شیما و گواهی مالکیت معنوی به بنیاد ملی مد و لباس ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت تلاش های گسترده ای از سوی اعضاء کارگروه ساماندهی مد و لباس، طراحان، تولید کنندگان، تشکل ها و انجمن های صنفی و تخصصی صورت پذیرفته است.

بطوری که نتایج حاصله حاکی از پیشرفت امور در حوزه های مختلف اعم از ایده، خلاقیت، طراحی و تولید است.

این گزارش نشان از رشد و افزایش سرعت ارائه الگوی لباس ایرانی و اسلامی به جامعه را دارد.

این آمار نشان می دهد که در حوزه ارائه آثار برای دریافت شیما رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۴ رخ داده است.

همچنین این آمار نشان می دهد که ۴۴ درصد آثار برای درخواست گواهی مالکیت معنوی و نیز صد در صد برای دریافت شناسه شیما ارائه شده اند.

این گزارش نشان می دهد که ۵۱۳۳ اثر برابر با ۷۶ درصد کل آثار پس از بررسی در کمیسیون ماده ۴ موفق به دریافت شناسه شیما شده اند.

این کمیسیون وظیفه انطباق آثار طراحی با شاخص های مربوطه را بر عهده دارد.

همچنین ۵۱ درصد آثار ارائه شده برای دریافت شیما به مانتوی بانوان اختصاص داشته و برابر با ۳۴۸۴ اثر بوده است.

نکته قابل توجه این است که آمار نشان از رشد ۷۵ درصدی در این حوزه دارد.

بر اساس این گزارش و در تقسیم بندی و تحلیل داده های مرتبط با جنس لباس و نوع پارچه های بکار رفته و بهره مندی از آن، پارچه های کرپ ۱۱ درصد، ابریشم مصنوعی ۱۰ درصد، تترون و کتان هر کدام با ۸ درصد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند که پارچه های مذکور برای طراحی و تولید با محوریت محصول ایرانی بوده است.

بر این اساس توزیع و فراوانی آثار بررسی شده بر اساس معیارهای گروه های سنی نشان می دهد که به ترتیب بزرگسال ۴۵ درصد، جوان ۴۳ درصد، کودک ۸ درصد و نوجوان ۴ درصد بوده که نشان از رشد ارائه آثار در گروه های سنی کودک و نوجوان دارد.

همچنین این گزارش نشان می دهد ۹۱ درصد آثار به بانوان و تنها ۹ درصد به لباس آقایان اختصاص داشته که نشان از پایین بودن نرخ طراحی لباس آقایان دارد اما نسبت به سال گذشته ۲درصد رشد نشان می دهد.

در بخش فراوانی رنگ لباس های مشکی با ۲۲ درصد، سرمه ای ۷ درصد، آبی ۶ درصد، کرم ۶ درصد، طلایی ۶ درصد، سفید ۵درصد، سبز ۴ درصد، طوسی ۴ درصد، قهوه ای ۳ درصد، صورتی ۳درصد، بنفش ۲ درصد و مابقی به سایر رنگ ها اختصاص دارد و در مجموع ۴۶ طیف رنگی مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین ۵۲ درصد آثار از پارچه ساده و ۴۸ درصد از پارچه طرح دار استفاده کرده اند. این نشان از گرایش طراحان به تنوع و بهره مندی از مفاهیم میان رشته ای دارد.

یاد آوری می نماید این طرح ها توسط هنرمندان، طراح و تولید کننده ایرانی و با بهره گیری از نمادها و شاخص های هنر طراحی و تولید لباس به جامعه ارائه شده است.

بررسی دقیق و تحلیلی دستاورد های این گزارش بخشی از نقاط قوت و ضعف طراحی و تولید لباس ایرانی را نمایان ساخته و برنامه ریزان و دست اندرکاران مرتبط بویژه نهادها و تشکل ها و دستگاه های عضو کارگروه ساماندهی مد و لباس را ملزم به توجه و دقت بیشتر برای افزایش سرعت و کیفیت فعالیت ها و رفع اشکالات و اصلاح امور می کند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)گزارش داد که تیم پناهندگان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نشان خاص خود را خواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که تیم پناهندگان برای نخستین بار در المپیک پاریس نشان خود را خواهد داشت و یک قلب در مرکز پرچم وجود دارد.

حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد! + عکس

در بیانیه IOC آمده است: این نشان همه ما را متحد می‌کند. با وجود اینکه همه ما متفاوت هستیم، اما همه ما مجبور شدیم سفری را طی کنیم تا به جایی که هستیم، برسیم. ورزشکاران نماینده کشور خاصی نیستند، آنها نماینده تیم المپیک پناهندگان هستند. داشتن لوگوی خودمان حس تعلق ایجاد می‌کند و به ما این فرصت را می‌دهد که جمعیتی بالغ بر 100 میلیون نفر را نیز نمایندگی کنیم.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود. تیم المپیک پناهندگان شامل 36 ورزشکار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد