Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@22:50:49 GMT

ارسال پرونده ورمی کمپوست به دیوان عالی کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۰۰۷۵

پرونده کلاهبرداری ورمی کمپوست با اعتراض دادستانی به حکم تبرئه چند تن از متهمان، برای رسیدگی در مرجع تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

به گزارش تسنیم، پرونده کلاهبرداری ورمی کمپوست، هشت متهم دارد که متهم ردیف اول آن مدیرعامل شرکت است. او که سه سال پیش به‌عنوان کارآفرین نمونه مورد تجلیل وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته بود، با همدستی دو نفر از بستگان خود و پنج نفر دیگر در پوشش فروش کودهای ورمی کمپوست و پرورش کرم خاکی، شهروندان استان‌های مختلف کشور را (حدود 20 استان) به سرمایه‌گذاری در شرکت خود ترغیب کرد اما پس از مدتی دست به کلاهبرداری نزدیک به 200 میلیارد تومانی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این پرونده هزاران مالباخته از یک‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان خسارت دیده‌اند اما بیشتر آنها مبالغی بین 40 تا 50 میلیون تومان از دست داده‌اند.

مدیرعامل این شرکت و همدستانش که با استفاده از پول‌های به دست آمده، چند باب دفتر،‌ چند دستگاه خودروی خارجی گران‌قیمت و چند دستگاه خودروی برف‌بازی خریده بود، 22 اسفند 95 در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک محاکمه شدند.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران، 20 فروردین امسال از صدور حکم پرونده ورمی کمپوست که 10 تا 15 هزار شاکی دارد خبر داده و گفته بود: بر اساس حکم شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان، متهمان به حبس و رد مال محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، در نهایت پس از صدور حکم، دادستانی تهران به‌عنوان نماینده مدعی‌العموم به حکم تعدادی از متهمانی که تبرئه شدند یا شامل اشد مجازات نشدند، اعتراض کرد و اکنون پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

متهمان پرونده کلاهبرداری ورمی کمپوست به حکم‌شان اعتراض نکردند. برچسب ها: دیوان عالی کشور ، پرونده کلاهبرداری ، پرونده ورمی کمپوست

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اختصاصی از بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه

مرد جوانی که متهم است از مرحومه زهره فکور اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری کرده در یک قهوه‌خانه بازداشت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اردیبهشت ماه امسال رسیدگی به پرونده مرد جوانی با اتهام اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از خانم مرحومه زهره فکورصبور در دستور کار بازپرس شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه قرار گرفت.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که مرد جوان با شگرد‌های خاص خود متهم است از خانم مرحومه زهره فکورصبور با تهدید و اخاذی اقدام به کلاهبرداری کرده است و وی شکات دیگری در این زمینه نیز دارد.

دختربچه 10ساله همبازی‌اش را در مسعودیه به قتل رساند!

با توجه به حساسیت موضوع و به دنبال دریافت این اطلاعات مهم، ماموران پلیس  مخفیگاه مرد جوان را در یک قهوه‌خانه واقع در مرکز غرب تهران شناسایی و سپس با با دستور قضایی وی را به اتهام اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از مرحومه زهره فکور  شکات دیگر بازداشت کردند.

اتهام قتل یا ترغیب به خودکشی در پرونده متهم مطرح نیست و وی صرفاً به‌‌خاطر اتهام  اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری با دستور قضایی دستگیر شده است.

به گزارش تسنیم، متهم در حال حاضر در بازداشتگاه است و فردا صبح برای تفهیم اتهام و سیرمراحل قانونی پرونده به  دادسرای فرهنگ و رسانه اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکورصبور در قهوه‌خانه
  • جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود
  • جزئیات اختصاصی از بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه
  • بازداشت فیشینگ‌کار حرفه‌ای در استان البرز
  • کلاهبرداری با اخذ ویزا
  • رئیس دیوان عالی کشور گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • رئیس دیوان عالی کشور : در فضای مجازی باید از ارزش های اسلامی دفاع کنیم
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است