Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی سرمایه با حضور سرمایه گذاران چینی در بیرجند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جلسه نشست تخصصی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی سرمایه با حضور سرمایه گذاران چینی و مسئولان برخی از ادارات خراسان جنوبی در محل اداره کل اقتصاد و دارائی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه نمایندگان شرکت بزرگ سی تیک(صنعت و محیط زیست) و داتنگ (انرژی های نو و تجدید پذیر) از چین برای سرمایه گذاری در زمینه های انرژی بادی، راه آهن و انتقال آب حضور داشتند.

قالی شویان، مشاور عالی شرکت انرژی تجدید پذیر خراسان و مجری طرح های نیروگاههای بادی و CHP استان به منظور مشارکت در احداث نیروگاه های بادی در دو خراسان جنوبی و رضوی توضیحاتی ارئه داد.

* نیروگاه بادی درح وی افزود: پروژه نیروگاه بادی خراسان جنوبی در منطقه :درح به ظرفیت ۵۰ مگابات است و در ۱۰ ماه گذشته ایستگاه باد سنجی در این منطقه نصب شده و در دو ماه آینده که اوج وزش باد در استان را داریم میانگین سرعت باد سنجی این ایستگاه مشخص میشود.

مشاور عالی شرکت انرژی تجدید پذیر خراسان بیان کرد: پروژه نیروگاه بادی در خراسان جنوبی بدلیل صدور اکثر مجوزها نسبت به پروژه نیروگاه بادی خراسان رضوی که در شهر خواف است پیشرفت بیشتری داشته است.

قالی شویان تصریح کرد: در نیروگاه بادی خراسان جنوبی در مرحله خرید تضمینی برق هستیم که امید میرود تا یک و نیم ماه آینده قرارداد بسته شود.

وی با بیان اینکه اگر شرکت چینی تمایل به سرمایه گذاری در نیروگاه بادی خراسان جنوبی داشته باشد، اذعان کرد: ما در استان تمایل برای مشارکت پنج تا ۱۵ درصدی و حتی ۱۰۰ درصدی با شرکت چینی را داریم.

مجری طرح های نیروگاههای بادی و CHP استان گفت: چنانچه شرکت چینی بخواهد اطلاعات و بررسی بیشتری نسبت به نیروگاه بادی خراسان جنوبی داشته باشد آمادگی همکاری را داشته و امکان برقراری ارتباط با وزارت نیرو را برای مذاکرات بعدی و نتیجه گیری نهایی و انشا الله سرمایه گذاری در استان را فراهم میکنیم.

* انتقال آب

حسین امامی ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، در این جلسه به توضیح پروژه انتقال آب از دریای عمان پرداخت و گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرق کشور( سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی) جهت تامین آب شرب است.

وی افزود: این طرح شامل انتقال آب، تخصیصات تصفیه آب و ... میباشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه در فاز یک خود ۲۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال را شیرین میکند که بالغ بر ۱۹۰ میلیون متر مکعب مربوط به آب شرب است.

امامی خاطر نشان کرد: از مجموع انتقال آب تا کنون ۲۵ درصد مربوط به بخش صنعت بوده است.

وی عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای این طرح بالغ بر چهار میلیارد دلار است و روند پروژه به صورت طرح، اجرا و سرمایه گذاری بوده که هر یک از دو شرکت که اعلام آمادگی کنند به آنها واگذار میکنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار کرد: پروژه انتقال آب کم ریسک بوده و بخش عمده آن در کنار پروژه راه آهن جنوب به شمال است و امکان پیشرفت همزمان وجود دارد.

امامی با اشاره به اینکه این پروژه پنج سال مدت زمان اجرا دارد، گفت: درصورت تمایل به همکاری از طرف سرمایه گذاران چینی هماهنگی های مربوطه با آب و فاضلاب کشور جهت تسریع در سرمایه گذاری و آغاز به کار را ما انجام میدهیم.

*راه آهن

رضا رجبی، معاون مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، هم در این جلسه درباره احداث راه آهن زاهدان _ بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری مشهد _ بافق توضیحاتی ارائه کرد.

وی عنوان کرد: محل اجرای این پروژه زاهدان_ نهبندان _ بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری بافق _ مشهد میباشد.

معاون مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: دوره زمانی ساخت این پروژه هفت سال است و دسترسی به مواد اولیه ۱۰۰ درصد است.

رجبی تصریح کرد: منابع داخلی مورد نیاز سرمایه ثابت سه میلیون و ۴۲۴ هزار ریال و منابع خارجی مورد نیاز سرمایه ثابت ۸۵۶ میلیون یورو است.

وی با اشاره به اینکه فاصله بندر چابهار تا زاهدان ۷۰۰ کیلومتر است، اذعان کرد: از زاهدان به بیرجند و بیرجند به بندرعباس حدود ۷۳۰ کیلومتر میشود که سال گذشته ۷۰ کیلومتر مطالعات انجام شده است و برای واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده است.

معاون مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به اهمیت پروژه راه آهن اشاره کرد و اظهار کرد: اکثر بار ترانزیت از سمت چابهار، آسیای میانه و افغانستان از بندر چابهار است و باید ورود و خروج کالا از طریق این خط ریلی انجام شود.

رجبی خاطر نشان کرد: اکثر زمینها در مسیر خط ریلی در تملک دولت بوده و سرمایه گذاران از این بابت مشکلی ندارند.

* تصفیه خانه در سه شهر استان

بهار شاهی، از شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی ، نیز در این جلسه به پروژه تصفیه خانه آب و فاضلاب شهرهای قاین، سربیشه و فردوس اشاره کرد و گفت: برای همه این تصفیه خانه ها مبلغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار سرمایه نیاز است.

وی افزود: تصفیه خانه قاین و فردوس ظرفیت ۴.۷ میلیون متر مکعب و تصفیه خانه سربیشه ظرفیت ۱.۴میلیون متر مکعب را داشته که در مجموع هر سه با هم ظرفیت ۱۲ میلیون متر مکعب را دارند.

بهار شاهی اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت هم از ردیف بودجه تضمین اعتبار کرده و ۶۰ درصد را دولت پرداخت کرده تنها ۴۰ درصد پروژه به سرمایه گذاری نیاز دارد.

* طرح های جهاد کشاورزی

مهدی بهدانی،مسئول سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، در این جلسه به توضیح دو طرح مدیریت سیلاب و ساماندهی و افزایش بهره وری در منابع آب پرداخت و گفت: هر کدام از این طرح ها ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد.

وی اذعان کرد: این دو طرح پنج تا شش زیر پروژه دارد که با توجه به خشکسالی های پی در پی در خراسان جنوبی توجه و سرمایه گذاری در این دو طرح از اهمیت خاصی برخوردار است.

مسئول سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: آمادگی انتقال اطلاعات بیشتر از طرف جهاد کشاورزی و رایزنی های لازم جهت برگزاری جلسه سرمایه گذاران چینی با وزارت جهاد کشاورزی را داریم و به دلیل اهمیت این طرحها تمایل داریم هر چه زودتر با یک شرکت خارجی وارد همکاری شویم.

در پایان با توجه به معرفی طرح وپروژه های قابل سرمایه گذاری در خراسان جنوبی و آشنایی سرمایه گذاران چینی با ظرفیت و استعداد خراسان جنوبی نتیجه به این صورت اعلام شد.

عیسی جعفری گیو: مدیر کل و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان، در حاشیه مراسم به خبرنگاران گفت: شرکت سی تیک که از سرمایه دار ترین شرکتهای چینی بوده و تا کنون پروژه های زیادی در ایران از جمله فاز یک و دو مترو تهران، بزرگراه صدر و امام علی (ع) و پُک زرند را اجرا و سرمایه گذاری کرده تمایل بیشتری برای انتقال آب و تصفیه خانه آب و فاضلاب دارد.

وی افزود: همکاری شرکت سی تیک در احداث راه آهن هم با توجه به سوالاتشان در این زمینه احساس میشود؛ راه آهن زاهدان به بیرجند و اتصال به شبکه سراسری را که امیدواریم به سرعت آغاز شود.

مدیر کل و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان تصریح کرد: شرکت داتنگ( انرژی های تجدید پذیر) هم در دو پروژه اظهار آمادگی کرد و استقبال اصلی در خراسان جنوبی در زمینه انرژی نو است.

جعفری اذعان کرد: قرار بر این شد که مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، هماهنگی های لازم را با وزارت نیرو داشته باشند و اگر توافق شد جلسه نهایی برای سرمایه گذاری و آغاز به کار در خراسان جنوبی برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع سرمایه گذاران چینی در همه زمینها اظهار تمایل کردند. لازم به ذکر است که در همه پروژه های ذکر شده پیشنهاد مدل سرمایه گذای در خراسان جنوبی از طرف مدیران استان به صورت BOT( ساخت- بهره بردای- واگذاری) بود که شرکای چینی تمایل به مدل سرمایه گذاری EPCF ( طرح- اجرا و سرمایه گذاری) داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از آماده بودن عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن در استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی استان با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی در همایش روز ملی شوراها که به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: حدود ۲۰ درصد بیشتر از اعتبارات اختصاص یافته در پروژه های راه و شهرسازی تخصیص داشته ایم و طی سه سال گذشته ۲۷۰ کیلومتر از باندهای دوم تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مودی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته میانگین بهره برداری از باندهای دوم ۳۰ کیلومتر بوده که هم اکنون به ۱۰۰ کیلومتر رسیده افزود: در تمامی شهرستان های استان دارای پروژه باند دوم هستیم که دارای اعتبار ملی و تخصیص است.

وی به پروژه مهم راه آهن در استان اشاره کرد و افزود: از ۹۷۰ کیلومتر طول ریلی مسیر ۴۳۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد که با پیگیری های به عمل آمده تمامی قطعات دارای پیمانکار بوده، تجهیز کارگاه انجام و ردیف اعتباری و بودجه ای آن نیز مشخص و تامین شده و هم اکنون حدود ۷۰ کیلومتر از این پروژه آماده عملیات روسازی و ریل گذاری است.

مودی افزود: در حوزه تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت طی دوسال دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده که این میزان ۴ برابر نیاز کنونی متقاضیان مسکن است که زمین آن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و طرح کلید به کلید اولین استانی هستیم که این طرح را شروع کردیم که برای عملکرد مطلوب در این حوزه نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم و دستگاه های مرتبط با این امر هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود