Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت، در راستای توسعه‌ روش های فقرزدایی متناسب با ویژگی ها و قابلیت های محیطی، از طرح آفتاب( آئین‌نامه فقرزدایی و توان‌افزایی برکت) رونمایی کرد. به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای توسعه روش‌های فقرزدایی متناسب با ویژگی‌ها و قابلیت‌های محیطی، از طرح آفتاب (آئین‌نامه فقرزدایی و توان‌افزایی برکت) رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کمیته در چارچوب مأموریت شناسایی، انتخاب و معرفی روش‌های اثربخش و روزآمد برای محرومیت زدایی، راهبرد توانمندسازی اقتصادی- اجتماعی و ایجاد کسب و کار پایدار مبتنی بر مزیت-های منطقه‌ای را مورد تأکید قرار داده است. بر مبنای این راهبرد، تدوین راه کارهای نوآورانه برای جلب مشارکت فراگیر مردم و جوامع محلی و توان افزایی آن‌ها به منظور ایجاد زمینه‌ی توسعه‌ی پایدار و ارتقای سطح رفاه مردم در مناطق هدف، در اولویت کار کمیته‌ی تحقیق و توسعه‌ی بنیاد برکت قرار گرفته است.
در طرح «آفتاب» پیش از تعیین ظرفیت‌های محلی برای انجام و توسعه‌ی کسب‌وکار، فرآیند توانمندسازی آغاز می‌شود تا مردم جوامع محلی بتوانند به‌طور فعال در تصمیم گیری‌ها و پذیرش مسئولیت، ایفای نقش کنند.
بنیاد برکت بر این باور است که غلبه بر فقر و محرومیت، نیازمند آن است که مردم، خود از توانمندی لازم برای شناخت فرصت‌ها و محدودیت‌های محیطی برخوردار شده و مهارت و دانش زندگی در شرایط محیطی را کسب نمایند. «آفتاب» مجموعه‌ای متشکل از مبانی فکری، دستورالعمل‌های اجرایی، رویه‌های زیرساختی و نظام مدیریتی با رویکردی مبتنی بر مشارکت جوامع محلی است.
براساس طرح «آفتاب» بنیاد برکت از طریق ایفای نقش تسهیل گری خود و با مشارکت جوامع محلی به شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای و بسیج منابع می‌پردازد و مردم را در فرآیندهای آموزشی، تصمیم گیری مشارکتی، خوداتکایی، ایجاد و توسعه‌ی کسب‌وکار، ارتقای سطح هم‌بستگی اجتماعی و رشد جمعی همراهی می‌کند.
در این راستا و برای اجرای طرح «آفتاب» در مرحله‌ی اول، ۴ استان مرزی سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و هرمزگان انتخاب شده‌اند.انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی در این دیدار گفت: از سوی رهبر معظم انقلاب مامور ابلاغ سلام ویژه ایشان خدمت خانواده شهید هستم.
وی سربلندی انقلاب اسلامی را مدیون برکت خون شهدا دانست وافزود: یکی از ویژگی‌های شاخص شهید زاهدی این بود که در طول دوران زندگی بابرکت خود همیشه در وسط میدان بود و هر مسوولیت سنگینی را می‌پذیرفت وبه بهترین شکل ممکن مسئولیت پذیر بود.
امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش هم در این دیدار خدمات این شهید بزرگوار را منشاء خیر و برکت بسیار برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
سردار محمدرضا زاهدی عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) تصاویری دیده‌نشده از لحظه پیدا شدن یسنا؛ خوشحالی شدید مردم محلی
  • ببینید | تصاویری دیده‌نشده از لحظه پیدا شدن یسنا؛ خوشحالی شدید مردم محلی
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • شعار «مرگ بر اسرائیل» به برکت خون شهدا در قلب آمریکا سر داده می‌شود
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد